افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های پزشکان درباره جلوگیری از بروز بیماری در کودکان هنگام سفر

توصیه های پزشکان درباره جلوگیری از بروز بیماری در کودکان هنگام سفر

14523164665

 

قصد مسافرت دارید و در این سفر کودک خود را به همراه دارید و دغدغه دارید که چه کنید تا کودک دچار بیماری در طی سفر نشود در این جا می خواهیم توصیه های پزشکان درباره جلوگیری از بروز بیماری در کودکان هنگام سفر در اختیار شما بگذاریم .

یکی از شایع‌ترین مشکلات کودکان هنگام مسافرت، اسهال و دل‌پیچه است و اغلب والدین نگرانند که مبادا فرزندشان در طول سفر دچار این مشکل شود. دلایل مختلفی از جمله مصرف نوشیدنی یا غذایی که به آن عادت ندارید، تفاوت در عادات غذایی و تغییر در بالانس میکروبی یا تعادل باکتری‌هایی که در روده وجود دارد و همچنین رعایت نکردن بهداشت فردی و مصرف غذا و آب آلوده می‌تواند منجر به اسهال و دل‌پیچه شود.

اگر شما هم نگران این موضوع هستید و می‌خواهید راه‌های پیشگیری از ابتلا به این مشکل را به‌خصوص در کودکان بدانید، بهتر است توصیه‌های دکتر رامین مظفری، متخصص نوزادان و شیرخواران و عضو هیات علمی جهاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  که برای پیشگیری از اسهال کودک در مسافرت  به آن اشاره کرده‌اند، بخوانید.

از شستشوی مرتب دست‌ها در مسافرت غافل نشوید
ابتلا به اسهال مسافرتی در کودکان به دلیل آلوده شدن به میکروبی به نام ای‌کولای است که به راحتی از طریق مدفوع منتقل می‌شود. برای پیشگیری از بروز این مشکل حین مسافرت حتما به مواردی که به آن اشاره می‌شود توجه کنید.

* اولین و مهم‌ترین تاکید بر رعایت بهداشت است. والدین باید توجه داشته باشند که شست‌وشوی دست‌ها در مسافرت بسیار مهم است چراکه عدم رعایت بهداشت فردی و محیط، غذا خوردن با دست آلوده، خوردن میوه و سبزی‌های آلوده نیز از مواردی است که می‌تواند منجر به بروز دل‌پیچه و اسهال در کودکان و همچنین بزرگسالان شود.
* با توجه به اینکه ممکن است طی سفر دسترسی به آب راحت نباشد، پیشنهاد می‌شود قبل از سفر، دستمال‌های مرطوب‌کننده و ژل‌های ضدعفونی‌کننده تهیه و از آنها برای تمیزکردن دست کودک استفاده شود.

* حتی‌الامکان از مصرف غذاهای بین راهی و همچنین از خرید کنار جاده‌ای اجتناب شود.

* پیشنهاد می‌شود برای مسیر، غذا را از خانه تهیه کنید.

* حتما انواع میوه و سبزیجات، آب میوه، بیسکویت و دیگر خوراکی سالم را در طول سفر همراهتان داشته باشید.

* میوه‌ها را به خوبی بشویید و آنها را در ظرفی دربسته قرار دهید البته پیشنهاد می‌شود از خردکردن میوه‌ها بپرهیزید چون به راحتی آلودگی را به خود می‌گیرد.

* مراقب باشید حین گشت‌زنی در باغ‌، کودک میوه‌های نشسته و همچنین میوه‌هایی که روی زمین افتاده است را نخورد چراکه آلوده به انواع کود و فضولات حیوانی است.

* در راه از آب معدنی استفاده کنید. با توجه به اینکه در اغلب رستوران‌ها نظافت رعایت نمی‌شود و مشخص نیست که آب نوشیدنی از آب لوله‌کشی است یا نه، بهتر است از نوشیدن آب در این اماکن خودداری کنید و حتما در طول سفر آب معدنی بخورید. علاوه بر این، آب هر منطقه دارای میکروب‌های خاص همان منطقه است و ممکن است شما با نوشیدن آب این شهرها دچار مشکلات گوارشی شوید درحالی که دستگاه گوارش ساکنین این مناطق سازگاری لازم را با آن پیدا کرده است.

* از مصرف آبی که جریان دارد، خودداری کنید چراکه زلال بودن آب و در جریان بودن آن دلیلی بر تمیزی و آلوده نبودن آن نیست.

* سعی کنید قبل از سفر مقداری آب بردارید و در بین راه حتی برای شستشوی ظروف از آن استفاده کنید.

 

پزشکین : توصیه های پزشکان درباره جلوگیری از بروز بیماری در کودکان هنگام سفر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *