افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تولید داروهای موضعی پوستی با استفاده از تکنولوژی نانو

برنامه ریزی برای تولید 17 داروی ایرانی نانویی در حوزه پوست

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ دکتر علیرضا فیروز روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: کاربرد این داروها برای درمان بیماری های قارچی، آکنه، اگزما، ویتیلیگو، سالک، ریش مو و لکه های پوستی است و محققان این مرکز در تلاش برای ساخت آنها هستند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا امسال محصولی جدید از این مرکز که با فناوری نانو تولید شده باشد، وارد بازار داخل می شود، اظهار داشت: با توجه به این که مراحل تائید دارو از سوی سازمان غذا و دارو طولانی و زمانبر است، نمی توان پیش بینی کرد که دقیقا چه زمانی داروی جدید وارد بازار می شود.
رئیس مرکز آموزش و پژوهش بیماری های پوست و جذام دانشگاه علوم تهران افزود: کارهای ساخت دو محصول جدید این مرکز نیز تقریبا انجام گرفته و پرونده آنها برای اخذ مجوز به سازمان غذا و دارو ارسال شده است که امیدوارم هرچه زودتر تاییدیه را اخذ و وارد بازار داخل شوند.

** ورود ۳ محصول در حوزه پوست به بازار
فیروز ادامه داد: تاکنون ۳ محصول در حوزه پوست پس از تائید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد بازار داخل شده است؛ این محصولات ایرانی برای درمان شپش، لکه های پوستی و ترمیم زخم استفاده می شوند.
فیروز به تاسیس یک شرکت دانش بنیان در این مرکز هم اشاره کرد و گفت: با توجه به تهیه فرمولاسیون تعدادی از داروهای موضعی این مرکز و کسب نتایج خوب در این زمینه، یک شرکت دانش بنیان برای حرکت در جهت تجاری سازی آنها ایجاد شده است.
وی کاهش مصرف دارو، افزایش جذب آن در پوست، کاهش عوارض دارو و پایین آوردن هزینه های درمانی را از جمله مزیت های مصرف داروی تهیه شده با استفاده از فناوری نانو برشمرد.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *