افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تغییر زندگی با این ۳۷ روش راحت

  • وقتی پای بی‌توجهی به آشنایان به میان می‌آید، اغلب اعضای خانواده هستند که تحت تاثیر قرار می‌گیرند. سعی کنید زمان بیشتری را با آنها بگذرانید و هر روز چند دقیقه با آنها رو در رو صحبت کنید.

۱. بیشتر پیاده‌روی کنید

پیاده‌روی یک کار آسان است؛ شما می‌توانید با استفاده بیشتر از راه‌پله و پارک کردن خودروی‌تان در جایی دورتر از سوپرمارکت به میزان پیاده‌روی روزانه خود بیافزایید.

۲. سعی کنید هر هفته یک چیز جدید را امتحان کنید

این چیز جدید می‌تواند یک دستور غذای خوشمزه، یک کلاس موسیقی، یک مسیر جدید برای رفتن سر کار و خیلی چیزهای دیگر باشد! اما طبیعتا یک برنامه تلویزیونی جدید در این میان جایی ندارد.

۳. منظم و مرتب باشید

مطالعات نشان می‌دهد که مرتب بودن موجب کاهش استرس و افزایش بهره‌وری در زندگی روزمره می‌شود.

۴. در خانه بیشتر آشپزی کنید

تا می‌توانید در خانه آشپزی کنید و از غذای خانگی خود لذت ببرید.

۵. سیگار را ترک کنید

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد سیگار کشیدن به طور مستقیم و یا استنشاق دود آن به شما آسیب می‌رساند. متاسفانه، سیگار کشیدن به یکی از رایج‌ترین عادات در جوامع تبدیل شده است. محققان توصیه می‌کنند هرچه سریع‌تر خود را از شر سیگار خلاص کنید.

۶. زمان بیشتری را با خانواده بگذرانید

وقتی پای بی‌توجهی به آشنایان به میان می‌آید، اغلب اعضای خانواده هستند که تحت تاثیر قرار می‌گیرند. سعی کنید زمان بیشتری را با آنها بگذرانید و هر روز چند دقیقه با آنها رو در رو صحبت کنید.

۷. از نوشیدن نوشابه‌های گازدار خودداری کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن نوشابه‌های گازدار منجر به افزایش وزن و در عین حال، بروز دیابت، بیماری‌های قلبی و افزایش سرعت روند پیری در شما خواهد شد. از این رو، توصیه می‌شود با ترک عادت یا دست کم، کاهش مصرف نوشابه از پیامدهای احتمالی آن در امان بمانید.

۸. همیشه داوطلب باشید

شما می‌توانید با شرکت در امور داوطلبانه، از تمیز کردن مراکز خدمات اجتماعی گرفته تا آموزش دانش‌آموزان، میزان انعطاف‌پذیری خود را افزایش داده و به خواسته‌های درونی‌تان پاسخ دهید.

۹. آب بیشتری بنوشید

مطالعه محققان در سال ۲۰۱۵ نشان می‌دهد افرادی که در روز ۱۶ اونس آب می‌نوشند، در مقایسه با افرادی که آب کمی می‌نوشند، وزن بیشتری از دست می‌دهند.

۱۰. قوی‌تر شوید

افرادی که از فواید ورزش آگاهند و برنامه تناسب اندام خود را جدی می‌گیرند، معمولا از سلامت بیشتری برخوردارند و قوی‌تر هستند. بنابراین، یک برنامه تمرینی برای خودتان تنظیم کنید و آن را سرلوحه خود قرار دهید.

۱۱. برنامه سفر بچینید

یک سفر تفریحی برای خود ترتیب دهید و بهترین اتفاق سال را برای خودتان رقم بزنید.

۱۲. یک باغچه برای خودتان درست کنید

با داشتن یک باغچه می‌توانید همیشه از میوه و سبزی‌های تازه استفاده کنید؛ فکرش را بکنید!

۱۳. با هر وعده غذا سبزیجات بخورید

نگران حذف مواد غذایی بی‌ارزش از رژیم غذایی خود نباشید. در عوض، به مواد سالم مانند سبزیجات فکر کنید. اگر اولویت خود را به خوردنی‌های سالم اختصاص دهید، به طور خودکار از خوردن چیزهای مضر و بی‌ارزش دور خواهید شد.

۱۴. حداقل یکبار در روز از کسی تعریف کنید

اگر کاری کنید که دیگران احساس خوبی به دست بیاورند، شما هم احساس خوبی خواهید داشت. واقعا چه کسی نمی‌خواهد احساس خوبی داشته باشد؟

۱۵. در ماه حداقل یک کتاب بخوانید

ذهن‌تان را رها کنید. مرخصی بگیرید و دور از خانواده و تعهدات اجتماعی خود به دنیای کتاب پناه ببرید.

۱۶. بیشتر «نه» بگویید

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که در آنِ واحد از چند جهت کشیده می‌شوید؟ بعضا مجبورید به کارهایی بپردازید که موجب می‌شود خواسته‌ها و نیازهای خود را نادیده بگیرید. اینکه بیشتر «نه» بگویید، به این معنا نیست که خودخواهید. با این کار، فقط به خودتان به اندازه دیگران ارزش می‌دهید.

۱۷. در خانه قهوه درست کنید

به جای اینکه هر روز بیرون از خانه قهوه بنوشید و هزینه کنید؛ پول‌تان را توی جیب‌تان بگذارید و در خانه قهوه درست کنید.

۱۸. هر روز ۱۰ دقیقه ورزش کنید

اگر هر روز ۱۰ دقیقه ورزش کنید، از نتایج به دست آمده شگفت‌زده خواهید شد. بنابراین، به برنامه تمرینی خود پایبند باشید و هر روز تمرین کنید. چرا که نه؟

۱۹. به تلفن همراه‌تان کمتر توجه کنید

تلفن خود را کنار بگذارید و گاهی به تماس‌ها پاسخ ندهید.

۲۰. کمتر تلویزیون تماشا کنید

اگر چیز خاصی برای دیدن پخش نمی‌شود، تلویزیون را خاموش کنید. همچنین بهتر است سعی کنید کمتر به سریال‌های تلویزیونی وابسته شوید.

۲۱. شعار شخصی خودتان را پیدا کنید

اگر بتوانید شعار درونی خود را بیابید، تصمیمات بهتری برای زندگی روزمره‌تان خواهید گرفت. یک شعار شخصی برای خود داشته باشید. سعی کنید شعارتان کوتاه، ساده و به یاد ماندنی باشد.

۲۲. هدیه‌های خود را زودتر از موعد بخرید

سخاوتمندی یکی از بهترین عادات افراد خوشحال است. اگر برای خرید هدیه تا دقیقه نود صبر نکنید، احتمالا هدیه‌های بهتری هم پیدا خواهید کرد.

۲۳. یوگا کار کنید

یوگا یکی از بهترین فعالیتهایی است که می‌توانید برای کاهش استرس، کمردرد و بهبود سلامت خود انجام دهید.

۲۴. صورت‌تان را قبل از خواب بشویید

عادات بد مثل غذاهای بد باعث پیری می‌شوند؛ نشستن صورت یکی از این عادات است که پوست شما را خراب می‌کند.

۲۵. به امور و برنامه‌های فرهنگی بیشتر توجه کنید

از موزه دیدن کنید، از جشنواره‌های محلی بازدید کنید یا یک فیلم خوب ببینید… هر چیزی که خارج از حباب روزمره زندگی باشد، درک شما را از مقوله فرهنگ و انسانیت تغییر می‌دهد و دیدگاه بهتری از دنیای پیرامون به شما می‌بخشد.

۲۶. از بطری‌های آب پلاستیکی استفاده نکنید

اینکه تلاش می‌کنید آب بیشتری بنوشید به نوبه خود یک امر فوق‌العاده است؛ اما تحقیقات محققان نشان می‌دهد که نوشیدن آب از بطری‌های پلاستیکی با افزایش وزن مرتبط است. لازم به ذکر نیست که بطری‌های پلاستیکی برای محیط‌ زیست مضر هستند. بنابراین، بطری‌های پلاستیکی را با بطری‌های غیرپلاستیکی جایگزین کنید تا از عواقب منفی دور بمانید.

۲۷. زودتر به رختخواب بروید

اگر شب‌ها به اندازه کافی نخوابید، عملکرد خوبی در محل کارتان نخواهید داشت؛ همچنین تلاش‌هایتان برای کاهش وزن به بن‌بست خواهد خورد. در واقع، از دست دادن تنها ۳۰ دقیقه خواب شبانه می‌تواند به افزایش اشتها و افزایش وزن منجر شود.

۲۸. اگر از کارتان متنفرید، استعفا بدهید

بدیهی است که هر ماه قسط زیادی دارید؛ اما اگر واقعا از کارتان متنفرید، هیچ دلیلی برای ادامه دادن وجود ندارد. از کارتان بیرون بیایید و کنترل زندگی‌تان را به دست بگیرید.

۲۹. یک هدف حرفه‌ای مشخص داشته باشید

صرف‌نظر از کاری که می‌کنید، هیچ‌کس نمی‌داند چه آینده شغلی در انتظار اوست. بنابراین، برای اینکه از دستاورد آینده خود اطمینان یابید، بهتر است یک هدف حرفه‌ای مشخص داشته باشید.

۳۰. از خوردن فست فود خودداری کنید

حتما می‌دانید که غذاهای فست فودی از مواد ناسالم تهیه می‌شوند و برای سلامت شما مضرند. پس چرا از خوردن آنها دست نمی‌کشید؟ اگر نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید، حداکثر یک بار در ماه فست فود بخورید.

۳۱. شنونده بهتری باشید

اینکه اجازه دهید ذهن‌تان وقتی پای تلفن هستید به خیال خودش باشد، آسان است. با این حال، در دنیایی که ذهن آدم‌هایش پریشان است، بهترین احساسی که می‌توانید داشته باشید این است که کسی شما را می‌شنود.

۳۲. برای هر کاری یک لیست تهیه کنید

فراموش کردن کارهایی که باید بکنیم، خیلی آسان است. تهیه لیست از امور روزانه، نه تنها خیال ما را از انجام آنها راحت می‌کند، بلکه احساس بهتری نیز به ما می‌بخشد.

۳۳. برای خودتان وقت بگذارید

هر روز کمی برای خود وقت بگذارید و تنها باشید تا ریکاوری شوید. با این کار می‌توانید رابطه بهتری با خودتان برقرار کنید.

۳۴. به افراد حاضر در زندگی‌تان اعتبار بدهید

به افراد مهمی که در زندگی‌تان حضور دارند یادآوری کنید که برای‌تان مهم هستند. همیشه این خطر وجود دارد که به دوستان و اعضای خانواده خود بی‌توجهی کنیم. با دادن اعتبار بیشتر به این افراد و یادآوری اهمیت حضور آنها در زندگی می‌توانیم بهتر زندگی کنیم.

۳۵. پول‌تان را بودجه‌بندی کنید و به آن پایبند باشید

خرج کردن آسان است. یک بودجه هفتگی تنظیم کنید و بر اساس آن خرج کنید.

۳۶. از کامپیوترتان بک‌آپ بگیرید

همه چیز خوب و عادی پیش می‌رود تا اینکه یک روز لپ‌تاپ‌تان دیگر روشن نمی‌شود! بنابراین، هر روز کمی وقت بگذارید و از عکس، موسیقی و فایل‌های مهم خود یک نسخه پشتیبان تهیه کنید.

۳۷.دایره لغات‌تان را گسترش دهید

یک دفترچه یادداشت بخرید و کلمات انگلیسی جدید را در آن همراه با معنی یادداشت کنید. این دفترچه را همیشه همراه خود داشته باشید و در مترو، ایستگاه اتوبوس و یا مطب دکتر آن را مطالعه کنید.

منبع: الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *