افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های طب سنتی برای کاهش دردهای فیبرومیالژیا

  • ماساژدرمانی گزینه‌ای دیگر برای درمان درد بوده که یکی از شایع‌ترین روش‌های درمانی «درد مزمن عضلانی» محسوب می‌شود. مزایای ماساژ را به سختی می‌توان در تحقیقات بالینی نشان داد، اما به نظر می‌رسد که برای انواع دردها از جمله «درد مزمن عضلانی» بسیار مؤثر باشد.

 

از هر ۵۰ آمریکایی، یک نفر دچار فیبرومیالژیا است. از آنجایی که هیچ روش درمانی برای آن به طور قطع مشخص نشده و علت آن هم هنوز معلوم نیست، تحقیقات برای یافتن بهترین درمان ادامه دارد. بسیاری از افراد معتقدند که درمان‌های طبیعی برای از بین بردن این درد بسیار مؤثر است. با این حال بهتر است راهکارهای پیشنهادی زیر را هم امتحان کنید تا به نتایج خوبی برای کاهش دردهای ناشی از فیبرومیالژیا برسید.
۱.ویتامین D 
هم ویتامین D و هم منیزیم در افرادی که از این بیماری رنج می‌برند بسیار کم است، اما هنوز به طور قطع و یقین مشخص نشده که مصرف مکمل‌های ویتامین D بتواند درمانی مؤثر برای این بیماری باشد. ویتامین D که آن را به نام ویتامین خورشیدی هم می‌شناسند بر روی عصب‌ها و عملکرد عضلانی تأثیر می‌گذارد و برخی تحقیقات نشان داده که میزان کم ویتامین D می‌تواند با درد مزمن این بیماری مرتبط باشد. طی تحقیقات آزمایشگاهی که محققان در سال ۲۰۱۲ انجام دادند دریافتند که مصرف مکمل‌های ویتامین D در بین ۳۰ زن و ظرف ۸ هفته توانست تا حد زیادی درد آنها را کم کند. با این حال، تحقیقات دیگر موفق نشده‌اند تا هنوز ارتباطی بین این بیماری و میزان ویتامین D پیدا کنند.
۲.طب سوزنی
طب سوزنی یکی از قدیمی‌ترین روش‌های درمانی درد مزمن بوده که در طب سنتی چین مورد استفاده قرار می‌گرفته است. تحقیقات زیادی در ارتباط با میزان تأثیر طب سوزنی بر بیماری درد مزمن عضلانی انجام شده است. در همین ارتباط، سه تحقیق، استفاده از طب سوزنی را همراه با جریان الکتریکی که آن را به نام طب سوزنی الکتریکی می‌شناسند، مورد تأیید قرار داده‌اند. اگرچه به نظر می‌آید که این روش درمانی می‌تواند باعث کاهش درد شود، اما نتایج آن همیشگی نیست.
۳.استفاده از آدنوزیلمتیونین (SAMe) 
از آنجایی که SAMe بیشترین ماده‌ی مصرفی در داخل بدن بوده و در بسیاری از فرآیندهای بدن دخیل است، نقش آن در قالب ماده‌ای برای از بین بردن درد مورد بررسی قرار گرفته است. محققان دریافته‌اند که SAMe می‌تواند باعث کاهش افسردگی و دردهای مزمن مرتبط با ورم مفاصل و استخوان‌ها شود. تحقیقات دیگر نشان داده که استفاده از SAMe می‌تواند علائم «درد مزمن عضلانی» اعم از درد، خستگی و حساسیت را از بین ببرد. البته هنوز تحقیقات بیشتری باید در این زمینه انجام شود. SAMe در غذاها وجود ندارد اما می‌توان از مکمل‌های آن استفاده کرد.
۴.ماساژدرمانی 
ماساژدرمانی گزینه‌ای دیگر برای درمان درد بوده که یکی از شایع‌ترین روش‌های درمانی «درد مزمن عضلانی» محسوب می‌شود. مزایای ماساژ را به سختی می‌توان در تحقیقات بالینی نشان داد، اما به نظر می‌رسد که برای انواع دردها از جمله «درد مزمن عضلانی» بسیار مؤثر باشد. ماساژ بسیار امن و مطمئن است و می‌تواند باعث کاهش سفتی شده و عضلات را تسکین دهد اما شاید نتواند در دراز مدت باعث رفع «درد مزمن عضلانی» شود.
۵.استفاده از کپسایسین 
کپسایسین از دانه‌های فلفل به دست آمده و برای کاهش درد استفاده می‌شود. این ماده، ترکیبی فعال در بسیاری از اسپری‌ها و لوسیون‌هایی است که بدون نسخه خریداری می‌شود. زمانی که بر روی نقطه‌ی دردناکی از بدن استفاده می‌شود، باعث تحریک انتشار مواد شیمیایی بدن به نام ماده‌ی P می‌شود. وقتی ماده‌ی P کم شود، حساسیت نسبت به درد کاهش می‌یابد. کپسایسین برای کاهش دردهای مزمن در افراد دیابتی، سرطان و سردردهای خوشه‌ای استفاده می‌شود. از طرفی می‌تواند به طور موقت درد این بیماری را هم کاهش دهد.
۶.بازخوراند زیستی 
بازخوراند زیستی نوعی روش درمانی است که با استفاده از ارتباط ذهن و جسم انجام شده تا بتواند به فرد کمک کند درد مزمن خود را با قدرت ذهن کنترل کند. این پسخوراند در قالب کشیدگی عضلانی، دمای پوستی یا مقیاس امواج مغز خود را نشان می‌دهد. بازخوراند زیستی برای بسیاری از بیماری‌های دردناک بسیار مفید است. البته هنوز تحقیقات کامل و جامعی در این زمینه انجام نشده تا نشان دهد آیا این روش برای درمان درد این بیماری هم مفید است یا نه.
۷.کایروپرکتیک با دست 
این روش هم با استفاده از دستکاری و تنظیم مهره‌ها برای کاهش درد، بهبود عملکرد و افزایش روال طبیعی بهبودی انجام می‌شود. کایروپرکتیک در بسیاری از بیمارهایی که درد مزمن دارند مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از بیماری‌ها نشان می‌دهد از این روش برای کاهش درد کمر، گردن یا سردرد می‌توان استفاده کرد.
۸.هورمون ملاتونین 
ملاتونین هورمونی طبیعی بوده که در بدن یافت شده و باعث افزایش روند خواب می‌شود. ملاتونین را در قالب قرص اغلب برای خوابیدن راحت استفاده می‌کنند، اما برای درمان افسردگی، خستگی مزمن و درد مزمن عضلانی هم استفاده می‌شود. متخصصان می‌گویند که شواهد کافی ندارند تا نشان دهد استفاده از آن برای درد مزمن این بیماری هم مفید است. با این حال، بسیاری از مردم از این روش درمانی با وجود اطلاعات کمی که هست استفاده می‌کنند.

 

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *