افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تفاوت شیشه و حشیش و نوع توهمات این دو ماده مخدر

1664720

 

 

ماده مخدر امروز در همه جا در دسترس جوانان هست و جامعه را سخت تهدید می کند در این مطلب به بیان تفاوت شیشه و حشیش و نوع توهمات این دو ماده مخدر می پردازیم .

سعید صفاتیان نسبت به مصرف حشیش در میان جوانان هشدار داد.

وی گفت: توهم حاصل از استعمال حشیش، شیشه و ال‌اس‌دی یکسان است و تفاوت چندانی ندارند.

این درمانگر اعتیاد با اشاره به ۴ نوع توهم بینایی، لامسه، دیداری و شنوایی در میان مصرف کنندگان حشیش، شیشه و ال‌اس‌دی، گفت: فرقی نمی‌کند که افراد کدام یک از این موادمخدر را مصرف کرده باشند، چرا که با مصرف هر کدام دچار توهم شده و ممکن است دست به اعمال خطرناک بزنند.

صفاتیان تنها تفاوت میان این مواد توهم زا را در میزان مصرف آن دانست و گفت: هر چه بیشتر این مواد در یک یا چند وعده مصرف شود، میزان توهمی که فرد به آن دچار می‌شود افزایش می‌یابد.

مصرف حشیش در نوجوانی به جنون منجر می‌شود

آذرخش مکری گفت: حشیش بیماری‌های عمده روانپزشکی در گروه نوجوانان را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

وی در مورد توهم زایی حشیش گفت: مصرف زیاد حشیش در نوجوانی به جنون می‌انجامد.

این روانپزشک با بیان اینکه این جنون چیزی شبیه اسکیزوفرنی است یادآور شد: خوشبختانه توهم زایی حشیش نسبت به روانگردان‌ها کمتر است و آمفتامین به مراتب مشکل ساز تر است.

وی در عین حال هشدار داد: جنون ناشی از حشیش مخصوص نوجوانانی است که از ۱۴ سالگی زیاد حشیش مصرف می‌کنند و همزمان نیز زمینه حالت‌های روانی را دارند.

مکری با اشاره به تفاوت‌های حشیش و شیشه گفت: وقتی شما در نوجوانی چند نوبت شیشه مصرف می‌کنید به احتمال زیاد، ۳۰ درصد روانی می‌شوید اما این میزان در حشیش ۳ درصد است.

وی تأکید کرد: اما نکته‌ای که جای تأسف دارد این است که مصرف حشیش هم در نوجوانان ما و هم در دنیا بیشتر از شیشه است و سنین ۱۴ تا ۱۷ سال به آن علاقه دارند.

پزشکین : تفاوت شیشه و حشیش و نوع توهمات این دو ماده مخدر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *