افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای کنترل آسم

kv1473981544-550x366

  • محققان بر این باورند که مصرف حجم بالایی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در طول روز می‌تواند باعث افزایش میزان آنتی‌اکسیدان‌های دریافتی و بهبود شرایط بیماران مبتلا به آسم شود.

 

افرادی که از عارضه آسم رنج میبرند بهتر است برخی نکات مهم برای سلامتی شان را دائم در نظر داشته باشند تغذیه و خورد و خوراک این افراد بسیار مهم و ائز اهمیت است کنترل این بیماری نیز باید با توجه به توصیه های پزشکی مهم در این زمینه صورت بگیرد میوه‌ها و سبزی‌های مناسبی برای درمان و بهبود این بیماران وجود دارد که در ادامه به معرفی آن ها خواهیم پرداخت .

نتایج تازه ‌ترین مطالعات پژوهشگران نشان می‌دهد که داشتن یک رژیم غذایی متعادل و سرشار از انواع ریزمغذی‌ها، می‌تواند بهترین راه برای کنترل بیماری آسم و بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن باشد.

محققان بر این باورند که مصرف حجم بالایی از میوه‌ها و سبزی‌های تازه در طول روز می‌تواند باعث افزایش میزان آنتی‌اکسیدان‌های دریافتی و بهبود شرایط بیماران مبتلا به آسم شود. محققان با بررسی گروهی از بیماران مبتلا به آسم که از رژیم‌های مدیترانه‌ای پیروی می‌کردند، به این نتیجه رسیدند که وجود میوه‌ها، سبزی‌ها، مغزها، حبوبات و چربی های سالم فراوان در رژیم‌های مدیترانه‌ای، باعث بهبود کنترل آسم در این گروه از بیماران خواهد شد. برخی از محققان هم اعتقاد دارند که آنتی‌اکسیدان‌های فراوان موجود در میوه‌ها و سبزی‌های تازه، سرشار از ترکیبات ضد التهابی هستند و می‌توانند باعث تخفیف تورم و التهاب‌ ریه شوند. به‌علاوه، میوه‌ها و سبزی‌ها غذاهای با کالری کم هستند و می‌توانند با کنترل وزن، باعث کنترل حمله‌های آسم در بیماران مبتلا هم بشوند.

اگر مبتلا به آسم هستید، مصرف مکمل‌های روغن ماهی را فراموش نکنید. این مکمل‌ها می‌توانند باعث افزایش سلامت ریه‌ها بشوند و از التهاب‌های گاه و بی‌گاه آنها پیشگیری کنند. در مطالعه ای که در ژورنال Chest به چاپ رسید محققان دریافتند که در افراد مبتلا به آسم ناشی از ورزش که به رژیم خود اسیدهای چرب امگا۳ اضافه کرده بودند انقباضات راه های هوایی کاهش یافت و در نتیجه نیاز آن ها به داروهای مصرفی کمتر شده بود. پس اسیدهای چرب از دو جنبه حائز اهمیت هستند:

  • کنترل آسم
  • کاهش عوارض جانبی داروهای مصرفی

توصیه خوراکی دیگری که می‌توان برای بیماران مبتلا به آسم داشت، گنجاندن سیب در رژیم غذایی روزانه است. مصرف منظم و روزانه سیب می‌تواند تاحد چشمگیری باعث کاهش حملات آسم در بیماران مبتلا به این بیماری شود. آنتی‌اکسیدان‌های قوی و ضدالتهاب موجود در پوست سیب (بخصوص سیب قرمز)، باعث تخفیف علایم آسم و آلرژی می‌شوند و از تعداد حملات آسم در بیماران مبتلا هم کم می‌کنند. تحقیقات محققان آمریکایی ثابت کرده است که مصرف تنها ۲ عدد سیب در طول هفته می‌تواند تا ۳ برابر شانس پیشرفت آسم را، کم کند.

دریافت لبنیات، بمنظور دریافت مقادیر بیشتری ویتامین D نیز کمک کننده می باشد. بنظر می رسد افراد مبتلا به انواع شدید آسم دچار کمبود این ویتامین باشند. همچنین برای افزایش دریافت این ویتامین بهتر است روزی چند دقیقه بدون پوشش در مقابل آفتاب قرار بگیرید.

مقادیر فراوان ویتامین c میتواند برای آسم و سلامتی شما مفید باشد. زیرا این ویتامین بعنوان یک آنتی اکسیدان و ضدالتهاب عمل می کند.

منابع ویتامین C عبارتند از:

  • سبزیجات برگ سبز تیره
  • بروکلی
  • کیوی
  • پرتقال
  • مرکبات
  • توت

 

منبع : دکتر سلام

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *