افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی طلایی برای داشتن سلامتی

  • روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) یک بیماری سیستمیک و مزمن است، شیوع این بیماری در جهان حدود یک درصد است و معمولاً در نوجوانان یا در سنین میانسالی و در دهه‌های اول تا پنجم بروز می کند و در زنان شایع‌تر است.

 

 پیروی از نکات طلایی مربوط به سلامت دریچه ای نو از زندگی را پیش روی تان می گشاید هر روز تازه ترین نکات مربوط به سلامتی را با ما مرور کنید.
کمبود ویتامین D
یکی از عوامل مهم در ایجاد پوکی استخوان کمبود ویتامین D در بدن است هرچند این بیماری معمولا در افراد مسن بیشتر بروز پیدا می کند، اما پایه این بیماری در سنین کودکی و نوجوانی گذاشته می شود و باید به این موضوع توجه بیشتری شود.
ریزش مو
پروتئین‌ها یکی از حیاتی‌ترین مواد مغذی مورد نیاز بدن به شمار می‌روند و به عنوان اجزاء سازنده بدن شناخته می‌شوند، ۹۰ درصد مو حاوی پروتئین است، بنابراین، کمبود پروتئین در بدن منجر به کم پشت شدن و ریزش مو می‌شود.
سفیدی زودرس مو
سیگار کشیدن در سفید شدن زودرس موها دخیل است البته سیگار کشیدن، آسیب بیشتری به فولیکول های مو می رساند و باعث سفید شدن زودرس موها می شود. بنابراین به طور طبیعی، ترک سیگار می تواند از سفید شدن مو در جوانی موثر باشد.
ترکیب توت فرنگی و کیوی
ترکیب این ۲ میوه سرشار از ویتامین ث است و به همراه نعناع که منبع خوبی از فولات، ویتامین آ، منیزیم و روی محسوب می شود و برای تقویت سیستم ایمنی بدن نقش مهمی دارد همچنین در نوشیدنی ترکیبی از این ۲ میوه منیزیم ناکافی منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن و قرار گیری در معرض عفونت می شود.
نوشیدن شیر
درست است که هیچ وقت برای محافظت از دندان ها دیر نیست اما نوشیدن آبمیوه و شیر به هنگام خواب در کودکان می‌تواند موجب پوسیدگی دندان ها شود، در نوزادان ممکن است نوزاد عادت کند با شیشه شیر در دهان بخوابد در این صورت دندان‌هایش در طول شب، در معرض شکر قرار خواهند گرفت، پس بهتر است شیشه شیر را به هنگام خواب از آن‌ها دور نگه دارید.
بیماری های قلبی
خوردن غذاهای خیلی شیرین و پُر کالری به بیماری چاقی و دیابت منجر خواهد شد که هر ۲ شما را بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری‌ قلبی قرار می‌دهند، از آن‌جایی‌که شکر و چربی‌های اشباع‌شده با هم رابطه‌ مستقیمی دارند، افرادی که غذاهای شیرین بیش ازحد مصرف می کنند، به غذاهای چرب نیز میل فراوانی دارند و هر ۲ این عادت‌های بد غذایی تأثیر مستقیمی بر روی بیماری‌ قلبی دارند.
بیماری شایع زنان
روماتیسم مفصلی (آرتریت روماتوئید) یک بیماری سیستمیک و مزمن است، شیوع این بیماری در جهان حدود یک درصد است و معمولاً در نوجوانان یا در سنین میانسالی و در دهه‌های اول تا پنجم بروز می کند و در زنان شایع‌تر است.
مصرف آویشن
مصرف زیاد آویشن یا عصاره آن در دوران بارداری می‌تواند احتمال سقط جنین را افزایش دهد؛ بنابراین توصیه شده است که خانم‌های باردار از مصرف این گیاه خودداری کنند. بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که آویشن می‌تواند روند انعقاد خون را به تاخیر بیندازد؛ بنابراین افرادی که عمل جراحی در پیش دارند، از ۲ هفته قبل از عمل جراحی نباید آویشن استفاده کنند؛ مصرف آویشن به مبتلایان به اختلالات غده تیروئید توصیه نمی‌شود.
نوشیدن آب
تحقیقات نشان داده است که حتی اگر در طول ورزش به میزان کافی آب بنوشید، ولی از مصرف آب قبل از ورزش خودداری کنید، باز هم ممکن است دچار عوارض کم آبی بدن از جمله سردرد شوید، پس حتما نیم ساعت قبل از انجام هر گونه فعالیت بدنی، آب بنوشید.
خواص انگور
کسانی که دچار تنش‌های فکری و فشارهای روانی هستند یا روزهای دشواری را در زندگی خود سپری می‌کنند و از این رو میل به غذای پخته ندارند، می‌توانند از انگور بهره بسیاری ببرند. انگور در این شرایط هم برای بدن غذارسانی مناسبی دارد و برای پاکسازی بدن از مواد تباه در فرآیندهای روانی بدنی سودمند است و از غلبه خشکی بر سیستم عصبی پیشگیری می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *