افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

ترک این عادات غلط برای بهبود کیفیت و سلامت لازم است

ra4-5675

  • یکی از بزرگترین و بدترین عادات که در سلامتی شما دخیل است نداشتن خواب کافی است. خواب کافی شبانه در طی روز خلقیات و سلامتی بدن شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد.

 

آموختن مسئله ایست که انسان از دوران کودکی آن را در زندگی خود انجام می دهد. از دوران نوجوانی این رشد سرعت می گیرد و می توان گفت از دوران جوانی به نحوی شکل فردی پیدا می کند. عادات و رفتارهای خاص فردی در طی این آموختن ها رخ می دهد.

عادت ها مجموعه ای از رفتارها هستند که به راحتی از بین نخواهند رفت. اگر شما عادات بد و خوب  خود را بشناسید می توانید در بهبود سلامتی و روابط و رفتارهای مناسب قدم بردارید.

با شناخت عادات خود آگاه و نا خودآگاهتان بقیه عمر را بهتر صرف زندگی کنید.

این بار در نت نوشت به یک سری عادات پرداخته ایم که ممکن است شما هم آنها را به کار گیرید.

نداشتن خواب کافی

یکی از بزرگترین و بدترین عادات که در سلامتی شما دخیل است نداشتن خواب کافی است. خواب کافی شبانه در طی روز خلقیات و سلامتی بدن شما را تحت تاثیر خود قرار می دهد. نداشت خواب کافی سیستم ایمنی، سطح هورمون، خلق و خوی و توانایی شما را مختل می کند.

شما باید تلاش کنید که خواب سالم و کافی داشته باشید. مصرف کافئین را کم کنید. قبل از خواب یک دوش آب گرم بگیرید و نورهای اضافی را از اطراف تخت خواب خود حذف کنید.

عدم استفاده از لب تاب و گوشی های هوشمند در رختخواب نیز می تواند کیفیت خواب شما را بالا ببرد.

کرم های ضد آفتاب

مصرف مداوم کرم ضد آفتاب یکی از رازهای جوان ماندن پوست شماست. یکی از اشتباهاتی که در مصرف این کرمها رخ می دهد این است که مصرف کرمهای ضد آفتاب در فصل سرما که آفتاب به حداقل تابش خود می رسد، قطع یا کم می شود.

آسیب های نور خورشید در برف و سرما چندین برابر تابستان است. کرم های ضد آفتاب را همیشگی مصرف کنید.

نوشیدن کافی آب

تجربیات نشان داده که نوشیدن کافی آب در طی روز علاوه بر تضمین سلامتی، پوست را نیز جوان نگه می دارد. بهترین راه داشتن یک بطری همراه است.

در طی روز بین شش تا هشت لیوان آب بنوشید.

مصرف صبحانه

مهمترین وعده غذایی صبحانه است. از کودکی پدر و مادر ها مصرف صبحانه را برای شما الزامی می دانستند. اجازه ندهید مشغله زیاد کاری شما را از صرف صبحانه غافل کند.

صبحانه یک ضربه جهت شروع سوخت وساز بدن است که عملکرد ذهنی را هم بهبود می بخشد. صبحانه با بهترین مواد مغذی شروع کنید.

استرس

همگی از عواقب و ضررهای استرس آگاه هستیم. ولی زندگی ها به سبکی نزدیک شده اند که استرس عضو جدا نشدنی از آن هستند. استرس مداوم  می تواند به افسردگی تبدیل شود.

استرس بالا می تواند تغییرات هورمونی، افزایش فشار خون، قند خون و در نهایت کاهش ایمنی بدن را تحت تاثیر قرار دهد. راههای علمی جهت از بین بردن استرس به کار بندید.

بهداشت دهان و دندان

 

در زندگی خود مراقبت از دهان و دندان را بسیار جدی بگیرید. مراقبت روزانه از دندان ها استفاده از مسواک و نخ دندان زمان کمی خواهد برد.

اما جهت درمان مشکلات دندان زمان و هزینه و درد زیادی را باید متحمل شوید. نخ دندان را قبل از مسواک زدن هم صبح و هم شب استفاده کنید. شش ماه یکبار به دندان پزشک مراجعه کنید.

شستشوی آرایش قبل از خواب

ناخالصی های مواد آرایش روی پوست صورت و چشم شما هنگام خواب بسیار مضراست. آرایش، منافذ پوست و غدد چربی را مسدود می کند و می تواند باعث سوزش چشم شما شود.

همیشه در پایان روز یا در هنگام خواب شبانه صورت و چشمان خود را به دقت تمیز کنید با این کار کلاژن پوست خود را سالم نگه می دارید.

مصرف فست فود را کم کنید

فست فود ها بخش عمده ای از غذای افراد شهر نشین را تشکیل می دهند. به دلیل مشغله زیاد و کمبود وقت همیشه فست فودها بهترین راه حل هستند.

این نوع غذاها هر چند راحت و سریع آماده می شوند ولی در طی مرور زمان سلامتی شما را تهدید می کنند.

 

لباسهای ورزشی

اگر شما هم از دسته افرادی هستید که ورزش می کنید. باید بدانید که لباسهای ورزشی را حتما بعد از ورزش عوض کنید.

پوشیدن لباسها مرطوب و جذب بعد از انجام حرکات ورزشی بدن شما را خراب می کند. ماندن این لباسها بر روی پوست سبب ایجاد عفونت و آکنه می شود.

حتما این لباسها را زیاد شستشو دهید و مجدد مصرف کنید.

کفش پاشنه بلند را حذف کنید

شاید شما هم عاشق پوشیدن کفش پاشنه بلند باشید. کفشهای پاشنه بلند زمان استفاده هیچ ضرری ندارند بلکه زیبایی شما را چند برابر می کنند.

ولی استفاده از این کفشها در مرور زمان بیماریهایی درناحیه زانو، باسن، کمر و پاهای شما ایجاد می کنند.

اگر مجبور به استفاده از این کفشها هستید حتما بعد از چند ساعت کفش راحتی پوشیده و به پاهای خود استراحت بدهید.

زمان زیادی در خانه نمانید

افرادی که کارمند هستند ساعات طولانی را در محل کارشان صرف تخلیه انرژی می کنند. ولی افرادی که در خانه هستند اغلب با کمبود ویتامین D مواجه می شوند.

که این مشکل سبب بی حالی و پایین آمدن کیفیت خلق وخوی می شود. برای خارج از منزل برنامه هایی داشته باشید.

تعطیلات آخر هفته را حتما به فعالیت های خارج از منزل به خصوص در طبیعیت بگذرانید.

با کنترل این موارد و رسیدگی به عادات خود می توانید زندگی بهتری داشته باشید. این رفتارها و عادات ممکن است در شما نیز باشد.

سعی کنید آنها را بشناسید و اصلاح کنید تا زندگی شما کیفیت بالاتری داشته باشد.

 

منبع : نت نوشت

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *