افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تنگ کردن واژن به شیوه های غیر از جراحی

q171

خانم هایی که زایمان طبیعی سختی داشتن که موجب کشیدگی واژن و گشاد شدن واژن شده در این پست تنگ کردن واژن به شیوه های غیر از جراحی با ما باشید .

تنگ کردن واژن از روشهای غیر جراحی

خیلی از زن‌ها یی که احساس می‌کنند واژن آنها دچار کشیدگی و گشادی شده ، اذعان می‌کنند که دچار ریزش ادرار هم هستند ، خصوصاٌ در زمان‌هایی که می‌خندند یا قلقلک می‌شوند و یا عطسه می‌کنند. متاسفانه خیلی از زن‌ها هستند که این امر باعث نگرانی آنها می شود و مشخصاٌ زمانی‌که چندین بار زایمان کرده باشند. پزشکان اصلاٌ جا نمی خورند وقتی که می‌شنوند شما نگران چنین مشکلی هستید. در نتیجه این کاملاٌ منطقی می باشد که شما مشکلتان را در اولین وقت معاینه عنوان کنید حتی اگر بیان کردن این مشکل برایتان دشوار باشد .

در هر صورت زایمان باعث تغییراتی در بدن فرد و همچنین نحوه پاسخگویی و رفتارهای جنسی فرد خواهد شد که می‌بایست فرد خود را به آنها بوسیله کارهایی مثل امتحان کردن پوزیشنهای مختلف ، یا انتظارات و درخواستهای مختلف ، یا کارهای دیگر ، با آن تطبیق دهد . بعضی وقت ها موارد و کمک‌های پزشکی نیز راه گشا خواهند بود .

اما در ابتدا با همسرتان مشورت کنید، اگر چه که ممکن است برایتان سخت باشد که در مورد چنین چیزی که احتمالاٌ مد نظر و نگرانی هر دوی شماست صحبت کنید. باید پذیرفت که این تغییرات ناخواسته به هر ترتیب جزئی از زندگی هر فرد محسوب می‌شود و کاملاٌ هم طبیعی است . فرد نیز باید ظرفیت پذیرش آن را در یک رابطه همسرانه داشته باشد.

اگر هنگام زایمان برای شما اپیزیوتومی (در هنگام زایمان طبیعی چنانچه پزشک و یا مامای شما تشخیص بدهند که نوزاد فضای بیشتری برای خارج شدن احتیاج دارد اقدام به بازکردن قسمت تحتانی دهانه‎ی واژن می‎کنند و پس از تولد نوزاد دوباره آن را بخیه زده و می‎دوزند ) انجام شده است و یا دچار پارگی واژن در طول زایمان شده‎اید ( این مسئله برای همه‎ی خانم‎ها پیش نمی‏آید).

علاوه بر بخیه‎هایی که برای بسته شدن این شکاف زده می‎شود در صورت تمایل شما، پزشک یا ماما می ‎تواند یک یا دو بخیه به آن اضافه کند تا تنگی مطلوب ایجاد شود. اما فراموش نکنید که در صورت تنگی بیش از حد واژن عمل دخول به سختی و همراه با درد انجام خواهد شد که این مسئله با کاهش میل جنسی که پس از زایمان در اکثر خانم‎ها اتفاق می‎افتد مزید بر علت شده و سردی زوجین به یکدیگر را سبب خواهد شد.

البته با انجام ورزش‎های کیگل یا ورزش‌های عضلات کف لگن در طول مدت بارداری نیازی به زدن بخیه‎های اضافی هم نیست. انجام ورزش‌های کیگل بطور مرتب در دوران بارداری و پس از آن کمک شایانی به آسان‎ تر نمودن عمل وضع حمل می‎کند همچنین با سفت کردن عضلات واژن دربالابردن لذت جنسی در هنگام عمل دخول، بند آمدن خونریزی، داشتن نزدیکی بدون درد پس از زایمان موثر است.

 

kegel-exercises-Tight-vaginas

 

تمرینات کیگل

تمرینات کیگل باعث تقویت عضلات پایینی لگن خاصره و ماهیچه هایی که در هنگام زایمان کشیده شده اند ، خواهد شد .این تمرینات حتی به لذت بیشتر جنسی (ارگاسم شدیدتر) نیز منجر خواهد شد چراکه باعث قوی‌تر شدن و بیشتر انعطاف پذیر شدن ماهیچه ها خواهد گردید. این تمرینات کیسه مثانه را هم سفت‌تر خواهند کرد که درنتیجه شما دیگر چکه های ادراری نخواهید داشت. نکته اینجاست که به هر حال این تمرین خود واژن را تنگ نخواهد کرد بلکه در حقیقت ماهیچه های ورودی دهانه واژن را تنگ‌تر خواهند کرد.

 

روش تمرینات کیگل

در زمان ادرار ،بدون استفاده از دست ماهیچه هایتان را جمع کنید تا جایی که جلوی ادرار را به مدت ۴ ثانیه بگیرید و بعد دوباره رها کنید تا ادرار جاری شود. تمرینات کیگل بر روی ماهیچه های بخش پایینی لگن خاصره فشار وارد کرده و آنها را تمرین می دهد.

(در حالت بدون ادرار و طبیعی ) اگر می خواهید که چک کنید تا مطمئن شوید که به ماهیچه به درستی فشار می‌آورید ، می توانید یک یا دو انگشت تمیز خود را داخل واژنکنید و بعد شروع به سفت کردن ماهیچه نمایید. اگر احساس کردید که به انگشتتان فشار وارد می‌شود حتی به اندازه خیلی کم ، مشخص می‌شود که شما در مسیر درستی حرکت می‌کنید

پنج تا ده بار در روز ، به مدت ده دفعه این‌کار را انجام دهید .

این کار بین هشت تا ده هفته زمان خواهد برد تا شما بتوانید نشانه های پیشرفت را مشاهده کنید اما تحمل کنید و بدانید که قطعاٌ نتیجه خواهد داد چراکه اساس کار کیگل هم ، مثل همه تکنیک‌های وزنه برداری و بدن‌سازی برای تاثیر به زمان نیاز خواهد داشت. میله های هالتر واژن هم برای این مسئله تاثیر گذار خواهد بود.

اگر تمرینات کیگل را بطور مستمر و پیگیر انجام دادید ولی هیچگونه تغییری را مشاهده نکردید روش‌های دیگری نیز وجود دارد که به آن اشاره می کنیم

 

مخروط واژن

این یک جسم نسبتا وزن دار می باشد و در اندازه های پنبه های دوران قائدگی، که با وارد کردن آن درون واژن باید سعی کنید که آن را نگاه دارید.افزایش وزن این اجسام به مرور باعث قوی تر شدن ماهیچه های واژن می‌گردد. ابتدا از وزنه سبک شروع خواهد شد و دوبار در روز به مدت ۱۵ دقیقه به ماهیچه های واژن فشار وارد می‌گردد. زمانی که خود را در نگهداری وزنه توانا دیدید وزن وزنه را افزایش دهید .

 

محرک‌های الکتریکی

با این روش قدرت ماهیچه های واژن و بخش تحتانی لگن خاصره نیز مشخص خواهد شد. با قطع و وصل کردن جریانی از برق باعث می‌شوید که ماهیچه ها خود را جمع و سپس شل نمایند. این روش از یک تا چهار روز ادامه خواهد داشت که در بالاترین میزان آمادگی تا ۲۰ دقیقه در یک مرحله نیز طول خواهد کشید. بسته به شرایط فرد و ماهیچه ها حتی ممکن است به مدت چند هفته مستمر این شیوه ادامه یابد. بعضی از دکترها این کار را خود در مطب انجام می‌دهند اما دستگاهای ساده و قابل استفاده در منزل نیز موجود می‌باشد.

 

NeocontrolTM

این شیوه در حقیقت یک صندلی دارای بخش مغناطیسی می‌باشد که ماهیچه های بخش تحتانی لگن خاصره را تحریک خواهد کرد.این شیوه توسط پزشکان مربوطه در مطب بمدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه ،دوبار در هفته انجام می‌گیرد.طول مدت درمان در حدود ۸ هفته خواهد بود.

اما بعضی ازپزشکان نیز برای شما که دارای مشکل کشیدگی واژن هستید جراحی را پیشنهاد می‌دهند که این آخرین راه برای این مشکل است.

محصولات لیزری و چیزهای پیچیده دیگر نیز می توانند شما را به وضعیت قبلی برگردانند. و البته شما و پزشکتان هستید که تصمیم می‌گیرید چه کاری برای شما منطقی‌تر خواهد بود.

چیزی برای خجالت وجود ندارد. این یک مسئله همگانی‌ست و اطلاعات مربوط به آن که هم اکنون در اختیار شماست .

 

استفاده از ژلهای جمع کننده

بعضی از ژل ها مثل ژل سیمپلکس(نوع جمع کننده) وجود دارد و تا حدودی موثر است

 

با این روش دیگر نیز نیست به عمل های جراحی دست بزنید .

2 نظر

  1. سلام چطوری باید بفهمیم ک پرده بکارت داریم یا ن؟؟بودنه اینکه بریم دکتر

  2. من لبه بزرگ واژونم یکیش بزرگ تره ویکی کوچیک تره سیاه هم هست این ب چه معنیه

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *