افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توضیحاتی درباره دندان مصنوعی متحرک

 

  • بخاطر داشته باشید دندان مصنوعی هرگز حسی مشابه دندانهای طبیعی به شما نخواهد داد و مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید. اگر تا به حال دندان مصنوعی نداشته اید دندانپزشک به شما نحوه استفاده ونگهداری آن وحفاظت از دندانهای باقی مانده را آموزش خواهد داد.

گاهی اوقات با بالا رفتن سن و یا مسائل دیگر مانند عدم رعایت مسائل بهداشتی و همچنین بیماری های دهان و دندان فرد مجبور به استفاده از دندان مصنوعی میشود. یکی از انواع دندان مصنوعی ، دندان مصنوعی متحرک است.

هت جایگزینی دندانهای از دست رفته بکار می‌رود. نوع پارسیل یا تکه ایی آن جایگزین تعدادی از دندانها و نوع کامل یا Full Denture آن برای کسانی است که تمامی دندانهایشان را از دست داده باشند.
این نوع دندان مصنوعی از جنس پلاستیک(آکریل) است گاهی مواقع برای افزایش استحکام و کاهش حجم مواد پلاستیکی آن فلز هم در آن بکار گرفته می‌شود.

دندانپزشک چه می‌کند؟
– دندانپزشک با استفاده از مواد قالبگیری خمیری شکل از فکین بیمار قالبی می‌گیرد که تکنسین لابراتور از روی آن قالب مدل گچی تهیه می‌کند.
– تکنسین بر روی آن مدل گچی(کست) نمونه ای موموی از دست دندان می‌سازد تا دندانپزشک با قرار دادن آن در دهان بیمار و اصلاح اندازه‌های آن به تناسب اندازه‌های صورت و فکین، نحوه چیدمان و جفت شدن دندانهای بالا و پایین را برای تکنسین مشخص می‌نماید.
– بعداز چیدن دنداها توسّط لابراتور، دندانپزشک آنها را در دهان بیمار امتحان می‌نماید و اصلاحات لازم را انجام و آنرا به صو ت و حالت چهره بیمار تطابق می دهد.

بخاطر داشته باشید دندان مصنوعی هرگز حسی مشابه دندانهای طبیعی به شما نخواهد داد و مدتی طول می کشد تا به آن عادت کنید. اگر تا به حال دندان مصنوعی نداشته اید دندانپزشک به شما نحوه استفاده ونگهداری آن وحفاظت از دندانهای باقی مانده را آموزش خواهد داد.
امروزه به مدد پیشرفت علم جایگزینی دندانهای از دست رفته با Implant ایمپلنت امکان پذیر است که به میزان زیادی مشابه دندان طبیعی عمل می‌نماید و بزرگ مزیت آن ثابت بودن و قدرت جویدن و تشابه زیاد آن با دندانهای طبیعی و راحتی بیمار است و بهترین توصیه به بیمار و بهترین روش جایگزینی دندان از دست رفته ایمپلنت Implant می‌باشد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *