افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشخیص سرطان پستان با این راهکارها

hhh1341

خانم های گرامی در این پست تشخیص سرطان پستان با این راهکارها بیان شده و تشخیص زود هنگام این نوع سرطان.

در حال حاضر برای کنترل دوره ای سلامت پستان اقدامات زیرتوصیه می شود:

۱- خود آزمائی سینه یا معاینه توسط بانوان:

بهتر است که خانم ها در انتهای عادت ماهیانه ( ۵ تا ۸ روز پس از شروع خونریزی ) خود را معاینه کنند. افرادی که پریود نمی شوند مانند بانوان باردار یا خانم های یائسه روز اول هر ماه را برای معاینه‏ی خود در نظر بگیرند تا اینکار فراموش نشود.

۲- معاینات دوره ای توسط پزشک:

توصیه می شود که بانوان از سن ۲۰ سالگی هر سال یکبار توسط پزشک تحت معاینه قرار بگیرند چون معاینه توسط پزشک دقیق تر است و می تواند توده های کوچک تر رانیز کشف کند.هر چه سن از ۳۵ سالگی بالاتر رود اهمیت این معاینات بیشتر می شود زیرا احتمال سرطان سینه در سنین بالا بیشتر است.

۳- ماموگرافی دوره ای:

بعد از سن ۴۰ سالگی هر ۲ سال یکبارو پس از سن ۵۰ هر سال یکبار می توان ماموگرافی کرد تا اگر ضایعه‌ی بدخیمی در عمق سینه بود قبل از بزرگ شدن کشف و درمان شود، میزان اشعه ماموگرافی کم است و معمولاً ضرری را متوجه فرد نمی کند اما باید با تجویز پزشک و در فواصل معقول انجام شود.

گاهی پس از انجام ماموگرافی به شما توصیه می شود که ماموگرافی با بزرگنمایی نیز تهیه کنید یعنی قسمتی از سینه که ضایعه‌ی بسیار ریزی در آن دیده شده مجدداً با یک عکس که وضوح بیشتری دارد بررسی شود.

این توصیه نباید موجب نگرانی شما شود چون این کار برای افزایش دقت ماموگرافی انجام می شود و در اغلب موارد با انجام بزرگنمایی ضایعه برطرف می شود.

 

تشخیص سرطان پستان با این راهکارها

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *