افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تب شدید در کودکان و راه درمان آن

  • اگر در روز اول شروع کسالت درجه حرارت کودک ۴۰ درجه یا بالاتر باشد و اگر دسترسی به پزشک یک ساعت یا بیشتر طول می کشد بهتر است به عنوان یک اقدام فوری تب کودک به وسیله ماساژ مرطوب، استامینوفن یا ایبوپروفن تا اندازه ای پایین آورده شود.

 

 

کودکان در سنین بین یک تا پنج سالگی در شروع یک عفونت خفیف مانند سرماخوردگی و گلودرد ممکن است درست شبیه یک عفونت سخت دچار تب شدید ۴۰ درجه و حتی بالاتر شوند. بالا یا پایین بودن درجه تب هیچ وقت نباید شما را تحت تاثیر قرار دهد ولی حتما باید به پزشک مراجعه نمایید.

اگر در روز اول شروع کسالت درجه حرارت کودک ۴۰ درجه یا بالاتر باشد و اگر دسترسی به پزشک یک ساعت یا بیشتر طول می کشد بهتر است به عنوان یک اقدام فوری تب کودک به وسیله ماساژ مرطوب، استامینوفن یا ایبوپروفن تا اندازه ای پایین آورده شود. این دو دارو به صورت شربت و قرص موجود است و مقدار مصرف در بروشور نوشته شده است. مقدار مصرف دارو با سن و وزن کودک تغییر می کند.

منظور از ماساژ مرطوب افزایش جریان خون در پوست و خشک کردن آن به وسیله تبخیر آب در سطح پوست است. لباس های کودک را در بیاورید و روی او یک ملافه بکشید. دست های خودتان را در یک لگن آب مرطوب کنید. یکی از بازوهای کودک را از زیر ملافه بیرون بیاورید و برای مدت ۲ الی ۳ دقیقه ماساژ بدهید هر وقت رطوبت دست خشک شد دوباره آن را مرطوب کنید سپس دست کودک را زیر ملافه بگذارید و این کار را با دست دیگر، هر یک از پاها، پشت و جلوی کودک ادامه دهید.

درجه حرارت کودک باید کمتر از ۴۰ درجه نگه داشته شود، زیرا کودکی که در روز اول بیماری ناگهانی تب شدیدی می کند ممکن است لرز شدیدی نیز بکند و حتی دچار تشنج شود. وقتی تب کودک خیلی شدید باشد روی او را در درجه حرارت معمولی اتاق فقط با یک ملافه نازک بپوشانید اما اگر کودک لرز داشته باشد طبیعی است که باید رویش را بیشتر پوشاند.

 

منبع: بهداشت نیوز

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *