افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تشخیص زایمان زودرس با این آزمایش

  • نتیجه آزمایش اکثر خانم‌های باردار منفی خواهد بود و این بدین معناست که در ۵/۹۹درصد از موارد تا دو هفته دیگر خطر زایمان زودرس وجود ندارد. لذا از بستری شدن بی‌مورد یا هر نوع درمان اضافه‌تر پرهیز می‌شود و در صورت نیاز این آزمایش را می‌توان هر دو هفته یک‌بار تکرار کرد.

 

در آمریکا از هر ۱۰ تولد یک نوزاد نارس به‌دنیا می‌آید. این آمار از سال ۱۹۸۱ تاکنون درصد۳۱ افزایش یافته، به‌طوری که امروزه در هر دقیقه یک نوزاد نارس به‌دنیا می‌آید. نوزادی که قبل از هفته ۳۷ بارداریبه‌دنیا بیاید نارس نامیده می‌شود.

نوزادانی که قبل از هفته ۳۷ بارداری به‌دنیا می‌آیند ممکن است هنوز به‌طور کامل رشد نکرده باشند و طبق آمار ۷۵درصد از تمام نوزادان نارس در آمریکا متاسفانه فوت می‌کنند و ۵۰درصد آنها دچار مشکلات عصبی می‌شوند که شامل اختلال در شنوایی، بینایی و عقب‌افتادگی ذهنی، اختلال در یادگیری یا فلج مغزی است.اگر زنان باردار سابقه زایمان زودرس قبلی داشته یا سابقه بارداری دوقلو یا سه‌قلو و همچنین اگر ناهنجاری‌های سرویکس داشته باشند در بالاترین احتمال خطر زایمان زودرس قرار دارند اما نیمی از زایمان‌های زودرس در زنان بدون ریسک شناخته شده، اتفاق می‌افتد.

علایم هشداردهنده زایمان زودرس شامل:

۱ انقباضات رحمی هر ۱۰ دقیقه یا بیشتر

۲ تغییر در ترشحات واژن

۳ احساس فشار در لگن

۴ کمر درد خفیف

۵ دل درد شبیه دوره قاعدگی

۶ شکم درد با یا بدون اسهال

آزمایش «فیتال فیبرونکتین» یک آزمایش بی‌خطر، قابل اعتماد و غیرتهاجمی شبیه آزمایش پاپ‌اسمیر است. با این تست ساده حتی قبل از احساس علایم فیزیکی می‌توان مشخص کرد که بدن در حال آماده شدن برای انجام زایمان است یا خیر.

در بعضی موارد تشخیص دیرهنگام زایمان زودرس موجب می‌شود که اقدامات دارویی برای پیشگیری از آن بدون اثر بوده و زایمان زودرس به‌وقوع بپیوندد.

تفسیر نتیجه آزمایش:

نتیجه منفی: نتیجه آزمایش اکثر خانم‌های باردار منفی خواهد بود و این بدین معناست که در ۵/۹۹درصد از موارد تا دو هفته دیگر خطر زایمان زودرس وجود ندارد. لذا از بستری شدن بی‌مورد یا هر نوع درمان اضافه‌تر پرهیز می‌شود و در صورت نیاز این آزمایش را می‌توان هر دو هفته یک‌بار تکرار کرد.

نتیجه مثبت: مثبت بودن این آزمایش دلیل بر وجود فیبرونکتین جنینی در واژن خانم باردار خواهد بود که نشان می‌دهد شانس بیشتری جهت تولد زودرس وجود دارد و علامتی است برای اینکه به استراحت بیشتری نیاز دارید. البته این نکته لازم به ذکر است که مثبت بودن آن نیز الزاما به معنای زایمان زودرس نیست و فقط احتمال بالای وقوع آن‌را می‌توان پیش‌بینی کرد.

این آزمایش مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) بوده و هم‌اکنون در آزمایشگاه نوبل با دستگاه TLiQ System  Hologic و با استفاده ازکیت‌های ویژه آن انجام می‌شود. انجام آن بسیار ساده بوده و بدون عوارض ‌است.

 

آزمایشگاه نوبل اصفهان: با هدف ارائه خدمات آزمایشگاهی با استفاده از پیشرفته ترین تکنولوژی ها و تجهیزات آزمایشگاهی و با همکاری کارکنان تحصیل کرده مجرب و وظیفه شناس خود در محیطی صمیمی و علمی مشغول به فعالیت است. فراهم کردن دقیق ترین نتایج در سریع ترین زمان ، راه اندازی تست های جدید تخصصی و فوق تخصصی و همکاری و کمک به سایر مراکز آزمایشگاهی  و پزشکی از دیگر خدمات آزمایشگاه است. (آزمایشگاه نوبل بر این باور است که رفاه و سلامت بیمار «مراجعین محترم» بر همه چیز ارجح است)

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *