افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تناسب اندام بعد از بارداری

کنترل وزن در دوران شیردهی :
ورزش كردن و رژیم غذایی برای بانوانی كه نوزاد خود را شیر می‌دهند، بی‌خطر است. خانم‌هایی كه از مشكل اضافه وزن رنج می‌برند، می‌توانند در دوران شیردهی نیز برای كاهش وزن خود برنامه‌ریزی كنند.
البته محققان معتقدند شیردهی، خود در كاهش وزن خانم‌ها و رسیدن به تناسب اندام پیش از بارداری موِثر است و معمولا‌ خانم‌ها پس از ۶ ماه شیردهی می‌توانند به وزن خود در زمان قبل از بارداری برسند. البته در صورتی كه در غذا خوردن زیاده‌روی نكنند.
اضافه وزن و چاقی مشكلی است كه پیش از دوران بارداری ممكن است همراه زنان باشد یا در دوران بارداری ایجاد شده باشد.

op

نتایج یک مطالعات جدید نشان میدهد خانم های چاق می توانند در این دوران با کاهش مصرف شیرینی شکلات و غذاهای حاضری و فست فود به کاهش وزنشان کمک کنند در عین حال ۴۵ دقیقه پیاده روی روزانه ۴ روز در هفته گام موثری برای رهایی از اضافه وزن خانم های شیر ده است .

در ضمن ورزش‌هایی چون شنا، رقص كوه‌پیمایی و دویدن آرام، می‌توانند علا‌وه بر تاثیر در كاهش وزن به ایجاد روحیه خوب و سلا‌مت روان مادران در دوران شیردهی كمك كنند.

سرپرست این گروه تحقیقاتی ـ كه مطالعه خود را روی زنان شیرده در بخش تغذیه انجام داده است می گوید ورزش موجب كاهش توانایی شیردهی بانوان نخواهد شد و برای نوزاد نیز خطری نخواهد داشت و مضر نخواهد بود.
در این مطالعه از ۳۵ زن كه پس از تولد نوزاد خود دچار اضافه وزن شده بودند و در عین حال به نوزاد خود شیر می‌دادند، خواسته شد ۴ هفته پس از زایمان، روزانه پانصد كالری دریافت انرژی خود را از غذاها كاهش دهد و به ورزش بپردازند. این ورزش‌ها شامل پیاده‌روی و حركات موزون ایروبیك بود.

این بانوان تنها با کاهش مصرف چیپس نوشابه شیرینی و گوشت پر چربی انرژی روزانه ای را که از مصرف مواد غذایی به دست می اوردند کاهش دادند هیچ کدام از این بانوان دچار کاهش شیر برای تغذیه نوزاد خود نشدند و نوزادان این مادران که ورزش و تغذیه را جز برنامه روزانه خود قرار داده بودند.

درست به اندازه نوزادان مادر گروه کنترل رشد کردند گروه کنترل از زنان شیر دهی تشکیل شده بودند که دچاره اضافه وزن بودند ولی ورزش نمیکردند و از رژیم غذایی خاصی پیروی نمیکردند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *