افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تو فرنگی از بسیاری بیماری ها پیشگیری می کند

  • توت ها سرشار از فیبر هستند و از محتوای آب بالایی سود می برند، که به همراه هم احساس پری یا سیری را ایجاد می کنند. یک فنجان شاه توت حاوی ۷.۶ گرم فیبر، یک فنجان لوگانبری حاوی ۷.۸ گرم فیبر، و یک فنجان تمشک حاوی مقدار چشمگیر ۸ گرم فیبر است.

 

توت ها یکی از سالم‌ترین مواد غذایی در جهان هستند، که از ویژگی ها و فواید سلامت مختلف مانند کالری پایین، چربی صفر، محتوای فیبر بالا، کمک به پیشگیری از بیماری ها، و کمک به کاهش وزن برخوردار هستند.

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از “آبزرور”، توت ها، چه به صورت تازه و چه به صورت منجمد، ماده غذایی عالی محسوب می شوند و انواع مختلف آنها شامل شاه توت، تمشک، توت فرنگی، بلوبری، کرنبری، بویزنبری، گوسبری، و لوگانبری حق انتخاب گسترده ای را در اختیار انسان قرار می دهند.

قدرت ویژه توت ها

توت ها افزون بر مزه و ظاهر خوب خود، سرشار از قدرت آنتی اکسیدانی هستند که آنها را از میوه های دیگر متمایز می سازد. آنتی اکسیدان ها آسیب ناشی از رادیکال های آزاد را کاهش می دهند. آنتی اکسیدان ها شامل اسید اسکوربیک (ویتامین C)، کارتنوئیدها، ویتامین E و ترکیبات فنولی می شوند، که همگی آنها در توت ها یافت می شوند. به طور ویژه، ویتامین C و ترکیبات فنولی در توت ها فراوان هستند. ترکیبات فنولی شامل اسیدهای فنولیک، فلاونوئیدها، تانن ها و رسوراترول می شوند. قدرت آنتی اکسیدانی توت ها به حفظ سلامت بدن انسان کمک می کند.

بیماری آلزایمر

با توجه به افزایش جمعیت پیر جهان، تعداد موارد ابتلا به بیماری آلزایمر و دیگر اشکال زوال عقل در سال های پیش رو افزایش خواهد یافت. توت ها می توانند به کند کردن یا حتی پیشگیری از زوال شناختی کمک کنند. پلی فنولیک هایی که در توت ها یافت می شوند به نظر می رسد در پاکسازی آسیب ناشی از تجمع سموم نقش دارند.

سرطان

اجازه ندهید ظاهر ظریف توت ها شما را فریب دهد، این مواد غذایی از محتوای مواد مغذی قابل توجهی سود می برند که توانایی مبارزه با سرطان را دارند و از آن جمله می توان به آنتوسیانین ها، فلاونوئیدها و اسید الاژیک اشاره کرد. اسید الاژیک به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل می کند و به غیر فعال کردن مواد سرطان‌زا و کند کردن بازتولید سلول های سرطانی کمک می کند. بلوبری، تمشک و توت فرنگی سرشار از این ترکیبات هستند. شاه توت را نیز فراموش نکنید. این نوع نشان داده است که در مهار آنژیوژنز (رگ زایی) تومور موفق عمل می کنند. آنژیوژنز زمانی است که رگ های خونی جدید شکل می گیرند و به تومور کمک می کنند از حالت خوش خیم به حالت بدخیم تغییر وضعیت بدهد. برای کاهش خطر ابتلا به سرطان های روده بزرگ، پستان، ریه، پوست، مری و دهانه رحم این خوراکی های خوشمزه را بیشتر در رژیم غذایی خود جای دهید.

بیماری قلبی

مطالعه ای که در نشریه Circulation منتشر شد نشان داد که مصرف سه وعده یا بیشتر از بلوبری و توت فرنگی در هفته خطر حمله قلبی را در زنان کاهش می دهد. بلوبری و توت فرنگی حاوی فلاونوئیدها هستند و رنگ روشن آنها از زیر کلاسی از فلاونوئیدها به نام آنتوسیانین ها ناشی می شود. به همراه هم، این ترکیبات به گشاد شدن شریان ها، کاهش تجمع پلاک، که شریان ها را باریک می سازد و جریان خون را کاهش می دهد، کمک می کنند. مصرف توت های رنگ روشن دیگر نیز می تواند شرایط محافظتی مشابهی را فراهم کند.

بیماری پارکینسون

نتایج مطالعه آکادمی نورولوژی آمریکا نشان داد که مصرف دو وعده یا بیشتر از توت ها در هفته خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را در مردان و زنان به میزان ۲۵ درصد کاهش می دهد. بار دیگر، فلاونوئیدها ترکیباتی هستند که از سلول های مغز در برابر آسیب محافظت می کنند.

مدیریت وزن

توت ها سرشار از فیبر هستند و از محتوای آب بالایی سود می برند، که به همراه هم احساس پری یا سیری را ایجاد می کنند. یک فنجان شاه توت حاوی ۷.۶ گرم فیبر، یک فنجان لوگانبری حاوی ۷.۸ گرم فیبر، و یک فنجان تمشک حاوی مقدار چشمگیر ۸ گرم فیبر است.

آرتریت

توت ها به تسکین نشانه های مرتبط با آرتریت کمک می کنند، که قدرت آنتی اکسیدانی آنها در این زمینه موثر است. مصرف توت ها می تواند در برابر التهاب و رادیکال های آزاد از انسان محافظت کند. مصرف توت ها را به یک عادت روزانه تبدیل کنید تا از فواید آنها بهره‌مند شوید.

عفونت دستگاه ادراری

کرنبری بهترین نوع توت است که توانایی کاهش خطر عفونت دستگاه ادراری را دارد. کرنبری حاوی سطوح بالایی از پروآنتوسیانیدین است، که چسبندگی باکتری های خاص به دیواره های دستگاه ادراری را کاهش می دهد و از این رو، احتمال ابتلا به عفونت را کاهش می دهد. نوشیدن آب کرنبری نیز به تسریع بهبودی عفونت ادراری کمک می کند.

فشار خون بالا

آنتوسیانین موجود در توت ها آنتی اکسیدانی قدرتمند است که رنگی درخشان به بلوبری و توت فرنگی می بخشد و همچنین رگ های خونی را عاری از پلاک حفظ می کند. در نتیجه، جریان خون بدون مانع به کاهش فشار خون کمک می کند.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *