افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

توصیه به مصرف بیشتر سبزیجات برای زنان بلند قد

images

  • در این مطالعه محققان، داده های بیش از ۶۸ هزار زن را بررسی کردند. قد زنان به همراه اطلاعات مربوط به شاخص توده بدنی، وضعیت سیگار کشیدن، میزان فعالیت بدنی و رژیم غذایی شان در سال ۱۹۸۰، زمانیکه میانگین سنی شان ۴۴ سال بود، ثبت شده بود.

 

زنان بلندقدتر تا رسیدن به اواسط دهه ۷۰ زندگی خود احتمالا بیشتر دچار مشکلات فیزیکی و روانی در مقایسه با همتایان کوتاه قدتر خود می شوند.

به گفته محققان زنان بلندقامت تر می توانند با انجام برخی اقدامات خود را از تاثیرات منفی اندام بلند برهانند. چندین فاکتور از جمله ژنتیک و برخی شرایط خاص بر سرنوشت افراد بلندقامت تاثیر می گذارد.

به گفته ونجی ما، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه هاروارد، مطالعه قبلی نشان داده است که افراد بلندقامت تر از ریسک کمتر ابتلا به بیماری قلبی برخوردار هستند، اما ریسک بروز سرطان در آنها بیشتر است.

«ونجی ما» در ادامه تاکید می کند که محققان نمی دانند چگونه قامت بلند زنان بر سلامت عمومی آنها با افزایش سن تاثیر می گذارد.

در این مطالعه محققان، داده های بیش از ۶۸ هزار زن را بررسی کردند. قد زنان به همراه اطلاعات مربوط به شاخص توده بدنی، وضعیت سیگار کشیدن، میزان فعالیت بدنی و رژیم غذایی شان در سال ۱۹۸۰، زمانیکه میانگین سنی شان ۴۴ سال بود، ثبت شده بود.

روند پیگیری افراد تحت مطالعه تا سال ۲۰۱۲ ادامه داشت. در سال ۲۰۱۲ محققان تعیین کردند که کدامیک از زنان دارای معیارهای «پیری سالم» هستند. تعریف پیری سالم اینگونه است: زنی که هیچ مشکل حافظه، مشکل فیزیکی و محدویدت های سلامت روان را گزارش نکره باشد و عاری از ۱۱ بیماری مزمن نظیر سرطان، دیابت نوع۲ و نارسایی کلیه باشد.

زنان براساس قدشان به ۵ گروه تقسیم شدند: میانگین قد گروه ها به ترتیب ۱۵۷.۵ cm، ۱۶۰ cm، ۱۶۲.۶ cm، cm ۱۶۷.۶ و ۱۷۲.۲ cm بود.

محققان دریافتند در مقایسه با گروهی که میانگین قدشان ۱۵۷.۵ cm بود، زنان گروه ۱۷۲.۲ cm کمتر از معیارهای پیری سالم برخوردار بودند.

دقیقا مشخص نیست که چرا زنان بلندقدتر کمتر دارای معیارهای پیری سالم هستند، و در مطالعات بعدی به این موضوع پرداخته خواهد شد.

اما محققان بعد از مطالعه فاکتورهای سبک زندگی زنان، از جمله رژیم غذایی، دریافتند زنان بلندقدی که تغذیه سالم تری داشتند نسبت به زنان بلندقدتر گروه خود از وضعیت بهتری برخورداری بودند.

از اینرو محققان توصیه می کنند رژیم غذایی سالم غنی از میوه، سبزیجات و غلات کامل تاثیر مثبتی بر وضعیت سلامت زنان بلندقد دارد.

 

منبع : سلامت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *