افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تنظیم لوزالمعده با این گیاهان

  • داروشناسان در تحقیق‌های متعدد متوجه خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد مسمومیت این گیاه شدند. دانشمندان اسپانیایی در سال ۲۰۰۶ اعلام کردند که خورد عصاره این گیاه می‌تواند در ۷۰ تا۱۰۰ درصد بیماران باعث کاهش غده‌ها می‌شود.

 

لوزالمعده اگرچه بسیار کم مورد توجه قرار می‌گیرد اما نقش اساسی در دستگاه گوارش بدن بازی می‌کند. این عضو بدن ۲ کار را انجام می‌دهد: تولید آنزیم‌هایی برای گوارش چربی و پروتئین و تولید انسولین برای کنترل سطح قند خون.

اگر لوزالمعده کار خود را بخوبی انجام ندهد، مواد غذایی به بدن نمی‌رسند. ۳ مشکل عمده برای لوزالمعده عبارتند از: دیابت، یا بیماری قند به دلیل ترشح کم انسولین بوجود می‌آید و بزرگترین خطری است که از اختلال‌های لوزالمعده می‌باشد. پانکراتیتیز مزمن که از التهاب لوزالمعده به وجود می‌اید. و آخرین سرطان لوزالمعده که که ۵مین سرطان مرگ‌آور در آمریکاست که میزان مرگ و میر آن ۱۰۰ درصد است.

رژیم غذایی و روش زندگی دو عامل اصلی در سلامت لوزالمعده است. پژوهش‌ها در باره تاثیر گیاهان بر کار لوزالمعده به کندی به پیش می‌رود ولی نتایج آن امیدوار کننده است. به گزارش سایت herbs-info.com ۱۰ گیاه مفید برای لوزالمعده به شرح زیر معرفی می‌شوند:

دم اسب (Horsetail)

دم اسب از جمله گیاهان دارویی است که از قدیم در اروپا و چین بکار می‌رفته ‌است. درفارسی به آن «دم اسبی»، «دم اسب» و «علف هفت‌بند» نیز می‌گویند.

سلیس موجود در این گیاه باعث درمان نسوج آسیب دیده در اثر بیماری پانکراتیت می‌شود. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که مصرف عصاره این گیاه به مدت ۵ هفته می‌تواند در درمان دیابت ناشی از لوزالمعده موثر باشد.

مرزنگوش (Oregano)

مرزنگوش در طب سنتی در درمان دیابت بکار گرفته می‌شده است. در سال ۲۰۰۴ پژوهشگران دانشگاه ماساچوست آمریکا خاصیت ضد دیابت این گیاه را مورد بررسی قرار دادند و متوجه تاثیر آن بر لوزالمععد شدند. این گیاه به خاطر خاصیت انتی اکسیدانتی آن می‌تواند در جلوگیری از دیابت موثر باشد.

هلیله (Haritaki)

در سال ۲۰۰۷ دانشمندان موسسه سرطان دانشگاه پیتسبورگ در آمریکا خواص ضد سرطان این گیاه به ویژه در مورد غده‌های لوزالمعده را کشف کردند. این گیاه باعث می‌شود تا غده‌های سرطانی لوزالمعده به خودی خود نابود شوند. در طول این تحقیق خوردن عصاره این گیاه باعث شد تا دیابت بیماران هم درمان شود و میزان قند خون آنها کاهش یابد.

گل همیشه بهار (Calendula)

داروشناسان در تحقیق‌های متعدد متوجه خواص ضد التهابی، ضد ویروسی و ضد مسمومیت این گیاه شدند. دانشمندان اسپانیایی در سال ۲۰۰۶ اعلام کردند که خورد عصاره این گیاه می‌تواند در ۷۰ تا۱۰۰ درصد بیماران باعث کاهش غده‌ها می‌شود.

قاصدک (Dandelion)

این گیاه در درمان سرطان لوزالمعهد بسیار موثر است. در سال ۲۰۱۲ دانشمندان کانادایی خاصیت جوشانده ریشه قاصدک را کشف کردند. این جوشانده در پاکسازی روده‌ها و ترمیم بافت‌های لوزالمعده هم موثر است.

گل سپاسی (Gentian)

این گیاه کار خود را در بهسازی لوزالمعده به اثبات رسانده است. ریشه این گیاه باعث تحریک پانکراس شده و ترشح بیشتر آنزیم‌های گوارشی می‌شود.

خوک طلایی (Goldenseal)

این گیاه که در آستانه انقراض قرار دارد، امروزه بسیار مورد توجه قرار گرفته و از خواص آن پایین آوردن قند خون و کمک به عمکرد لوزالمعده است.

این گیاه خاصیت ادرار آور، ضد باکتری، ضد عفونی، روان کننده روده، معده و عضلات را دارد و در سلامت روده و لوزالمعده موثر است.

میوه کنار (Cedar Berry)

این گیاه بومی آمریکای جنوبی است. شبیه انگور می‌باشد و خاصیت غذایی دارد و برای سلامتی بدن مفید است. این گیاه کار لوزالمعده را تنظیم می‌کند و سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد.

برگ درخت زیتون (Olive Leaves)

مردم به مرور با خواص درمانی برگ درخت زیتون آشنا می‌شوند. این برگ حاوی مواد موثری است که گردش خون را تنظیم کرده، بدن را سم زدایی می‌کند، رادیکال های آزاد را از بین می‌برد و فشار خون را کاهش می‌دهد.

این برک حاوی اوله‌روپین که ضد التهابی است و بر لوز‌المعده تاثیرگذار می‌باشد. ورم لوزالمعده را برطرف و سلول‌های آسیب دیده را ترمیم می‌کند و جلوی انتشار سرطان‌های پستان و لوزالمعده را می‌گیرد.

شیرین بیان (Licorice)

شیرین بیان در درمان بسیاری از ناراحتی‌های لوزالمعده مفید است. این گیاه خواص ضد التهابی قوی دارد و درد و ورم ناشی از پانکراتیت را التیام می‌بخشد.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *