افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه های بهداشت محیط برای از بین بردن بیماری گال

scabies-disease-gh05

  • باید بدانید ممکن است ضایعات پوستی و خارش ناشی از گال به مدت ۲ تا ۴ هفته پس از درمان موفق باقی بمانند، برای خارش پس از درمان میتوان از کروتامیتون موضعی استفاده کرد.

 

سوال کاربر: با عرض سلام. آقای دکتر من مدتی است که بدنم خارش و قرمز میشود ابتداکف دستام خارش پیدا کرد بعد اندک اندک تمام قسمتهای بدنم و بخش قرمز خاموش و روشن میشود طوری که قسمتی از بدن را خراش کوچک میدهم قرمز میشود دکتر پوست مراجعه کردم تشخیصش گال بود. داروها استفاده کردم و تمام شد اما بیماریم درست درمان نشد. من میخواستم بدونم بیماری من چیست؟ آیا نیاز هست چکاب آزمایش خون بروم یا نه؟ ممنونم از پاسختون.

پاسخ پزشک: سلام دوست عزیز.
پس از درمان گال هنوز خارش پا برجاست؟
چه مدت هست که دوره ی درمانتون تمام شده؟
مجددا باید متخصص پوستتون مراجعه کنید تا از ریشه کن شدن گال اطمینان پیدا کنید
اگر تشخیص شما مطمیناً گال بوده باشد به موارد زیر دقت کنید:
برای درمان گال علاوه بر شامپو و پماد و….
یک سری مراقبت های محیطی لازم است اول اینکه این موجود از طریق تماس نزدیک با فرد الوده یا از طریق وسایل آلوده منتقل میشود، واگیری زیادی دارد و تمام افراد خانواده حتی افراد بی علامت هم باید درمان شوند، دوم اینکه تمام لباسها و ملحفه هاتون باید با آب داغ شسته و در افتاب با حرارت خشک شوند، وسایل غیر قابل شست شو باید ۱۰ روز در داخل کیسه پلاستیکی قرار داده شوند
باید بدانید ممکن است ضایعات پوستی و خارش ناشی از گال به مدت ۲ تا ۴ هفته پس از درمان موفق باقی بمانند، برای خارش پس از درمان میتوان از کروتامیتون موضعی استفاده کرد.

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *