افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تغذیه ای مناسب برای کلیه

he1218

اگر می خواهید کلیه های شما خوب کار کند حتما تغذیه خود را منظم و روی اصول تنظیم کنید. ما امروز در سایت پزشکین اطلاعاتی را در رابطه با تغذیه مناسب برای کلیه ها را در اختیار شما خواهیم گذاشت تا همیشه با داشتن تغذیه مناسب سالم بمانید.

 

كلیه‌ از مهم‌ترین و حساس‌ترین اعضای بدن است. اگر می‌خواهید كلیه‌هایتان سالم بماند باید تغذیه مناسبی داشته باشید.

اگر می‌خواهید سلامتی كلیه‌های خود را بالا ببرید، سعی كنید میزان مصرف میوه و سبزی را افزایش دهید. بیشتر میوه‌ها و سبزیجات سرشار از آنتی‌اكسیدان، ویتامین‌ها و موادمعدنی هستند كه می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت كنند و شما را از آسیب‌های كلیوی ناشی از عفونت‌ها، سموم‌، ویروس‌ها و بیماری‌ها محافظت كنند، از تشكیل سنگ كلیه جلوگیری كنند و از التهاب كلیه‌ها ممانعت به‌عمل آورند. میوه‌ها و سبزیجات سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اكسیدان شامل تمشك، فلفل دلمه‌ای، گریپ فروت، اسفناج، كلم برگ، توت‌فرنگی، پرتقال و گوجه‌فرنگی است.

اگر كلیه‌های شما آسیب‌دیده یا بیماری كلیوی دارید، میزان پتاسیم بدن خود را برای اطمینان از سطح مطلوب سالم‌تر كنترل كنید.

هر روز به میزان كافی آب بنوشید، این میزان تقریبا ۱۴۰۰ میلی‌لیتر است و باید در بدن ادرار بی‌رنگ یا زردكم رنگ تولید شود. از جمله خواركی‌ها می‌توان به چای، سوپ‌ها، سیب، انگور، كاهو، كرفس و گوجه‌فرنگی اشاره كرد.

خوردن ۱۰۰ گرم ماهی روغنی پخته یا كباب‌شده دو بار در هفته می‌تواند به سلامت كلیه‌ها كمك كند.

عملكرد سالم كلیه‌ها را با مصرف یك وعده جو (پرك) در صبح حفظ كنید.

اگر می‌خواهید سلامت كلیه‌های خود را افزایش دهید، سعی كنید به وعده غذایی روزانه خود مقدار محدودی گوشت اضافه كنید. گوشت كمك می‌كند بدن شما عضله‌سازی كند، بافت‌ها را ترمیم نماید و با عفونت‌ها مقابله كند. اگر بیماری كلیوی دارید با یك متخصص تغذیه در مورد میزان پروتئین مناسب و مورد نیاز بدن خود مشورت كنید.

سیر نیز كلیه‌های ملتهب یا تحریك‌شده شما را آرامش می‌بخشد، مصرف این گیاه مفید خواهد بود، چون مانند یك آنتی‌بیوتیك طبیعی در بدن شما عمل می‌كند.

مراقب باشید بدنتان دچار كمبود ویتامین نشود، زیرا كمبود ویتامین‌ها بر فشار خون بالا، سنگ كلیه، التهاب كلیوی، عفونت‌های دستگاه ادراری بر عملكرد كلیه تاثیر می‌گذارند. انواع ویتامین‌ها می‌توانند سلامتی كلیه‌های شما را بازیابی كنند و عملكرد آنها را بهبود بخشند.

ویتامین‌ها غذاهای غنی از ویتامین B12 شامل جگر گاو، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماهی روغنی و گوشت گوساله، اردك، بوقلمون و بره است.

ویتامینD نوعی ویتامین محلول در چربی است كه عملكرد كلیه‌ها را بهبود می‌بخشد، مواد زاید و سموم را از كلیه‌ها دفع می‌كند. آسیب‌های كلیوی را ترمیم می‌نماید، خطر ابتلا به بیماری كلیوی را كاهش می‌دهد و به جذب كلسیم غذاها كمك می‌كند. غذاهایی كه ویتامین D دارند عبارتند از: تخم‌مرغ، غلات غنی شده، ماست غنی‌شده، آب پـــرتقال غنی شده، شیر، ماهی و جگر گوساله.

ویتامین C سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌كند و از كلیه‌ها در برابر هر آسیبی محافظت می‌نماید. ویتامین C آسیب كلیوی را نیز ترمیم می‌كند، عملكرد كلیه را بهبود می‌بخشد، میزان پروتئین موجود در ادرار را كه یك علامت شایع آسیب كلیوی است كاهش می‌دهد، غذاهایی كه ویتامین C دارند عبارتند از توت‌فرنگی، گوجه‌فرنگی، تمشك، گیلاس، فلفل‌سبز شیرین، پرتقال و اسفناج.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *