افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های سازمان انتقال خون در ماه محرم

images-1

  • سازمان انتقال خون نسبت به نذر اهدای خون در ایام محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا، به دلیل حس مشارکتی که مردم در روزهای عزاداری امام حسین (ع) دارند، بسیار بالاست.

با شروع ماه محرم توصیه ها و نکات بهداشتی از طرف سازمان ها آغاز میشود و هر ساله همین روال بر طبق زمان وجود دارد،مانند توصیه در مورد نذری.سازمان انتقال خون کشورمان هم به نوبه خود درخواست مهمی را از اهدا کنندگان خون در ماه محرم کرده است.میتوانید صحبت های مدیر عامل سازمان انتقال خون را در ادامه بخوانید.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه در حال حاضر هفت برابر مصرف روزانه کشور ذخیره خون و فرآورده‌های خونی داریم، گفت: البته در مقاطعی از سال، استقبال از اهدای خون بسیار شدید است و پس از آن مراجعه به مراکز اهدای خون کاهش می‌یابد و بر همین اساس طرح “نذر خون” را طراحی کردیم.

دکتر علی اکبر پورفتح‌الله درباره طرح “نذر خون” در ایام محرم، گفت: امسال هم مانند دو سال گذشته سازمان انتقال خون طرح “نذر اهای خون” را از اول محرم تا اربعین ساماندهی کرده است.

وی با اشاره به تاکید سازمان انتقال خون نسبت به نذر اهدای خون در ایام محرم و بویژه در روزهای تاسوعا و عاشورا، افزود: میزان اهدای خون در روزهای تاسوعا و عاشورا، به دلیل حس مشارکتی که مردم در روزهای عزاداری امام حسین (ع) دارند، بسیار بالاست. در عین حال باید توجه کرد که مصرف برخی از فرآورده‌های خونی بسیار کوتاه‌مدت است. به عنوان مثال پلاکتی که از خون جدا می‌شود را نمی‌توان بیش از چهار روز نگهداری کرد.

پورفتح‌الله ادامه داد: بنابراین اگر میزان اهدای خون از میزان طبیعی بیشتر شود، دچار عوارضی در رابطه با مصرف خون و فرآورده‌های خونی می‌شویم. علاوه بر این زمانی که در مقطعی استقبال از اهدای خون بسیار شدید است، بعدها مراجعه اهداکنندگان به مراکز اهدای خون کاهش می‌یابد. بنابراین با توجه به فتوایی که بسیاری از مراجع معظم داده‌اند، بسیاری از هموطنان ما می‌توانند در روز تاسوعا و عاشورا نیت و نذر اهدای خون کنند. بر این اساس مراکز انتقال خون هم آماده‌اند که بر اساس ثبت اطلاعات کسانی که اهدای خون انجام داده‌اند، تا اربعین حسینی آنها را فراخوان کنند تا امر اهدای خون را انجام دهند.

مدیرعامل سازمان انتقال خون با بیان اینکه هم اکنون ما هفت برابر مصرف روزانه کشور ذخیره خون و فرآورده‌های خونی داریم، تاکید کرد: بنابراین اکنون کمبودی در این زمینه احساس نمی‌شود. بر این اساس از هموطنان‌مان دعوت می‌کنیم تا ما را در امر نذر و نیت اهدای خون تاسوعا و عاشورا و تعویق اهدای خون تا اربعین و مراجعه تدریجی‌شان برای اهدای خون همراهی کنند

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *