افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی به افرادی که کبد چرب را درمان کرده اند

  •  کبد، یک پالایشگاه بزرگ در بدن است که رسالت دفع مواد زاید، سمی و غیرضروری را دارد، خاطرنشان کرد: اما اگر افراد باز هم مصرف الکل را ادامه دهد هپاتیت الکلی به نارسایی کبد منجر می شود که دیگر برگشت پذیر نخواهد بود و عملا فرد کبد خودض را از دست داده است.

 

 

دکتر محسن نصیری، فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد افزود: کبد چرب ناشی از افزایش مواد قندی، چربی زیاد و عدم تحرک است که ممکن است انسانها داشته باشند و در نتیجه ان کبد چرب غیر الکلی مورد شایعی است اما الکلی جزو مواردی است که کبد چرب با ان زیاد شناخته شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه عارضه کبد چرب به راحتی با قطع مصرف الکل به صورت ۱۰۰۰ در صد برگشت پذیر است، تاکید کرد: بنابراین حسن ان در تماس با بیماریهای ناشی از سموم الکل داریم این است که به شرط اینکه مصرف الکل کنار گذاشته شود ان عارضه جلوتر نمی رود و حتی برگشت پذیر است.
وی در ادامه گفت: اما اگر مصرف الکل ادامه یابد به اینجا بسنده نمی شود و سلولهای کبدی به خاطر چربی شدن تخریب می شوند اینجاست که با التهاب کبدی مواجه خواهیم شد که التهاب کبدی ناشی از یک سم به نام الکل بی سر و صدا شکل می گیرد.
نصیری اظهارداشت:درد، بی اشتهایی، استفراغ، زردی و … نشان دهنده این است که سلولهای کبدی نمی توانند کار خودشان را انجام دهند و مواد سمی را دفع کنند. اگر در این مرحله نیز مصرف الکل کنار گذاشته شود باز بدن می تواند ترمیم انجام دهد و با درمان طبی بیماری و کبد را درمان کرد تا کبد به وظیفه و فعالیت خود بپردازد.
این فوق تخصص بیماری های گوارش و کبد با بیان اینکه کبد، یک پالایشگاه بزرگ در بدن است که رسالت دفع مواد زاید، سمی و غیرضروری را دارد، خاطرنشان کرد: اما اگر افراد باز هم مصرف الکل را ادامه دهد هپاتیت الکلی به نارسایی کبد منجر می شود که دیگر برگشت پذیر نخواهد بود و عملا فرد کبد خودض را از دست داده است.

نصیری در پایان اظهارداشت: وقتی کبد نباشد و آن پالایشگاه بزرگ در بدن وجود نداشته باشد اندام های دیگر بدن از قبیل قلب و … بدون کبد نمی توانند فعالیت کنند و برای فرد ادامه حیات ممکن است مقدور نباشد.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *