افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشخیص نیش حشرات در کودکان با علائم و درمان

bite2

  • برای این که قادر به درمان نیش حشرات در کودکان در اشکال گوناگون باشید، اول از همه شما به عنوان پدر و مادر باید قادر به شناسایی آن ها باشید، اگر تعداد زیادی ازحشرات مختلف در اطراف منطقه زندگی شما وجود دارد و یا کودک شما زمان زیادی را صرف بازی در باغ ها، پارک ها و فضاهای سبز می کند

 

مطمئنا ایمن نگه داشتن از گزند نیش حشرات در کودکان نسبت به کنترل و درمان اثرات آن برای شما آسان تر خواهد بود.
مشاهده این که کودکان شما توسط پشه ها به اشکال مختلفی نیش زده شده اند، برای شما پدر و مادر مهربان دردناک است و عوارض ناشی از آن دست و پاگیر خواهد بود، اما شما با کمی دقت بیشتر می توانید از عواقب آن ها که در تمام طول روز وجود دارد، جلوگیری نمایید. در این مقاله، برخی از راه ها و ترفندهایی را که قطعا برای پیشگیری و درمان گزش و نیش زدگی حشرات درکودکان مفید است، معرفی خواهند شد.

چگونه گزش و نیش حشرات در کودک را تشخیص دهیم؟

برای این که قادر به درمان نیش حشرات در کودکان در اشکال گوناگون باشید، اول از همه شما به عنوان پدر و مادر باید قادر به شناسایی آن ها باشید، اگر تعداد زیادی ازحشرات مختلف در اطراف منطقه زندگی شما وجود دارد و یا کودک شما زمان زیادی را صرف بازی در باغ ها، پارک ها و فضاهای سبز می کند، پس باید یک حسگر مچی برای نشان دادن این علائم به دست کودک خود ببندید.

علائم گزش و نیش حشرات در کودکان :

۱. وجود لکه های مایل به قرمز و یا دانه های کوچک بر روی پوست کودکان
۲. خارش، که ممکن است پوست کودک شما را تحریک کند
۳. دانه های ورم کرده که می تواند به نوبه خود دردناک باشد

درمان گزش و نیش حشرات در کودکان:

بدون شک و با در نظر گرفتن آب و هوا، در برخی از مناطق در همه شرایط گزش و نیش حشرات در کودکان وجود خواهد داشت، اگر شما در جلوگیری از گزش حشرات ناموفق بوده اید، راه های بسیاری وجود دارد که شما با استفاده از آن ها می توانید ناراحتی و درد کودک خود را کاهش داده و او را درمان کنید.

 

۱. عفونت و آلرژی کودک به نیش حشرات :

در مورد کودکانی که به نیش حشرات خاص آلرژی دارند، شما حتما باید با یک دکتر مشورت کرده و از او بخواهید برای این گزش ها درمان مناسب ارائه دهد.
• واکنش های آلرژیک می تواند به شناسایی ورم ها و خارش ها و در نتیجه، فروکش کردن آن ها کمک کند و یا اگر نیش حشرات درکودک شما خس خس سینه و یا تب ایجاد کرده باشد، در درمان مناسب آن موثر باشد.
• برای عفونت های جزئی، که به دلیل گزش حشرات اتفاق می افتد، شما می توانید پس از تمیز کردن این منطقه به طور کامل، از کرم های ضدعفونی کننده کمک بگیرید.

۲. تاثیر خنک کننده ها در درمان نیش حشرات در کودکان:

از آنجا که نیش حشرات در کودکان در طول تابستان و در فصل گرما بسیار شایع تر است و باعث خارش شدید و التهاب در روی پوست می شود، بهتر است در مرحله اول کیسه یخ و یا پارچه ای که در آب سرد غوطه ور شده و خنک است را در منطقه ی گزیده شده قرار دهید، این راه نه فقط برای کمک به کودکان عزیز شما موثر خواهد بود، بلکه به منظور کاهش اثر گزش حشرات و دانه های قرمز روی پوست صورت نوزادان و همچنین، کاهش تورم هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

۳. داروها برای درمان نیش حشرات در کودکان:

برخی از داروهای بی ضرری که برای درمان اثر گزش و نیش حشرات در کودکان توصیه می شوند، عبارتند از:
• به کار بردن پماد کالامین، که هم دارای خواص ضدعفونی کنندگی است و هم اثر خنک کننده ای دارد، برای درمان توصیه می شود. با این حال، باید از مصرف این پماد در مناطق نزدیک چشم ها، دست ها و اندام تناسلی کودک خود جدا خودداری کرد.
• با توجه به توصیه های ایمنی، می توان با خیال راحت از این پماد برای کنترل خارش ناشی از نیش حشرات در کودکان استفاده کرد.
• اگر محل گزش دردناک شده و ورم کند، برای از بین بردن دردها و خارش های خفیف می توان کمی از پماد کالامین را مورد استفاده قرار داد، برای استفاده از دوز های بالاتر و مناسب باید دکتر خود مشورت کنید.

 

۴. از خاراندن محل گزش حشرات در کودک خودداری کنید:

هنگام گزش حشرات کودک خود را از خاراندن منطقه نیش زده شده منصرف کنید. این کار بیشتر می تواند باعث تشدید خارش و عفونت محل گزیده شده شود، برای احتیاط ناخن های کودکان خود را کوتاه کنید.

۵. داروهای خانگی برای درمان نیش حشرات در کودکان:

سعی کنید از داروهای خانگی برای تسکین سریع خارش و درمان گزش در کودک خود استفاده نمایید:

• مخلوط کردن کمی پکینگ پودر با آب و استفاده از آن برای فروکش کردن تورم حاصل از گزش حشرات بسیار مفید خواهد بود.

• به کار بردن خمیر درست شده با عصاره صندل و مخلوط کردن آن با زردچوبه می تواند چاره ی کار باشد. زیرا خمیر عصاره صندل اثر خنک کنندگی دارد و زردچوبه به عنوان یک ضدعفونی کننده عمل می کند. مطمئن شوید که شما با خرید پودر صندل تازه و زردچوبه می توانید کاری را که پمادهای شیمیایی و ضرردار برای برای درمان اثرگزش حشرات در کودکان می کنند را برای کودک خود انجام دهید.

• مقداری برگ چریش تهیه کرده و آن ها را تا زمانی که خمیر یکنواختی به دست آید، له کنید (با یک مخلوط کن نیز می توان این کار را انجام داد) استفاده از این خمیر برای اکثر گزش های حشرات و تسکین سریع خارش و درد بسیار مفید خواهد بود.

 

جلوگیری از گزش و نیش حشرات در کودکان :

آیا می توان کودکان خود را از گزند نیش حشرات در امان نگه داشت و به گونه ای شگفت انگیز از نیش زده شدن این فرشته ها توسط حشرات جلوگیری نمود؟ در این جا چند راه کار را که می توانید برای دور نگه داشتن کودکان خود از این تهدیدها به کار ببرید، آورده شده است:
• در صورتی که یک افزایش ناگهانی در تعداد حشرات موجود در داخل منزل و اطراف خانه شما به وجود آمده باشد، استفاده از اسپری های دفع حشرات و یا روش های دیگر خلاص شدن از شر آن ها مفید خواهد بود.
• کودک خود را در مناطق رو باز برای مدت زمان طولانی قرار ندهید، اگر شما کودک خود را برای قدم زدن به بیرون از خانه می برید، مطمئن شوید که برای در امان نگه داشتن او از گزند نیش حشرات کودک خود را به خوبی پوشانده باشید. با این حال، برای جلوگیری از این صدمات استفاده از رنگ-های بسیار روشن و لباس هایی با الگوهای گل گلی، که باعث جذب بیشتر حشرات می شود را به حداقل برسانید.
• پنجره های خانه ی خود را ببندید، به خصوص در طول شب، با این روش از ورود حشرات مختلف به خانه جلو گیری کنید.
• برای بچه های بزرگتر از ۶ ماهگی استفاده از کرم های دفع پشه ها توصیه می شود، ولی راه درست این است که مناسب ترین پماد را برای کودک خود انتخاب نمایید.
• استفاده از پشه بند هنگامی که کودک شما در خواب است و دیگر از پرسه زدن او خبری نیست، برای در امان نگه داشتن او از گزند نیش حشرات بسیار مناسب خواهد بود.

شما به عنوان پدر ومادر برای در امان نگه داشتن کودک خود از گزند نیش حشرات همه ی توصیه های معرفی شده در بالا را باید انجام دهید، تا به کاهش گزش حشرات در کودکتان کمک کنید. با این کارها، دیگر پشه، زنبور، زنبور عسل ، کودک شما را نیش نزده و او را تحریک و یا بدخو نخواهد کرد. همچنین، شما می توانید آرامش کودک خود را با خنک نگه داشتن محیط اطرافش حفظ نمایید.

 

منبع : مامانم

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *