افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ترک های پوست را با این ماسک ها ترمیم کنید

  • عصاره‌ی گل رز یا همان گلاب، یک قابض طبیعی برای پوست است و یک تونر طبیعی بسیار عالی محسوب می‌شود که از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. هم می‌توانید این ماسک را تهیه کنید و به پوستتان بمالید و هم اینکه هر شب قبل از خواب، گلاب را به تنهایی روی پوست ماساژ دهید و بخوابید.

 

خیلی از مواد غذایی، خاصیت ترمیم کنندگی برای پوست دارند و استفاده از آنها هم به صورت خوراکی و هم به صورت ماسک بسیار مفید است. ماسک‌هایی که در ادامه با طرز تهیه‌ی آن‌ها آشنا می‌شوید، از چنین موادی تشکیل شده‌اند.
ماسک عسل

عسل سرشار از آنتی اکسیدان است و برای سلول‌های پوست، دارای خاصیت ضد پیری است و یک مرطوب کننده و آبرسان قوی  و همچنین برای زیبایی پوست مناسب است. ویتامین CC هم با تحریک سلول‌ها به تولید الاستین، که سبب انعطاف پذیری پوست می‌شود، به رفع ترک‌های پوستی کمک می‌کند.

 

مواد مورد نیاز :

 

۲ – ۳ قاشق غذاخوری عسل

۱ قاشق غذاخوری آب لیمو

چند قطره روغن زیتون

 

این مواد را به خوبی با هم مخلوط کنید و به روی بخش‌هایی از پوست که دارای ترک خوردگی می‌باشد بمالید. سعی کنید با انگشت کمی این ماسک را بر روی پوست خود ماساژ دهید. بگذارید ۱۰ تا ۱۵ دقیقه روی پوست بماند تا خشک شود. سپس با آب ولرم ماسک را از روی پوست بشویید و خشک کنید.

برای نتیجه گیری بهتر، لازم است ۲ مرتبه در روز این ماسک را استفاده کنید. در صورتی که ترک‌های پوستی تازه باشند، استفاده از این ماسک بسیار موثرتر واقع خواهد شد.

 

ماسک گل رز

 

عصاره‌ی گل رز یا همان گلاب، یک قابض طبیعی برای پوست است و یک تونر طبیعی بسیار عالی محسوب می‌شود که از شل شدن و افتادگی پوست جلوگیری می‌کند. هم می‌توانید این ماسک را تهیه کنید و به پوستتان بمالید و هم اینکه هر شب قبل از خواب، گلاب را به تنهایی روی پوست ماساژ دهید و بخوابید.

 

مواد مورد نیاز :

 

۱ فنجان گلاب

چند قطره لیمو

۱ قاشق غذاخوری عنبر

چند قطره روغن بادام

 

روش تهیه و استفاده از این ماسک هم، تماما مانند مراحلی که برای ماسک عسل گفته شد،‌ می‌باشد. این ماسک را ۲ – ۳ مرتبه در هفته استفاده کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

 

ماسک دارچین

 

دارچین علاوه بر تاثیری که در افزایش حرارت بدن و چربی سوزی دارد می‌تواند به به سفت شدن پوست و رفع چین و چروک آن کمک کند.

 

مواد مورد نیاز :

 

۱ قاشق غذاخوری پودر دارچین خالص

۱ قاشق غذاخوری زردچوبه

نصف قاشق غذاخوری نمک یا شکر

چند قطره روغن زیتون

 

تمام این مواد را با هم مخلوط کنید تا یک خمیر به دست بیاید. بعد آن را با نمک یا شکر میکس کنید تا یک اسکراپ خیلی عالی داشته باشید. این ماسک را به روی نواحی ترک دار پوست بمالید و به خوبی برای چند دقیقه ماساژ دهید و بعد با آب ولرم بشویید. از این ماسک ۲ – ۳ مرتبه در هفته استفاده نمایید.

 

منبع : زیبامون

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *