افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای چشم درد پشت کامپیوتر نشین ها

1

  • لا به لای کار، هر نیم ساعت یک بار به خودتان ۲ـ ۳ دقیقه استراحت دهید، از جا بلند شوید یا رویتان را از کامپیوتر برگردانید و کار دیگری انجام دهید.

 

دیگر نمی شود گفت جماعت کمی در روز با کامپیوتر کار دارند. بیشتر کارهای روزمره ما با کامپیوتر انجام می شود و زل زدن به مانیتور، می تواند چشم های ما را ناراحت کند.

خستگی چشم تنها علامتی است که می توانیم با اطمینان علت آن را کار یا سرگرمی در مقابل صفحه نمایشگر بدانیم. خستگی چشم بی خطر است اما با این حال بسیار شایع است: تخمین زده می شود که ۵۰ تا ۹۰ درصد کسانی که زمان شان را در مقابل صفحه نمایش می گذرانند، دچار خستگی چشمی می شوند.

 

اگر مدت زیادی بدون هیچگونه استراحتی در مقابل صفحه نمایش قرار بگیریم، این احتمال باز هم بیشتر می شود. اما خستگی بینایی را چه طور می توان تشخیص داد؟ این علایم را به خاطر بسپارید: چشم ها قرمز می شوند، می خارند و حساس می شوند. از چشم اشک می آید و دردهایی در کره چشم بروز پیدا می کنند. این علائم همراه با سردرد، درهای مغزی یا کمر درد هستند.

 

متاسفانه باید بگوییم نمایشگرها مشکوک به افزایش آب سیاه هستند. آب سیاه بیماری اعصاب بینایی است، که اغلب در ارتباط با افزایش فشار چشم به وجود می آید. این بیماری اغلب خود را به شکل کاهش میدان دید نشان می دهد که همراه با از بین رفتن فیبرهای بینایی است. هنوز هیچ چیز در این رابطه ثابت نشده است، اما این احتمال وجود دارد که کار در مقابل صفحه نمایشگر باعث افزایش احتمال ابتلا به این بیماری می شود. ضمناً باید گفت آب سیاه در بین کسانی که با کامپیوتر کار می کنند، بیشتر دیده می شود.

 

در تمام موارد، اگر نمایشگرها باعث ایجاد مشکلات بینایی نشوند، در عوض می توانند وجود برخی مشکلاتی که از قبل وجود داشته، خصوصاً مشکلات شکست نور را آشکار کنند.

 

پس توصیه های زیر را جدی بگیرید:

لا به لای کار، هر نیم ساعت یک بار به خودتان ۲ـ ۳ دقیقه استراحت دهید، از جا بلند شوید یا رویتان را از کامپیوتر برگردانید و کار دیگری انجام دهید.

 

درست در مقابل نمایشگر قرار بگیرید. صندلی و میز باید در ارتفاع مناسبی باشند، آرنج ها باید تکیه داده شوند و در حالت افقی قرار بگیرند، بالا تنه باید درست در مقابل نمایشگر باشد، چشم ها باید از بالا به مانیتور اشراف داشته باشند. هرگز نباید از پایین به نمایشگر نگاه کرد.

 

مراقب باشید که انعکاس نور بر روی صفحه نمایش نیفتد. مثلا مانیتور را رو به روی پنجره، لامپ و منابع نوری دیگر نگذارید.

 

به طور منظم، شقیقه ها، پوست سر، گردن و پایین گردن تان را ماساژ دهید.

 

با چشم پزشک تان درباره استفاده از عینک های «مخصوص کامپیوتر»، بینایی تان و فاصله مناسب بین خودتان و صفحه نمایشگر صحبت کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *