افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

اگر تب دارید ورزش نکنید

4

  • در صورت وجود تب، اسهال و استفراغ به نوشیدن مایعات كافی و غذاهای مقوی توجه زیادی داشته باشید. در مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشك تیم، بسیار دقیق باشید.

هنگامی که فردی تب دارد میزان مقاومت عروق محیطی و فشار خون او كاهش می‏یابد و با افزایش تب، امكان ابتلاء به اختلالات ناشی از كرما و بی‌آبی بدن زیادتر می‏شود. در ریه، ظرفیت تبادل گازها كاهش پیدا می‏كند.

با افزایش تب ، در عضلات قدرت ایزومتریكی كم می‏شود و خستگی زودتر ایجاد می‏گردد. در نهایت همه عوامل فوق باعث كاهش اشتیاق ورزشكار به شركت در فعالیتهای ورزشی می‏شود.

عفونت‌های مجاری تنفسی (عفونت‌های ویروسی و انواع سرماخوردگیها)، عفونت‌های گوارشی، اسهال، مسمومیت غذائی، عفونت زخمهای پوستی، عفونت‌های قارچی به خصوص بین انگشتان پاها، تبخال.

متخصصین پزشکی ورزشی توصیه می کنند که در هنگام تب از انجام فعالیتهای ورزشی مخصوصا سنگین و حرفه ای خودداری كنید. در صورت احساس کسالت شديد، از هو نوع فعالیت ورزشی خوداری کنید.

مطالعات نشان داده است که فعاليت شديد در دوره نهفتگي، سير بيماري را بدتر مي‏کند.

در عفونت‏هاي ويروسي چنانچه ويروس بتواند عضله قلب را آلوده سازد، فعاليت بدني خطرناک است.

در تب شديد که دماي بدن از٣٨ درجه سانتيگراد فراتر مي‏رود ، فعاليت را بايد متوقف کرد. فعاليت بدني در هنگام عرق کردن بدن که بعد از فروکشي تب حادث مي‏شود ، به کاهش آب بدن مي‏انجامد و در نتيجه بايد ورزش را به تعويق انداخت، به خصوص اگر فرد دچار اسهال و استفراغ نيز باشد.

در صورت داشتن علائمی مانند تب، احساس بیماری، درد مفصلی یا عضلانی شدید، ضعف، آبریزش بینی و چشم درد، درد سینه، تنفس كوتاه، سرفه عمیق، احساس گرفتگی و كاهش شنوائی، گوش درد، قرمزی و تورم و درد زخم پوستی، تغییر رنگ شدید ادرار، ترشح چركی و خونی از مجرای ادرار، هرگونه توده و تورم در اطراف گردن، زیر بغل و كشاله ران، تهوع، استفراغ، اسهال، بی اشتهائی شدید و افزایش بی دلیل و زیاد ضربان قلب، تا قبل از معاینه كامل توسط پزشك از شركت در فعالیتها خودداری كنید.

در صورت شروع علائم فوق، حتما پزشك تیم خود را مطلع سازید و از تماس با دیگر بازیكنان پرهیز كنید.

بسیاری از بیماری های عفونی، از طریق تماس مستقیم و یا انتشار بزاق دهان در فضای اطراف انتقال می یابند. بنابراین در هنگام عطسه و سرفه حتما جلوی دهان خود را با پارچه بگیرید.

به هیچ عنوان به خصوص در هنگام شروع علائم، از ظروف غذای مشترك استفاده نكنید.

در صورت وجود تب، اسهال و استفراغ به نوشیدن مایعات كافی و غذاهای مقوی توجه زیادی داشته باشید. در مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشك تیم، بسیار دقیق باشید.

در صورت داشتن تب بالای ۳۹درجه و ضربان قلب استراحت بیش از ۱۰۰ اصراری به شركت در فعالیت های ورزشی نداشته باشید.

در صورتی كه با فرد تب داری برخورد داشتید، برای شروع اقدامات درمانی و پیشگیری كننده حتما پزشك تیم را در جریان قرار بدهید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *