افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تنظیم مقدار قند خون

  • غلات کامل نیز منابع خوبی برای منیزیوم هستند اما برای افراد مبتلا به دیابت خوردن مقادیر زیادی از غلات کامل، اشتباه بزرگی است زیرا غلات حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند ومصرف غلات می تواند با مقاومت به انسولین مرتبط باشد.

هشت ماده  خوراکی  که در این بخش با شما آشنا می کنیم که  شامل مواد معدنی مورد نیازی هستند که به شما در متعادل نگه داشتن میزان قند خون کمک می کند.

 منیزیوم یک ماده  معدنی ضروری برای بدن است که نقش کلیدی در بسیاری از اعمال بدن از جمله استقامت استخوانها، ثبات ضربان قلب و عملکرد اعصاب و ماهیچه ها بازی می کند. منیزیوم به تنظیم مقدار قند خون کمک میکند. مطالعات بسیاری بروی تأثیر منیزیوم در پیشگیری از ابتلا به بیماریهایی مانند دیابت یا جلوگیری از پیشرفت آن صورت گرفته است.

انجمن دیابت آمریکا مطالعه ی ۲۰ ساله ای را اجرا نمود که در آن به بررسی تأثیرات جذب منیزیوم بر بیماری دیابت پرداخته شد. آنها دریافتند که مصرف منیزیوم بیشتر می تواند خطر ابتلا به بیماری دیابت را کاهش داده و سبب کاهش التهاب شود. با کمال تعجب دانشمندان متوجه شدند در بدن افراد مبتلا به دیابت معمولاً مقدار منیزیوم پایین است. حال چگونه می توان این کمبود را برطرف نمود؟ البته ما می توانیم با مصرف ساپلیمنت ها این کمبود را برطرف نماییم اما منیزیوم در بسیاری از غذاهای سالم به مقدار فراوان وجود دارد، تعدادی از غذاهایی که حاوی منیزیوم هستند را در اینجا به شما معرفی می کنیم:

·        آووکادو

·        دانه های کدوی خام یا دانه ی آفتابگردان

·        بادام

·        سبزیجات سبز برگ پهن نظیر اسفناج و برگ چغندر

·        بروکلی خام

·         کاکائوی ارگانیک خام

·        لوبیای سیاه و لوبیای سفید

·         نخود فرنگی

غلات کامل نیز منابع خوبی برای منیزیوم هستند اما برای افراد مبتلا به دیابت خوردن مقادیر زیادی از غلات کامل، اشتباه بزرگی است زیرا غلات حاوی مقادیر زیادی کربوهیدرات هستند ومصرف غلات می تواند با مقاومت به انسولین مرتبط باشد.

چنانچه غذاهایی که در بالا ذکر کردیم در حال حاضر در رژیم غذایی شما وجود  ندارند بهتر است از این مواد غذایی به چندین دلیل استفاده کنید که یکی از آنها افزایش جذب منیزیوم دربدن شما است.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *