افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تضمین کننده رضایت زندگی در دوران پیری عملکرد زوجین در جوانی می باشد

1434043922-122131-1

روانشناسان بیان داشته اند همانطور که رفتار با کودک در دوره جوانی و بلوغ او اثر دارد ، زندگی زوج های جوان نیز به بروز خیلی از مشکلات در دوران پیری نیز اثر دارد در این مطلب به تضمین کننده رضایت زندگی در دوران پیری عملکرد زوجین در جوانی می باشد را شرح می دهیم .

مطابق با تحقیقات انجام گرفته هر اندازه میزان رضایت از زندگی زناشویی در ۱۰ سال اول پس از ازدواج بیشتر باشد، آنها در دوران سالمندی استرس بیشتری را در زمان بیماری یکدیگر تجربه می‌کنند و واکنش‌های هیجانی بیشتری نشان خواهند داد.

این پژوهش نشان می‌دهد، زنان و مردانی که زندگی رضایت بخشی را در دوران جوانی و میانسالی با شریک زندگی خود داشته‌اند، در زمان غم و درد همسر خود استرس بیشتری را تحمل کرده و این استرس گاهی اوقات در قالب دردهایی که منشأ جسمانی ندارند یا به صورت افسردگی واکنشی بروز پیدا می‌کند.

دکتر یوهان مونین، دستیار پروفسور دانشگاه ییل معتقد است، تأثیر‌پذیری هیجانی زوج‌های سالمند از یکدیگر بویژه در دوره‌ای که یکی از آنها به بیماری‌های مزمن مبتلا بوده و متحمل درد و رنج می‌شود، مشکلات زیادی را در خانواده ایجاد می‌کند که نیاز به حمایت روانی فرزندان و مراقبان دارد.

این متخصص ادامه می‌دهد، مشکلات روحی در آن گروه از سالمندانی که دوره رضایت بخشی را در زندگی مشترک خود تجربه کرده‌اند بیشتر از دیگران تهدید‌کننده سلامت جسم و روان همسران خواهد بود. این گروه از همسران معمولاً با گفت‌و‌گوهای درونی که دائماً تعهدات و مسئولیت‌های آنها را یادآور می‌شود و خاطرات گذشته را به تصویر می‌کشد، دست و پنجه نرم می‌کنند و احساس ناکارآمدی و ناتوانی آنها در برطرف کردن درد و رنج همسر بر مشکلات هیجانی‌شان دامن زده و به الگوهای ارتباطی میان فردی آنها آسیب می‌زند.

این تحقیق نشان داد مردانی که تجربه زندگی مشترک شاد داشته‌اند بیشتر از زنان نگران وضعیت سلامتی و رهایی یافتن همسران‌شان از درد و رنج بوده و نیازمند روش‌های مداخله‌ای برای کاهش اضطراب و کنار آمدن با موقعیت جدید هستند.

دکتر مونین معتقد است، روش‌های درمانی کاهش استرس که برای مردان و زنان متفاوت است، به همسران کمک خواهد کرد تا با تغییرات فیزیولوژِی ناشی از قرار گرفتن در موقعیت اضطراب زا آشنا شوند.

این آزمایش نشان داد تپش قلب، سر درد و گرفتگی‌های عضلانی معمولاً سالمندان سالمی را درگیر می‌کند که زندگی رضایت بخشی را در دوران جوانی تجربه کرده‌اند و اکنون همسرشان به بیماری‌های مزمنی مانند مشکلات آرتریتی واسکلتی مبتلا شده است .

متخصصان به این گروه از سالمندان توصیه می‌کنند با کمک گرفتن از حمایت‌های عاطفی و فیزیکی فرزندان و شناخت بیشتر نیازهای شریک زندگی خود ، الگوهای ارتباطی خود را تقویت کرده و مسائل را بهتر هضم کنند. به گفته دکتر مونین بهره‌مند شدن همسران از تکنیک‌هایی مانند حل مسأله کمک می‌کند تا سهم بیشتری از حمایت عاطفی را ادا کنند و با پاسخگویی به نیازهای شریک زندگی شان، هیجان‌های منفی خود را التیام بخشند.

 

پزشکین : تضمین کننده رضایت زندگی در دوران پیری عملکرد زوجین در جوانی می باشد

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *