افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های طب سنتی برای افراد بلغمی مزاج

  • خوابیدن در طی روز و همچنین یک ساعت قبل از غروب در همه مزاج ها، به ویژه در این افراد بسیار زیان آور است و بلغم را افزایش می دهد و موجب سنگینی سر و التهاب سینوس ها و کند شدن افعال مغزی می شود.

 

در طب سنتی مزاج های مختلفی وجود دارند که این نوع طب با توجه به ویژگی های فرد آنها را دسته بندی می کند. تقسیم بندی افراد بر اساس نوع مزاج کمک بزرگی به درمان بیماری های آنها و همچنین تقویت سلامت این  افراد می کند. در اینجا نکات مهمی را برای افراد بلعمی مزاج گردآوری کرده ایم.

✅ حتی المقدور روزانه فقط ۲ وعده غذا میل کنند زیرا توانایی دستگاه گوارش افراد سرد و تر کم است و لازم است حداقل حدود ۱۲-۱۰ ساعت بین دو وعده غذایشان فاصله باشد.

✅اگر در بین وعده های غذایی احساس گرسنگی کردند مقدار کمی میوه مانند سیب، گلابی و به یا سالاد همراه با مقدار مناسب از روغن زیتون و پودر آویشن میل کنند. غذای آنان باید سرشار از پروتئین و فیبر باشد ( شامل تخم مرغ، گوشت، میگو و جگر). در زمستان و شب ها در مصرف غذاهای سردی بخش احتیاط کنند.
✅ از مصرف آب، نیم ساعت قبل از غذا تا ۲ ۱ ساعت پس از غذا خودداری کنند.
✅ راه رفتن به مدت ۱۵ ۱۰ دقیقه پس از شام برای این افراد مفید است.
✅ حداکثر ۸ ساعت خواب برایشان مناسب است. این افراد باید سعی کنند هنگام سحر از خواب برخیزند تا از تولید بلغم اضافی در بدن خودداری شود.
✅ از خواب و استراحت بیش از اندازه و کم تحرکی که موجب افزایش سردی و تری می شوند پرهیز کنند. لباس مناسب و گرمای کافی به خصوص در هوای مرطوب توصیه می شود.
✅ خوابیدن در طی روز و همچنین یک ساعت قبل از غروب در همه مزاج ها، به ویژه در این افراد بسیار زیان آور است و بلغم را افزایش می دهد و موجب سنگینی سر و التهاب سینوس ها و کند شدن افعال مغزی می شود.
✅ مصرف غذاهای سرد و تر رابه خصوص در هوای سرد کاهش دهند.

منبع: دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *