افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تب یونجه از علائم تا تشخیص و درمان

  • تب یونجه به وسیله یک واکنش آلرژیکی به وجود آمده توسط گرده های گیاهان به وجود می آید، که معمولا فقط در قسمتی از سال وجود دارند مانند بهار یا پاییز.گرده ها شامل دانه های ریز تخم مرغی شکل می باشند که از گیاهان در حال گل دهی رها می شو د مانند درختان و علف ها .

 

تب یونجه ، یکی از حادترین بیماری ها می باشد که ۳۰ درصد جمعیت دنیا به آن مبتلا می باشند.تب یونجه ، رایج ترین علت سینوس مزمن و بیماری های مربوط به بینی می باشد.کودکان و جوانترها بیشتر به این بیماری مبتلا می شوند.اگرچه برخی افراد بزرگسال هم این علائم را تجربه می کنند.
علائم تب یونجه عبارتند از:عطسه، آبریزش بینی ، احتقان بینی، خارش بینی.
چه کسانی بیشتر در معرض خطر علائم تب یونجه قرار دارند؟
کسانی بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری قرار دارند که سابقه خانوادگی ابتلا به آتوپی دارندو مادری که در بارداری سیگار کشیده بیشتر در معرض ابتلا به تب یونجه می باشند.
چه چیز موجب تب یونجه می شود؟
تب یونجه به وسیله یک واکنش آلرژیکی به وجود آمده توسط گرده های گیاهان به وجود می آید، که معمولا فقط در قسمتی از سال وجود دارند مانند بهار یا پاییز.
گرده ها شامل دانه های ریز تخم مرغی شکل می باشند که از گیاهان در حال گل دهی رها می شو د مانند درختان و علف ها .
این گرده ها توسط باد یا حشرات حمل می شوند تا به گیهان دیگر برسند و به این ترتیب عمل گرده افشانی انجام می گیرد.,وقتی گرده ای در هوا وجود دارد، می تواند با چشم ، بینی،ریه ها و پوست فرد تماس پیدا کند و موجب علائم تب یونجه شود.همه علائم به یکباره ظاهر نمی شوند و اگر یکی از علائم شدید باشد نشانه تب یونجه می باشد.

تشخیص تب یونجه
تب یونجه زمانی تشخیص داده می شود که فرد یکی از علائم را داشته باشد.و معاینه جسمانی انجام گرفته باشد.با این حال چون تب یونجه به درستی تشخیص داده نمی شود،تست آلرژی ضروری می باشد.با اینکه هر دو تست آلرژی چه تست پوست و چه تست خون مناسب می باشند ، اما تست پوست دقیق تر می باشد.

درمان تب یونجه:
درمان تب یونجه به سه روش انجام می گیرد:پرهیز، دارودرمانی، و ایمنی درمانی .خیلی از افراد برای درمان بهتر از هر سه روش استفاده می کنند.

پرهیز:
پرهیز از مواردی که موجب حساسیت می شوند ، اغلب بهترین راه حل می باشد.اگر از روش پرهیز کردن استفده کنید، دیگر نیازی به هیچ گونه پرداخت هزینه ندارید و از عوارض داروها در امان می باشید.با این حال ، قرار نگرفتن در مقابل گرده ها کار مشکلی می باشد.کافیست که در یا پنجره را باز بگذارید و یا در بیرون از خانه قدم بزنید.حالا تصمیم با خودتان است ، هرچقدر که بیرون نروید از دست گرده ها در امان هستید.

دارودرمانی:
خیلی از افراد برای درمان تب یونجه به دارو نیاز دارند.داروهای متعددی در بازار برای درمان تب یونجه وجود دارد.درمان هر فرد بستگی به شدت علائم آن فرد دارد.داروها ممکن است به صورت قرص، قطره چشم یا قطره بینی باشند.

ایمنی درمانی:
وقتی پرهیز کردن و دارو درمانی تاثیری نداشتند، اغلب ایمنی درمانی توصیه می شود.ایمنی درمانی شامل مجموعه ای از تزریقات می باشد که حاوی مواد کوچکی می باشد که به فرد دارای آلرژی تزریق می شود.اکثرا بعد از این درمان , علائم تب یونجه ناپدید می شوند.

 

منبع : بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *