افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تغذیه در بیماری ام اس

یک متخصص مغز و اعصاب گفت: مصرف غذاهای سرد هیچ تاثیری بر افزایش و یا تشدید بیماری ام اس ندارد.

دکتر مهردخت مزده اظهار کرد: بیماری ام اس سیستم اعصاب مرکزی را تحت تاثیر قرار می‌دهد همچنین مناطق جغرافیایی، وراثت و عفونتهای دوران کودکی در بیماری ام اس تاثیرگذار است. وی افزود: مصرف و یا عدم صرف غذاهای سرد هیچ تاثیری بر بیماری ام اس نداشته و برخی مبتلایان به ام اس تحت تاثیر اطرافیان، مصرف غذاهای سرد از جمله ماست، پنیر و لبنیات را برای خود ممنوع می‌کنند در حالی که عدم مصرف لبنیات موجب ایجاد پوکی استخوان و شکستگی استخوانهای بدن می‌شود و مشکلات دیگری برای بدن به وجود می آورد.

ms

وی تصریح کرد: شیوع بیماری ام اس در جوانان بیشتر بوده همچنین در جنس مونث ۲.۶ برابر بیشتر از جنس مذکر است. وی افزود: در حال حاضر با انجام MRI می‌توان وجود ام اس را تا ۹۵ درصد تشخیص داد اما بهتر است افراد در صورت مشکوک شدن به پزشک مراجعه کنند چرا که این بیماری با مصرف داروهای خاص قابل کنترل و مدیریت است که پزشک معالج با تشخیص درصد بیماری به بیمار دارو تجویز می‌کند.

دکتر مزده گفت: دلیلی مبنی بر افزایش بیماری ام اس در صورت استفاده از مایکروفر و مایکروویو تثبیت نشده اما بهتر است افراد کمتر خود را در معرض اشعه ها قرار دهند. وی خاطرنشان کرد: افراد باید مصرف غذاهایی که امگا سه دارند را در طول روز افزایش دهند همچنین از موادی که موجب افزایش مقاومت بدن می شود، استفاده کنند.

دکتر مزده گفت: استرس یکی از علل اصلی افزایش احتمال ابتلا به ام اس است، بنابراین افراد باید سیستم جسمی و روحی خود را در حالت ریلکس قرار دهند چرا که استرس زمینه ساز بسیاری از بیماری‌ها و تسریع در بروز انواع بیماری‌هاست.

وی تاکید کرد: غذاهایی که مواد نگهدارنده دارند نباید مصرف شود چرا که افزودنی‌ها حاوی مواد شیمیایی بوده و سلامت افراد را به خطر می‌اندازد.

وی به بیماران ام اس توصیه کرد: هیچ گاه نباید خود را با بیمار ام اس دیگر مقایسه کنند چرا که شرایط بدن هر فردی متفاوت بوده و نوع مقاومت بدن افراد نیز با یکدیگر تفاوت دارد. دکتر مزده تصریح کرد: برخی بیماران به هنگام مشاهده فرد ام اسی مقابل تصور می کنند که در آینده مانند فرد مقابل فلج خواهند شد در حالی که این گونه نیست و سیستم جسمانی هر یک از افراد با یکدیگر متفاوت است. وی خاطرنشان کرد: بیماران در صورتی که هر نوع سوالی برایشان مطرح شد همسایه را ملاک قرار ندهند و برای انجام هر اقدام درمانی باید با پزشک معالج خود در میان بگذارند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *