افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ترک سیگار با مصرف این گیاهان راحت تر است

 

ترک سیگار با مصرف این گیاهان راحت تر است

  • این گیاه آرام بخش معمولا جهت رفع استرس و اضطراب بسیار مفید است. این گیاه که ریشه اش مورد مصرف است بیشتر مشکلات خواب را راهم می تواند درمان کند. افراد سیگاری در زمان ترک سیگار مشکلات خواب خواهند داشت با استفاده از ریشه والرین بهتر می خوابند.

 

کشیدن سیگار یکی از عوامل مهم و اصلی مرگ و میر در دنیا به شمار می رود. افراد سیگاری به لحاظ هم فیزیکی و هم روانی به راحتی نمی توانند این عادت نادرست را ترک کنند.

اعتیاد به نیکوتین در بدن انسان بسیار سخت است و نیازمند همکاری بسیاری از طرف خود شخص است.

در طبیعت گیاهان بسیاری وجود دارند که به کمک آنها می توان سیگار را  ترک کرد.

 

مخمر آبجو

استفاده از مخمر های آبجو  نگرش ذهنی مثبتی در ترک سیگار ایجاد می کند. نواسانات خلقی، اضطراب، تحریک پذیری و بسیاری از مشکلات دیگر را در مراحل ترک سیگار از بین خواهد برد. مخمر آبجو  یکی از جایگزین های مناسب سیگار در مراحل اولیه ترک بسیار مفید خواهد بود.

 

آلاله بومی

نوعی گیاه به نام آلاله بومی که  تاثیرات مهمی در پی دارد. این گیاه تحریک پذیری، بی قراری و حالات عصبی را آرام می کند و این حالات را درمان خواهد کرد. اگر در مراحل ترک سیگار به سر می برید استفاده از آلاله بومی تا حد زیادی حالات شما را کنترل می کند.

 

 لئونوس

لئونوس کاردیکا با نام علمی eonurus cardiac از گیاهان رده نعناییان به شمار می رود. این گیاه آرام بخش است و در آرام کردن ذهن و کاهش اضطراب بسیار مفید است.

این گیاه را به عنوان یک گیاه آرام بخش چه در زمان ترک سیگار چه زمانهای دیگر به راحتی می توان مصرف کرد. در طول مدت ترک سیگار هر وقت میل به سیگار داشتید کمی دمنوش این گیاه حال شما را بهتر خواهد کرد.

 

 نعناع

نعناع از سبزیجات بسیار مفید است که مصرف بسیاری در آشپزی و خانه داری دارد. این سبزی پر خاصیت می تواند تهوع را بسیار سریع کاهش دهد. افرادی که سیگار را ترک می کنند گه گاهی دچار حالت تهوع های بدی می شوند که نعناع به آنها کمک خواهد کرد.

همچنین سردرد های ناشی از ترک سیگار را هم می توانید با دمنوش یا برگ تازه این گیاه درمان کنید.

جینسینگ

ریشه ای به نام جینسینگ که انرژی را در بدن تحریک می کند در مقابله با استرس بسیار مفید است. این ریشه گیاهی که به نوعی انرژی زا محسوب می شود خستگی و اضطراب را از بین می برد. جینسینگ در سیستم بدن عدم وجود نیکوتین را تنظیم می کند و در ترک سیگار بسیار موثر خواهد بود.

این مطلب را در نت نوشت بخوانید : علل اصلی سرطان در ایران؛ بررسی دقیق آمار تکان دهنده سرطان در ایران

ریشه والرین

این گیاه آرام بخش معمولا جهت رفع استرس و اضطراب بسیار مفید است. این گیاه که ریشه اش مورد مصرف است بیشتر مشکلات خواب را راهم می تواند درمان کند. افراد سیگاری در زمان ترک سیگار مشکلات خواب خواهند داشت با استفاده از ریشه والرین بهتر می خوابند.

ریشه والرین می تواند تا حد زیادی عضلات را شل کرده و بی خوابی را درمان کند.

نارون قرمز

گیاهی به نام نارون قرمز که با نام علمی  Ulmus rubraشناخته می شود. نارون قرمز از گونه سبزیجات دسته نارونی است که به تسکین دستگاه گوارش می پردازد. در زمان ترک سیگار حالات عصبی و مشکلات سیستم بدن بر روی دستگاه گوارش تاثیرات منفی خواهد داشت.

با مصرف نارون قرمز دستگاه گوارش بهتر و راحت تر عمل خواهد کرد. در ضمن این گیاه سموم ناخالص که وارد ریه ها شده است را تا حدی تصفیه می کند. در حقیقت شما به کمک این گیاه می توانید سموم را از ریه های خود دفع کنید.

زوفا

زوفا گیاهی خوشبو با ریشه های ضخیم و برگهای نوک تیز است که بسیار معطر وخوشبو است. این گیاه که از رده نعناییان به شمار می رود در زمان ترک سیگار می تواند به شما کمک کند. زوفا احتقان را به راحتی از بین می برد بنابراین در زمان سرما خوردگی نیز موثر است. هیستری و نا آرامی های ترک سیگار را به راحتی می توانید با زوفا کاهش دهید.

مصرف گیاه زوفا را هنگام ترک سیگار هرگز فراموش نکنید.

برگ توتون هندی

برگ توتون هندی نیز یکی از گیاهان موثر در ترک سیگار است. این برگ می تواند هوس نیکوتین را تا حد زیادی کاهش دهد. آرامش ذهن و بدن به وسیله این برگ به دست می آید.

برگ توتون هندی کمی ترک سیگار را راحت تر خواهد کرد.

در صورتی که مصرف سیگار روزانه به صورت یک عادت در آید ترک آن کار دشواری خواهد بود.

شما به کمک این گیاهان تا حد زیادی به ترک سیگار نزدیک شده اید.

از این گیاهان طبیعی استفاده کنید تا ترک سیگار برای شما کاری دشوار نباشد.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *