افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تاثیر تاریخچه خانوادگی و شروع بیماری آلزایمر

تاریخچه خانوادگی بر روی سن شروع بیماری آلزایمر تاثیر دارد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد سنی که والدین در آن به بیماری آلزایمر مبتلا می‌شوند، می‌تواند در ابتلای فرزند آنان به این بیماری تاثیرگذار باشد.

به گزارش پزشکین به نقل از ایسنا و به نقل از تک‌تایمز، تحقیقات زیادی در مورد علل ژنتیکی ابتلا به بیماری آلزایمر کشف شده است، اما هنوز هم بیماری آلزایمر به عنوان ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی در نظر گرفته می‌شود.

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که تاثیر ژنتیکی این بیماری می‌تواند بیشتر از آنچه که قبلا تصور می‌شد، باشد. محققان در این مطالعه یک پیوند قوی میان سن والدین و کودکان برای شروع بیماری یافتند.

این مطالعه که توسط “سیلویا ویلنوو” از دانشگاه “مک گیل” رهبری شد، دریافت که هر چه فرد به سنی که پدر یا مادرش به آلزایمر مبتلا شدند، نزدیک شود، بیشتر احتمال دارد که پلاک آمیلوئید (پروتئینی که منجر به پیشرفت بیماری آلزایمر می‌شود) در مغز آنها ایجاد شود.

وی توضیح داد: یک فرد ۶۰ ساله که مادرش در سن ۶۳ سالگی دچار آلزایمر شده، نسبت به یک فرد ۷۰ ساله که مادرش این بیماری را در سن ۸۵ سالگی گرفته است، احتمال بیشتری دارد که پلاک آمیلوئید در مغز خود داشته باشد.

نتایج این تحقیق در دو گروه جداگانه بررسی شد که شامل بیش از ۲۵۰ موضوع در مجموع بود. جالب توجه بود که این تاثیر در زنان بیشتر از مردان بود.

“ویلنوو” می‌گوید: پس از بررسی تغییرات نشانگر آمیلوئید در نمونه‌های مایع مغزی نخاعی افراد، متوجه شدیم که این ارتباط بین سن والدین و میزان آمیلوئید در زنان قوی‌تر از مردان است. این پیوند همچنین در دارندگان ژن “ApoE4” که اصطلاحا “ژن آلزایمر” نامیده می‌شود نیز قوی‌تر بود.

لازم به یادآوری است که این مطالعه کوچک است و این‌که آیا این رسوبات پلاک آمیلوئید در نسل جوان‌تر منجر به شروع واقعی آلزایمر باشد را پشتیبانی نمی‌کند.

اما شناسایی زودهنگام علائم این بیماری در تلاش برای مدیریت شرایط ویرانگر آن کلیدی است و این تحقیق می‌تواند به شناسایی کسانی که در معرض خطر ابتلا به آلزایمر هستند، کمک کند، چرا که مشخص شده است تاریخ ابتلای والدین از آنچه قبلا تصور می‌شد، عامل مهمتری است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *