افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای وزن مجاز کوله پشتی دانش آموزان

  • دکتر رفیعی منش با اشاره به اینکه کتابهای سنگین تر می بایست نزدیک به پشت دانش آموز و کتابهای سبک باید در قسمت جلویی کوله قرار گیرند به دانش‌آموزان توصیه ‌نمود حتی الامکان از جاسازی وسایل سنگین و غیر ضروری مانند لب‌تاپ، بطری‌های آب بزرگ و وسایل رایانه‌ای در کوله‌پشتی خودداری کنند.

 

دکتر احسان رفیعی منش با تاکید بر اینکه رعایت عوامل پیشگیرانه و استفاده از تجهیزات آموزشی استاندارد می تواند از بروز مشکلات اسکلتی و عضلانی در دانش آموزان جلوگیری کند خاطر نشان کرد: حداکثر وزن مجاز برای کوله‌پشتی دانش‌آموزان ۱۰ درصد وزن بدن میباشد و برای هر سنی و هر مقطع تحصیلی با توجه به وزن دانش‌آموزان کوله‌ پشتی مناسب باید خریداری شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: وزن های بیشتر کوله پشتی منجر به بروز تغییرات منفی در ستون فقرات و افزایش دردهای شانه، پشت و کمر و حتی محدودیتهای تنفسی می شود.

وی با تاکید بر اینکه کوله پشتی باید دارای دو بند ضخیم و پهن باشد به  والدین توصیه کرد: کوله پشتی هایی که اندازه آن تا بالای کمر بوده و دارای کمربند و بند شانه است تهیه کنند و نسبت به قرار گرفتن کوله پشتی روی هر دو شانه فرزند خود به منظور جلوگیری از دردهای عضلانی و اسکلتی دقت داشته باشند.

دکتر رفیعی منش با اشاره به اینکه کتابهای سنگین تر می بایست نزدیک به پشت دانش آموز و کتابهای سبک باید در قسمت جلویی کوله قرار گیرند به دانش‌آموزان توصیه ‌نمود حتی الامکان از جاسازی وسایل سنگین و غیر ضروری مانند لب‌تاپ، بطری‌های آب بزرگ و وسایل رایانه‌ای در کوله‌پشتی خودداری کنند.

مدیر گروه طب کار دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: اختصاص کمد وسایل شخصی به دانش آموزان در مدرسه بمنظور جلوگیری از حمل کتاب اضافی به مدرسه، تشویق دانش آموزان به ورزش منظم روزانه و همچنین دادن استراحتهای کوتاه مدت در فواصل کلاسهای درس از دیگر راهکارهای کاهش این بیماریها در دانش آموزان به شمار می رود.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *