افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تنها بودن گزینه ای مناسب برای شناخت بهتر خود

تنهایی و خودشناسی: برای شادبودن حتماً نباید وارد یک رابطه شوید

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ زمانی که حس می‌کنید زندگی‌تان کامل نیست و خلائی وجود دارد، معمولاً به دنبال نیمه گمشده خود می‌گردید تا این خلأ پر شود. احساس می‌کنید که هر رابطه‌ای که آغاز می‌کنید به شکست می‌انجامد. هر شخصی که با او آشنا می‌شوید یک ضعفی دارد. از این‌که تنها باشید می‌ترسید زیرا تصور می‌کنید در این صورت دیگر خوشحال نخواهید بود. در حقیقت تنهایی و خودشناسی و داشتن رابطه خوب با خود، باعث می‌شود فرد قوی‌تر شده و سرانجام شادی واقعی را پیدا کند.

احساس تنهایی به چه معناست

احساس تنهایی همیشه به معنای تنها بودن نیست. همه ما زمانی که در کنار خانواده، دوستان و حتی عشقمان هستیم، احساس تنهایی می‌کنیم. برعکس، گاهی اوقات که تنها هستیم احساس تعلق‌خاطر داریم. گاهی اوقات زمانی که فکرش را نمی‌کنید احساس تنهایی می‌کنید و خودتان هم تعجب می‌کنید. دلیلش این است که در آن لحظه توسط اطرافیانتان فهمیده نمی‌شوید. احساس می‌کنید آن‌ها به نیاز شما پاسخ نمی‌دهند.

اما همیشه دلیلش این نیست. شاید دلیلش این باشد که شما خودتان را دوست ندارید و خود را درک نمی‌کنید.

تنها ماندن باعث می‌شود روابط بهتری داشته باشید

تنهایی شما را قوی‌تر نموده و باعث می‌شود در روابط خود موفق‌تر عمل کنید. اما مردم اغلب تأثیر آن را دست‌کم می‌گیرند. زندگی اجتماعی شهری باعث شده است که بسیاری از افراد با مفهوم تنهایی بیگانه باشند و آن را درک نکنند. حتی بسیاری تصور می‌کنند که دلیل باهم بودنشان این است که طرف مقابل احساس تنهایی نکند و دراین‌باره خود و طرف مقابل را مسئول می‌دانند. درحالی‌که این باور کاملاً اشتباه و غیرواقعی است.

بهترین روابط عاطفی زمانی شکل می‌گیرند که افراد با خودشان راحت و خوشحال هستند و فقط به این دلیل وارد رابطه می‌شوند که طرف مقابل را دوست دارند. بنابراین اگر مدتی تنها باشید، هویت خود را به دست می‌آورید، شناختتان نسبت به خود افزایش می‌یابد و در روابط خود موفق‌تر خواهید بود.

درک نمودن خود

شاید فکر کنید گفتن این حرف‌ها آسان به نظر می‌رسد. منطقی است. زیرا تمام ما اصولی در ذهن خود داریم که هرگونه تغییر را برایمان مشکل می‌سازد. اما اگر انعطاف‌پذیر نباشیم به هیچ‌چیز دست پیدا نمی‌کنیم. در اینجا به مواردی اشاره خواهیم کرد که باعث می‌شوند خود را شناخته و از تنهایی خود لذت ببرید.

  • به‌تنهایی در طبیعت قدم بزنید. طبیعت روان و جسم ما را آرام می‌کند و تنش را از ما دور می‌کند. وقت‌گذرانی روزانه در طبیعت باعث می‌شود از تنهایی خود لذت ببرید.
  • خاطرات روزانه را یادداشت کنید. نگران این‌که نویسنده خوبی نیستید یا اینکه چه چیزی بنویسید نباشید. از تکنیک سیال ذهن استفاده کنید و هرچه را که به ذهنتان می‌رسد یادداشت کنید. در آن صورت تنش‌ها و نگرانی‌تان تخلیه می‌شود. لازم نیست برای این کار زیاد وقت صرف کنید، ۵ تا ۱۰ دقیقه کافی است.
  • از هنر کمک بگیرید. فرقی نمی‌کند موسیقی باشد یا نقاشی، هنر باعث می‌شود که با درون خود ارتباط برقرار کنید. بسیاری از افراد برای رسیدن به آرامش از نقاشی و رنگ‌آمیزی کمک می‌گیرند.
  • مدیتیشن کنید. در حقیقت یکی از بهترین راه‌ها برای ارتباط با خود و عشق ورزیدن به خودتان این است که مدیتیشن کنید. اگر دفعه اولتان است و به آرامش نرسیدید، از مدیتیشن ناامید نشوید.

رمز یک زندگی موفق این نیست که رابطه عاطفی داشته باشید. بلکه رمز موفقیت در زندگی این است که باور داشته باشید یک فرد زیبا، شاد و خارق‌العاده هستید. بنابراین برای شناخت خود وقت صرف کنید. در این صورت به سلامت بیشتر و موفقیت دست خواهید یافت.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *