افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

جایگزین های طبیعی قندی

۵ منبع طبیعی قند

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ همه ما می‌دانیم که قند برای بدن ما خوب نیست و بیماری‌های مختلفی را به وجود می‌آورد، اما متأسفانه در اغلب غذاها و نوشیدنی‌های روزانه وجود دارد. ازآنجایی‌که نمی‌توان قند را به‌طور کامل از رژیم غذایی حذف نمود، اما می‌توان جایگزین‌های طبیعی را انتخاب نمود. در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

عسل خام

قبل از هر چیزی باید بدانید که عسل و عسل خام باهم تفاوت دارند! عسل معمولی گرده کم و فروکتوز بالایی دارد، و فروکتوز عامل اصلی بیماری‌های دیابت، چاقی و بیماری‌های کبدی است.

از سوی دیگر عسل خام سرشار از ویتامین، مواد مغذی و آنزیم‌های دست‌نخورده است. علاوه براین آنتی‌اکسیدان‌های قوی دارد که با تقویت سیستم ایمنی و متعادل‌سازی میزان فشارخون، حساسیت‌ها را از بین می‌برد.

شیره

شیره که برای پخت‌وپز بسیار مناسب است حاوی تمام مواد مغذی مانند: آهن، کلسیم، منیزیم و پتاسیم، است که از شکر تصفیه‌شده گرفته شده اند. کلسیم و منیزیم دردهای دوران قاعدگی را از بین می‌برد.

پودر نارگیل

همه ما درباره فواید روغن نارگیل چیزهای زیادی می‌دانیم اما درباره فواید پودر نارگیل چطور؟

پودر نارگیل با داشتن نوعی فیبر به نام اینولین، جذب گلوکز را کند کرده و برای دیابتی‌ها بهترین انتخاب است. این پودر همچنین حاوی مواد مغذی مانند زینک، پتاسیم، و کلسیم بوده اما سرشار از کالری است!

شهد آگاو

با جوشاندن برگ گیاه آگاو آبی، شربت آگاو به دست می‌آید. شهد آگاو از قند شیرین‌تر است، درنتیجه با مقدار کمی از آن می‌توانید خوراکی و نوشیدنی خود را شیرین کنید. اما ازآنجایی‌که فروکتوز آن بالاست باید در مصرف آن افراط نکنید.

قند خرما

خرما سرشار از فیبر است که با کلسترول مبارزه کرده و از چاقی پیشگیری می‌کند. ویتامین‌های گروه ب به متابولیسم غذا کمک کرده و باعث ایجاد سلول‌های خونی جدید می‌شود.

اگرچه این موارد جایگزین خوبی برای شکر و قند به شمار می‌رود، اما به این معنا نیست که می‌توانید در مصرف آن زیاده‌روی کنید. طبق گفته سازمان بهداشت انگلستان میزان مصرف روزانه شکر ۳۰ گرم یا هفت حبه قند است. اگر به دیابت مبتلا هستید، پیش از تغییر در رژیم غذایی خود بخصوص در رابطه با قند، با پزشک خود مشورت کنید.

آیا شما منابع دیگری برای قندطبیعی می شناسید؟ آن را با میان درمیان بگذارید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *