افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای کم کرد جوش صورت

جوش های سرسیاه معمولاً هنگامی گسترش می یابند که پوست ما چربی بیشتر را تولید نماید. یک فاکتور اصلی که در تولید بیش از حد چربی نقش دارد رسیدن به سن بلوغ است. در این زمان تولید هورمونها بخاطر ایجاد مادۀ جانبی به نام دی هیدروتسترون یا DHT نامنظم می گردد. دلایل بی نظمی به نوبه خود منجر به فعالیت بیش از حد غده های چربی و متعاقباً مسدود شدن روزنه های پوست می شوند. جوش یا دانه های سر سیاه روی پوست مربوط به تجمع گرد و غبار و کثیفی صورت نیست لذا بر اساس این تفکر نباید اقدام به شستشوی مکرر و فراوان و مالش پوست کرد یا به صورت خودسرانه نباید آنها را خارج کرد مگر تحت نظر پزشک و با شرایط خاص.

علت سیاه شدن سر جوش های صورت، اکسیده شدن چربی های موجود در منافذ پوستی است که عموما با تجمع رنگدانه های ملانین بوده و پس از درمان طی ۶ تا ۱۲ هفته از بین خواهد رفت.

axq

اکیداً توصیه می گردد که مبادرت به خارج نمودن جوش های سرسیاهی که التهابی بوده،  یا دارای عفونت هستند، نکنید زیرا این عمل موقعیت جوش ها را بدتر کرده و باعث ایجاد اسکار بر روی پوست می گردد.

شستشوی صورت روزی ۲ یا ۳ بار بوسیله صابون های ملایم و زیر نظر پزشک کافی استBlack head comedone و نباید از لیف یا نظائر آن به صورت شدید استفاده گردد زیرا باعث تشدید ضایعه می گردد. استفاده از صابون های غیر مناسب ممکن است باعث خشکی شدید پوست و آسیب بیشتر و شکنندگی پوست گردد

اصلاح صورت طبق روش معمول بلامانع است ولی نباید چنان شدید باشد که منجر به قرمزی یا خراش های پوستی یا التهاب پوست گردد. در ضمن مصرف کرم یا لوسیون فاقد چربی بعد از اصلاح هیچ اشکالی ندارد اما از لوسیون های چرب به دلیل ماهیت کومدون زایی آنها باید پرهیز نمود
از مصرف مواد آرایشی اکیدا باید اجتناب نمود

تنها مصرف زیاد ید در رژیم غذایی (خوراک صدف یا جلبک دریایی) به صورت ثابت شده می تواند باعث تشدید آکنه گردد و به جز این مورد هنوز هیچ سند علمی دال بر تاثیر رژیم غذایی بر آکنه وجود ندارد ولی با این وجود اگر احساس می کنید با خوردن ماده غذایی خاص بیماریتان تشدید می شود از خوردن آن اجتناب کنید یا آنرا کاهش دهید.

آب و هوای گرو و ورزش شدید می تواند موجب تشدید جوش های صورت و بدن گردد. خنک نگه داشتن محیط زندگی و ورزش های سبک می تواند کمک کننده باشد

تا حد امکان از قرار گرفتن در موقعیت هایی که اثرات روحی شدیدی بر روی شما می گذارند خود داری کنید و تا آنجا که ممکن است خونسردی خود را حفظ کنید.

مصرف شیر را محدود کنید اما به جای آن سایر فراوردهای لبنی نظیر ماست یا دوغ را افزایش دهید.

حداقل ۷ واحد میوه را در برنامه روزانه خود قرار دهیدStress Acne

به اندازه کافی استراحت کرده و بخوابید (حداقل ۸ ساعت خواب در شب لازم است)

قرار گرفتن در معرض نور خورشید موجب بدتر شدن جوش ها و آکنه می گردد به خصوص در افرادی که تحت درمان با داروهای موضعی هستند لذا از آفتاب پرهیز کنید

از دستکاری جوش ها جدا خود داری کنید زیرا ممکن است پس از بهبودی حفره ای در محل جوش بر جا بماند.

شروع اثرات درمانی حداقل ۲ تا ۶ هفته زمان لازم دارد و برای اینکه بهبودی چشمگیر باشد گاهی باید تا ۱۲ هفته یا بیشتر درمان ادامه یابد لذا صبور باشید و درمان ها را تحت نظر پزشک پیگیری نمائید.

مهمترین اقدام شناسایی عامل زمینه ساز جوش های صورت و بدن است در این مورد و در صورت لزوم پزشک نیاز به بررسی های پاراکلینیک بیشتر دارد. شایسته است در اینگونه موارد کلیه مراحل را تا مشخص شدن نتایج زیر نظر پزشک پیگیری کنید.

چون ضایعات آکنه و جوش (خصوصاً در نواحی صورت) ممکن است بد شکل باشند و بعد از درمان نیز جوشگاه‌های بدشکلی در صورت بیمار به جا بگذارند، باید بیماران تحت نظر پزشک باشند و حتماً دارو را کامل مصرف کنند و خودسرانه قطع نکنند و متوجه باشند که درمان این بیماران طولانی مدت است. از کرم‌های چرب کمتر استفاده کنند. از صابون‌های غیربهداشتی و غیراستاندارد استفاده نکنند و در صورت ایجاد علایمی مانند پرمویی، رشد موهای زاید و اختلال در دوره قاعدگی آزمایشات لازم را انجام دهند. این افراد باید به پذیرش طولانی مدت درمان معتقد باشند.

برای درمان ابتدا داروی های موضعی با عوارض کم تر و سپس داروهای شدیدتر و در نهایت داروهای خوراکی با عوارض زیاد توسط پزشک تجویز خواهد شد. به هیچ عنوان و خودسرانه از مصرف داروهای خوراکی نظیر آکوتان استفاده نکیند.

هر چه دوره درمان جوش ها کامل‌تر و طولانی‌تر باشد و قطع نشود، نتیجه بهبودی مطلوب‌تر می‌باشد. ولی اگر درمان کوتاه مدت باشد و یا مصرف داروهای تجویز شده به طور کامل انجام نگیرد، امکان عود مجدد بیماری وجود دارد.

در حین درمان جوش های صورت و بدن احتمال حساسیت به داروهای مصرفی در مواردی وجود دارد. البته ممکن است دارو واکنش تحریک داشته باشد. در این صورت نباید خود سرانه دارو را قطع کرد و لازم است به پزشک مراجعه شود. در این شرایط ممکن است پزشک مقدار مصرف دارو را تغییر دهد یا داروی مناسب دیگری را جایگزین آن نماید.

برای کاهش جوش های سرسیاه و منفافذ باز پوستی می توان از میکرودرم ابریژن استفاده نمود. در صورت لزوم پزشک شما ممکن است این اقدام را برای شما انجام شما انجام دهد. بنابر این صبور باشید

drentezari.com

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *