افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشدید درد سیاتیک با اشتباهات ورزشی

L6346316744411

  • حرکت‌هایی مانند درازنشست، حرکات کرانچ، و یا هر حرکتی که مستلزم خم کردن کمر به سمت جلو باشد باعث وارد آمدن فشار به عصب‌ها شده و درد را تشدید می‌کند

اکثر ما ممکن است گاهی دچار کمردرد شویم، اما تنها آن دسته از افرادی که از سیاتیک رنج می‌برند احساس فلج‌کننده دردی را که به کمر منتقل می‌شود می‌شناسند – دردی که گاهی به ران، باسن و ساق پا هم می‌زند. یکی از نکات آزاردهنده درباره سیاتیک این است که به سختی می‌توان ریشه آن را شناسایی کرد. نکته‌ای که این میان باید بدانیم این است که انواع خاصی از تمرین‌های ورزشی باعث بدتر شدن این درد می‌شوند. اگر در معرض درد عصب سیاتیک هستید، در اینجا به حرکت‌هایی می‌پردازیم که نباید در باشگاه انجام دهید چرا که باعث بدتر شدن علائم مزمن آن می‌شود.
اشتباه ۱ : به جلو خم شدن
حرکت‌هایی مانند درازنشست، حرکات کرانچ، و یا هر حرکتی که مستلزم خم کردن کمر به سمت جلو باشد باعث وارد آمدن فشار به عصب‌ها شده و درد را تشدید می‌کند. سعی کنید حرکاتی انجام دهید که زیاد به پشتتان فشار وارد نکند مانند شنا در طول استخر یا وزنه زدن که بیشتر بر بازوها و ساق پایتان فشار وارد می‌کند.
اشتباه ۲ : نادیده گرفتن میان‌تنه
تصمیم می‌گیرید تا حرکات کرانچ یا درازنشست انجام ندهید، اما به خاطر داشته باشید که باید سعی کنید عضلات میان‌تنه‌تان را قوی کنید تا باعث ثبات و استحکام بیشتر این ناحیه شده و از عود کردن درد پیشگیری کند. سعی کنید ناحیه تنه، هم از جلو و هم از عقب را تمرین داده و ورزیده کنید. حرکت‌های پلانک می‌تواند به خوبی باعث تقویت عضلات میان‌تنه‌تان شود.
اشتباه ۳: غلط دویدن
بله، حرکات کاردیو برای سلامت قلب و کاهش وزن شما اهمیت فراوانی دارد، اما اگر آن را به درستی انجام ندهید دچار کمردرد خواهید شد. کارهایی که باعث تحریک فشار به پشتتان می‌شود مانند نشستن روی یک سطح سفت به طور مکرر، می‌تواند به بدتر شدن وضعیت کمر منتهی شود. سعی کنید موقع دویدن سعی کنید بر روی سطوحی بدوید که کمی نرم‌تر از پیاده‌رو باشند مانند چمن‌زار یا جاده‌ها و مسیرهای محلی که اغلب از مواد ترکیبی نرم ساخته شده‌اند.
اشتباه ۴ : نادیده گرفتن حرکات کششی ران و باسن
اگر درد در ناحیه‌ای نزدیک باسن‌تان رخ داده است، این احتمال وجود دارد که عضله پیریفورمیس بسیار سفت شده و به عصب فشار وارد کند. سعی کنید حرکات کششی انجام دهید که بیشتر بر روی باسن و ران فشار وارد کند، مانند حرکت کبوتر یا حرکت مارمولک در یوگا چرا که باعث باز شدن عضلات اطراف این عصب‌ها شده و فشار موجود در این ناحیه را پخش می‌کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *