افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تغذیه ای برای ضد پیری

he451

تغذی های برای ضد پیری ، افسانه تا واقعیت!!! امروز می خواهیم تغذیه هایی که برای ضد پیری مناسب است را بررسی کنیم.

 

شايد شما هم يکي از افرادي هستيد که به دنبال راهکارهايي براي به تعويق انداختن روند پير شدن تان هستيد و بسيار علاقه مند هستيد که سلامت و زيبايي جواني خود را براي مدت طولاني تري حفظ نماييد. بر همين اساس در تبليغات رسانه اي شما نيز شاهد آن هستيد که افرادي ادعاي ارائه رژيم ضد پيري را مي نمايند. واقعيت آنست که افزايش سن و پير شدن يک پديده طبيعي غير قابل اجتناب است که از نشانه هاي آن عبارتند از: افزايش چين و چروک هاي صورت، کاهش هوشياري ذهني و منطقي، ضعيف شدن عملکرد ارگان هاي حسي، ابتلا به بيماري هايي نظير: بيماري هاي قلبي، فشار خون، ديابت، آرتريت و از جمله عوارض ظاهري افزايش سن مي توان افزايش چين و چروک هاي پوست و سفيد شدن مو ها و … را نام برد. هيچ کس دوست ندارد پير شود و مسن به نظر برسد و احساس پير بودن را داشته باشد ولي پير شدن نيز حقيقتي از زندگي است.

هرچند غير ممکن است که بتوان براي هميشه جوان باقي ماند، اما از طرف ديگر با کمک يک رژيم غذايي و الگوي زندگي سالم مي توانيم نيروي جسماني و شادابي خود را بهتر حفظ نماييم. اصلاح رژيم غذايي تان مي تواند طول عمر شما را افزايش دهد و باعث شود نسبت به سن جسماني تان جوان تر و سالم تر به نظر برسيد. يک رژيم غذايي سالم مي تواند به شما کمک کند تا بر روند پيري غلبه نماييد و آن را کندتر کنيد. حفظ زيبايي جواني فقط با مصرف انواع کرم هاي ضد پيري ميسر نمي شود بلکه تغذيه سالم و ورزش نقش هاي بسياري مهمي را در حفظ سلامت جواني بازي مي نمايند .

جزء اصلي يک رژيم غذايي حفظ جواني مصرف آنتي اکسيدانها هستند . غذاهاي غني از آنتي اکسيدانها شما را در برابر طيف وسيعي از بيماري ها محافظت کرده و روند پيري شما را به تعويق مي اندازند. آنتي اکسيدانها شما را از ابتلا به بيماري هايي نظير: سرطان، آلزايمر، بيماري هاي قلبي و افزايش فشار خون و… نيزمحافظت مي نمايند. آنتي اکسيدانها قادرند روند پيري را به تعويق بيندازند. برخي از مهم ترين اقلام غذايي غني از آنتي اکسيدانها عبارتند از: توتها، کلم، اسفناج، چاي سبز، سير و گوجه فرنگي.

در بخش زير برخي از راهکارهايي تغذيه اي براي به تعويق انداختن پيري را ارائه گرديده است که شما را در جهت آنچه که بايد بخوريد راهنمايي مي نمايند:

* مصرف چربي و شکر خود را محدود نماييد. نشان داده شده است که مصرف بي رويه مواد قندي علاوه بر افزايش خطر ابتلا به ديابت و بيماريهاي متابوليک وابسته مي تواند پيري زودرس را در پوست ايجاد نمايد.

* از منابع غذايي غني از ويتامين و مواد معدني به ميزان مکفي بهره ببريد و علاوه بر آن مي توانيد از مصرف دوز ملايمي مکمل هاي چندگانه ويتامين ها و مواد معدني نيز بهره ببريد. البته مسلم است که قبل از مصرف هر نوع مکملي بايد با پزشک معالجتان مشورت کنيد . از پزشک معالجتان بپرسيد که آيا صلاح مي داند مقداري آنتي اکسيدان اضافي استفاده نماييد براي مثال مکمل ويتامين اي ( به ميزان ۱۰۰ IU).

* بر مصرف انواع اقلام غذايي مفيد نظير: انواع ميوه ها، سبزيجات ، غلات کامل، حبوبات، شير و محصولات لبني عاري از چربي، گوشت لخم بدون چربي و به ويژه مصرف ماهي توجه و تاکيد داشته باشيد.

* آب و مايعات فراوان بنوشيد. در طي روز در حدود ۸ ليوان آب و مايعات مصرف نماييد ، مايعات و آب کافي به خروج و شستشوي سموم بدنتان کمک خواهد نمود.

* بر مصرف انواع کربوهيدرات هاي پيچيده و سبوس دار تاکيد داشته باشيد. و مصرف انواع نانها و غلات سبوس دار را به مصرف انواع کربوهيدرات هاي ساده سريع الهضم مانند: برنج، آرد سفيد، نان تهيه شده از آرد سفيد ، پاستا و… ترجيح دهيد .

* از مصرف بيش از حد انواع سبزيجات ريشه اي و نشاسته اي مانند سيب زميني و هويج و… اجتناب کنيد چرا که آنها نيز مي توانند منجر به عدم تعادل قند خون گردند و مصرف بيش از حد آنها نيز مي تواند اضافه وزن را به همراه داشته باشد.

* انواع سبزيجات رنگي که محتواي آنتي اکسيداني بالايي دارند را انتخاب نماييد براي مثال : کلم، اسفناج، گوجه فرنگي و…

* مصرف ميوه تازه را به آبميوه به ويژه آبميوه هاي صنعتي که حاوي شکر بالاتري مي باشند ترجيح دهيد.

* ورزش ، پياده روي و فعاليت بدني کافي را در الگوي زندگي روزانه خود بگنجانيد. لزوما لازم نيست ورزش حرفه اي را تجربه نماييد بلکه پياده وري روزانه نيز در اين زمينه در صورت تداوم مفيد مي باشد.

* از مصرف غذاهاي سرخ کرده و فرآوري شده و غذاهاي آماده و فست فود اجتناب نماييد. سعي کنيد غذاهاي سالم تري که در طبخ آنها از چربي هاي اشباع کمتري به کار رفته است را مصرف نماييد.

* در انتخاب مواد پروتئيني تنوع پروتئينهاي حيواني و گياهي را در نظر داشته باشيد. از طرف ديگر در انتخاب پروتئينهاي حيواني علاوه بر گوشت قرمز از انواع گوشتهاي سفيد استفاده نماييد.

* هفته اي ۲ بار ماهي و محصولات دريايي که حاوي چربي هاي غير اشباع مفيد هستند را مصرف نماييد.

* چربي هاي دريافتي خود را از طريق مصرف انواع چربي هاي سالم مثل : مغزها، چربي ماهي ، روغن زيتون و… دريافت بنماييد و از مصرف انواع لبنيات پر چرب و گوشت هاي قرمز پر چرب نماييد.

 

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *