افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه هایی برای استفاده از روغن نارگیل

5414544

  • طرفداران روغن‌های چرب به شما می‌گویند که روغن نارگیل سایز دور کمر شما را کوچک خواهد کرد، اما این تاثیر آنقدرها هم زیاد نیست. روغن نارگیل کالری زیادی دارد و علی‌رغم اینکه نسبت به جایگزین‌های موجود سالم‌تر به نظر می‌رسد

 

روغن نارگیل چه فایده هایی برای بدن دارد از آن در چه زمینه هایی می توانیم استفاده کنیم این روغن حاوی چه خاصیت هایی برای بدن مصرف کنندگان است می خواهیم در این مطلب به موارد منع مصرف این روغن اشاره کنیم اسن روغن را در برخی موارد نباید استعمال و یا مصرف کنید بهتر است به اطلاعاتتان در این زمینه اضافه کنید.

همانطور که به نظر می‌رسد، روغن نارگیل همه چیز را درمان می‌کند. سرآشپزها با آن پخت‌وپز می‌کنند؛ علاقمندان زیبایی آن را به پوست خود می‌مالند؛ طرفداران آن معتقدند که نقش بزرگی در مقابله با بیماری‌هایی از قبیل آلزایمر و دیابت ایفا می‌کند. اما آیا روغن نارگیل واقعا سزاوار این همه تمجید است؟ شاید نه: بررسی‌های اخیر نیویورک تایمز نشان می‌دهد علی‌رغم اینکه ۷۲% از جمعیت آمریکا فکر می‌کنند روغن نارگیل سالم است، تنها ۳۷% ازمتخصصان تغذیه با آنها موافق هستند.
بنابراین قبل از آنکه در قوطی روغن نارگیل را باز کنید، بهتر است با موارد عدم استفاده آن آشنا شوید.
۱. اگر در تلاش هستید وزن کم کنید
طرفداران روغن‌های چرب به شما می‌گویند که روغن نارگیل سایز دور کمر شما را کوچک خواهد کرد، اما این تاثیر آنقدرها هم زیاد نیست. روغن نارگیل کالری زیادی دارد و علی‌رغم اینکه نسبت به جایگزین‌های موجود سالم‌تر به نظر می‌رسد، در هر قاشق غذاخوری ۱۱۷ کالری دارد.
البته، این بدان معنا نیست که نباید از آن استفاده کنید؛ فقط سعی کنید زیاده‌روی نکنید. از این رو، بهتر است مقدار مصرف خود را کنترل کنید تا کالری اضافی دریافت نکنید. حتی روغن نارگیل تصفیه شده که نصف یک روغن نارگیل طبیعی کالری دارد، از عطر و طعم متمایزی برخوردار است.
۲. رژیم غذایی سفت و سخت دارید
همه چیز باید در حد اعتدال باشد؛ افزودن روغن نارگیل به رژیم غذایی نیز از این قاعده مستثنی نیست. هر قاشق غذاخوری روغن نارگیل،۱۲  گرم چربی اشباع دارد. بسیاری از تحقیقات علمی نشان داده‌اند که چربی‌های اشباع با افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی یا کلسترول بالا در ارتباط هستند. در واقع، انجمن قلب آمریکا معتقد است که مصرف چربی‌های اشباع در طول روز نباید بیش از ۱۳ گرم باشد.
۳. استفاده از روغن نارگیل به جای خمیر دندان
در گذشته از انواع روغن برای شستشوی دهان استفاده می‌شد؛ اما بهتر است بدانید که علم با این امر مخالف است. پژوهش منتشر شده در مجله بین‌المللی دندانپزشکی بالینی کودکان نشان می‌دهد که دهانشویه‌های حاوی فلوراید به کاهش باکتری‌های دهان کمک می‌کنند، اما روغن نقشی در این مسئله ندارد. پس اگر قصد دارید بدون مسواک زدن به تخت‌خواب بروید، بهتر است حداقل دهان‌تان را آبکشی کنید، اما هرگز از روغن نارگیل استفاده نکنید.
۴. اگر زخم باز دارید
اگر در دهان‌تان زخم باز دارید، مراقب باشید آن را کجا می‌مالید. بنا به توصیه متخصصان، بهتر است روغن نارگیل را صرفا به پوست سالم و عاری از زخم بمالید. اگر روغن نارگیل با یک بریدگی، خراش یا زخم در تماس باشد، باعث تحریک‌پذیری بیشتر پوست شده و قرمزی و خارش را به دنبال خواهد داشت.
۵. استفاده از روغن نارگیل به عنوان کرم ضد آفتاب
این درست است که روغن نارگیل از پوست در برابر اشعه ماوراء‌بنفش محافظت می‌کند؛ در واقع، برخی تحقیقات نشان می‌دهند که قدرت بازدارندگی روغن نارگیل در برابر اشعه‌های مضر ۸ است. اما هرگز نباید از روغن نارگیل به عنوان جایگزین کرم‌های ضد آفتاب معمول استفاده کنید. اگر می‌خواهید رطوبت بیشتری به پوست‌تان بدهید یا به راحتی در استخر آفتاب بگیرید، بهتر است از یک کرم ضد آفتاب با درجه ۳۰ استفاده کنید تا از اشعه ماوراء‌بنفش در امان باشید. همچنین فراموش نکنید که هر ۲ ساعت یک بار ضد آفتاب خود را تجدید کنید.
۶. استفاده از روغن نارگیل در حمام
روغن نارگیل می‌تواند پوست شما را تسکین دهد، اما اگر روغن به طور کامل روی پوست مالیده نشود، ممکن است باعث چرب شدن بیش از حد پوست شود. این به چه معناست؟ اگر با بدن چرب وارد حمام شوید، خطرناک است. چون ممکن است لیز بخورید و به زمین بیافتید. هیچ‌کس دوست ندارد در حمام به اورژانس زنگ بزند، پس از روغن نارگیل در حمام استفاده نکنید.
۷. اگر در حال پخت‌وپز با حرارت زیاد هستید
بسیاری از افراد نمی‌دانند که روغن نارگیل تصفیه نشده دارای یک نقطه دود بسیار پایین در محدوده ۳۰۰ تا ۴۰۰ درجه فارنهایت است. این در حالی است که نقطه دود روغن نارگیل تصفیه شده به بیش از ۴۵۰ درجه فارنهایت می‌رسد. بنابراین، قبل از مصرف روغن باید ببینید از چه نوع روغنی استفاده می‌کنید. و اگر روغن تصفیه نشده دارید، در حرارت کمتری پخت‌وپز کنید. اگر می‌خواهید در حرارت بالا آشپزی کنید، حتما از روغن نارگیل تصفیه شده استفاده کنید.
۸. استفاده از روغن نارگیل در سرمای زمستان
جالب است بدانید که روغن نارگیل یک غذای خنک‌کننده است. بنابراین، علاوه بر آنکه به غذاهای تابستانی شما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای می‌بخشد، نقش خنک‌کنندگی قابل‌توجهی نیز دارد. از این رو، ممکن است بخواهید از مصرف آن در روزهای سرد زمستان خودداری کنید و به جای آن یک وعده غذایی ترد و گرم بخورید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *