افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تغییر الگو در راه رفتن یکی از علائم آلزایمر است

4

 

  • علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد .

پژوهشگران علوم پزشکی می گویند نتایج بررسی های جدید نشان داده است که حتي تغييرات بسيار جزئي در راه رفتن افراد مي تواند از اولين علائم هشداردهنده زوال عقل و نشانه اي براي انجام آزمايشات پيشرفته آلزايمر باشد.

بیماری آلزایمر اختلال مزمن فرآیندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز است كه با تغییر شخصیت و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است. این بیماری معمولا روی حافظه تاثیر می‌گذارد. بیماری آلزایمر حدود ۵۰ تا ۸۰ درصد موجب زوال عقل می‌شود

علائم اولیه آلزایمر در افراد مختلف و حتی روزهای پی در پی متفاوت خواهد بود. بعضی از نشانه های آن به قدری ظریف است که هیچ کس به آن توجه نخواهد کرد .

اين تحقيقات اولين بررسي ها در خصوص ارتباط نارسايي هاي جسمي با اين بيماري است که طي آن پزشکان به آزمايشات طولاني مدت عصبي و تشخيص آلزايمر از اين راه پرداختند.

نتايج اين تحقيقات رابطه اين ۲ را قوي تشخيص داده و نشانگر اين مطلب است که تغييرات در الگوي راه رفتن حتي قبل از آغاز علائم شناختي، مي تواند از نشانه هاي شروع آلزايمر باشد.

راه رفتن و حرکت کردن به هماهنگي کامل بين چند منطقه مختلف از مغز نياز دارد و اختلالات راه رفتن در اثر ايجاد تداخل در اين هماهنگي صورت مي گيرد.

طي اين آزمايشات، محققان طول گام، آهنگ و سرعت راه رفتن را در بيش از يک هزار و ۳۰۰ نفر با استفاده از رايانه و در مدت ۱۰ ماه اندازه گيري کردند؛ نتايج نشان داد کساني که با سرعت و طول گام هاي کمتر راه مي رفتند به صورت قابل ملاحظه اي بيشتر به کاهش شناخت، حافظه و عملکردهاي اجرايي مبتلا بودند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *