افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تکنیک هایی برای رفع خستگی در زمستان

  • در غروب‌های کسل و خسته‌کننده پاییز و زمستان ورزش کردن شاید آخرین کاری باشد که به آن فکر می‌کنید. اما پس از انجام چندی از حرکات ورزشی هرچند کوتاه، شگفت‌زده خواهید شد. انجام حرکات ورزشی انرژی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند.

۱. اجازه دهید کمی نور داخل اتاق‌خوابتان وارد شود.
در فصول سرد سال با کوتاه‌تر شدن روزها، سیکل و نظم خواب شما هم دچار تغییر می‌شود و نظم طبیعی خود را از دست می‌دهد. کمبود نور باعث می‌شود که مغز شما هورمونی به نام ملاتونین را بیشتر ترشح می‌کند که درواقع هورمونی خواب‌آور است.
به‌محض اینکه از خواب بیدار شدید پرده‌های پنجره‌ی اتاقتان را کنار بزنید تا نور بیشتری وارد منزلتان بشود. روزانه از منزل خارج شوید تا مستقیماً نور خورشید را دریافت کنید. پیاده‌روی بسیار کوتاه داشته باشید. از وجود نور کافی و هوای تازه در منزلتان اطمینان حاصل کنید.

۲ . شب‌ها به‌اندازه‌ی کافی بخوابید.
خواب کافی در طول شب یک عامل بسیار حیاتی برای رفع  احساس خستگی‌ این فصول است. با آمدن فصل پائیز حس خواب‌آلودگی زیاد می‌شود اما این اصلاً به معنای اینکه شما به خواب بیشتری نیاز دارید، نیست. درواقع با خواب زیادتر شما در طول روز احساس کسالت بیشتری می‌کنید. بدن ما در زمستان و پائیز نسبت به تابستان به خواب بیشتری نیاز ندارد. هشت ساعت خواب در طول شبانه‌روز کافی است. نظم بخشیدن به خواب، رفتن و بیرون آمدن از تخت خواب بایستی هرروز به یک منوال باشد.
از راحتی تخت خواب خود مطمئن باشید. تلویزیون را موقع خوابیدن حتماً خاموش‌کنید.

۳.  به‌طور روزانه و مرتب ورزش کنید.
در غروب‌های کسل و خسته‌کننده پاییز و زمستان ورزش کردن شاید آخرین کاری باشد که به آن فکر می‌کنید. اما پس از انجام چندی از حرکات ورزشی هرچند کوتاه، شگفت‌زده خواهید شد. انجام حرکات ورزشی انرژی فوق‌العاده‌ای را ایجاد می‌کند، خستگی سر شب را کاهش می‌دهد و کیفیت خواب را بهبود می‌بخشد. تلاش کنید تا به‌طور میانگین ۱۵۰ دقیقه در طول هفته ورزش کنید.

۴. آرام باشید و سعی کنید استرس خود را کنترل کنید.

این شما هم از اینکه تعداد زیادی از کارها را در طول روز باید انجام بدید تحت‌فشار هستید؟ این مسئله در ایجاد خستگی نقش به سزایی دارد. استرس باعث ایجاد  احساس خستگی در شما می‌شود.
برای درمان و کنترل استرس یک راهکار سریع و زودبازده وجود ندارد، اما نکات کوچکی هستند که با انجام آن‌ها می‌توانید استرس را کاهش دهید. یوگا، مدیتیشن، تمرینات تنفسی به کاهش استرس و ایجاد حس آرامش کمک می‌کنند.

۵. به‌اندازه غذا بخورید.

داشتن اضافه‌وزن و یا کمبود وزن در میزان انرژی روزانه و القای حس خواب‌آلودگی شما تأثیر بسزایی دارد. درنتیجه از سلامت و کافی بودن غذای روزانه‌ی خود اطمینان حاصل کنید.
با تمام شدن فصل تابستان افراد تمایل دارند که با سالادها خداحافظی کرده و بیشتر از غذاهای نشاسته دار مانند پاستا، سیب‌زمینی و نان استفاده کنند. بااین‌حال برای داشتن انرژی بیشتر می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات را در برنامه‌ی غذایی‌تان اضافه کنید.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *