افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تغذیه در افراد دیابتی

vn

یکی از ضروریات تغذیه ای افراد دیابتی خوردن غذاهایی است که حاوی پروتئین و کربوهیدرات در حد اعتدال باشد و همچنین حاوی چربی های مفید و اشباع نشده ( گیاهی ) باشد.کارشناسان تغذیه پیشنهاد میکنند رژیم غذایی افراد دیابتی با توجه به ویژگی های فردی و فعالیت های روزانه شان ۴۵ تا ۴۷ گرم کربوهیدرات داشته باشد .
از غذاهای مناسب برای افراد دیابتی رولت هایی از یک یا چند لایه نان میباشند که با ذرت گوشت و گوجه فرنگی و از جمله سبزی درست میشود . فیبر موجود در ذرت به کاهش کلسترول خون کمک میکند و همچنین قند خون را کنترل میکند .
اما خوردن غذاهایی مثل گوشت های بسیار چرب که معمولا در مهمانی ها سرو میشود توصیه نمیشود. به طور مثال میگو و پاستا که حاوی مقدار زیادی چربی اشباع شده می باشد. دیابت باعث بیماری های قلبی هم میباشد . به همین دلیل پزشکان غذاهایی با چربی اشباع شده را برای بیمار محدود میکنند و عقیده درند از یک رژیم ۲۰۰۰ کالری تنها ۱۵ گرم در هر روز چربی مصرف کنند.
یکی از مهمترین وعده های غذایی برای افراد دیابتی وعده ناهار میباشد . توصیه میشود به هیچ عنوان از ساندویچ های آماده که حاوی مقدار فراوانی سس مایونز , چیپس , پنیر و گوشت یا تن ماهی چرب هستند استفاده نکنند. زیرا بعد از خوردن چنین غذاهایی مصرف نوشیدنی های شیرین افزایش پیدا میکندو امکان دارد مقدار کربوهیدرات روزانه را به مرز خطرناکی برساند.
اما ساندویچ با نان سبوس دار که حاوی سبزیجات و سالاد هستند به دلیل داشتن فیبر و پتاسیم بالا مناسب هستند زیرا سطح فشار خون را کنترل میکند .
یکی از غذاهای مطلوب و مفید برای این افراد ماهی بریان شده و در کنارش سالاد سبزیجات میباشد .یک نکته حائز اهمیت در تغذیه این افراد وجود پروتئین, فیبر و چربی های گیاهی و اشباع نشده میباشد .

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *