افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تقویت مهارت خواندن در کودکان با مصرف امگا۳

  • نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه مکمل‌های امگا ۳ عملکرد خواندن کودکانی که مهارت خواندن‌شان از حد عادی پایین تر است‌ را تقویت می‌کند و به این کودکان کمک می‌کند که مهارت خواندن خود را به پای هم سن و سالان‌شان برسانند

 

دانشمندان دانشگاه آکسفورد در این تحقیق به ۳۶۲ کودک هفت تا ۹ ساله برای ۱۶ هفته روزی ۶۰۰ میلی گرم قرص اسید چرب امگا ۳ دادند.

دانشمندان متوجه شدند کودکانی که مهارت خواندن آنها از حد عادی پایین‌تر بود سه هفته پس از مصرف مکمل امگا۳ مهارت خواندن‌شان نسبت به کودکانی که دارونما مصرف می‌کردند، تقویت شد.

دکتر ˈآلکس ریچاردسونˈ محققی که در این مطالعه شرکت داشت، گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که مصرف روزانه مکمل‌های امگا ۳ عملکرد خواندن کودکانی که مهارت خواندن‌شان از حد عادی پایین تر است‌ را تقویت می‌کند و به این کودکان کمک می‌کند که مهارت خواندن خود را به پای هم سن و سالان‌شان برسانند.

پل مونت گومری، استاد مداخله روانی در مرکز مداخله مبتنی بر شواهد در دانشگاه آکسفورد گفت: مطالعات قبلی نشان داده بود که مصرف روزانه امگا۳ به کودکان مبتلا به وضعیت‌هایی مانند اختلال هماهنگی رشد و نارساخوانی کمک می‌کند اما این نخستین مطالعه‌ای است که این نتایج مثبت را در کودکان مدرسه‌ای نشان داده است.

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *