افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تاثیر ۵ گل بر خواب راحت

5 گل و گیاهی که کمک می‌کنند خواب بهتری داشته باشید

به گزارش پزشکین به نقل از پروشات؛ یکی از مشکلات رایج تمام افراد بی‌خوابی یا خواب ناکافی است. اما در اینجا می‌خواهیم یک‌راه آسان و کم‌خرج برای رفع این مشکل را به شما معرفی کنیم، استفاده از گل و گیاه!

همه ما می‌دانیم که نحوه چیدمان خانه بخصوص اتاق‌خواب در میزان و کیفیت خواب ما تأثیر دارد، اما یکی از متخصصان این زمینه یعنی تایلر دیویس اعتقاد دارد استفاده از گل و گیاه می‌تواند بر کیفیت و میزان خواب ما تأثیر بگذارد.


۱. زبان مادر شوهر

تمام انسان‌ها برای زنده ماندن به اکسیژن نیاز دارند، اما اگر در هنگام خواب اکسیژن بیشتری جذب کنیم خواب بهتری خواهیم داشت. درحالی‌که بیشتر گیاهان در طول روز اکسیژن تولید می‌کنند و در شب استراحت می‌کنند، این گل شبانه‌روز اکسیژن تولید می‌کند، حتی زمانی که در خواب هستید.

روش مراقبت: این گیاه در هر میزان نوری زنده می‌ماند. هر دو هفته یک‌بار به آن آب بدهید.


۲. اسطوخودوس

دلیل وجود اسطوخودوس در مواد بهداشتی و افشانه‌ها این است که گل‌های بنفش این گیاه انسان را آرام می‌کنند. گیاه زنده اسطوخودوس نسبت به نوع خشک‌کرده آن عطر و بوی قوی‌تری داشته و آرامش بیشتری القا می‌کنند، درنتیجه حتماً این گیاه را در اتاق‌خواب خود داشته باشید. عطر و بوی آرامش‌بخش این گیاه خواب آرامی به شما هدیه می‌دهند.

روش مراقبت: این گیاه به نور کافی نیاز دارد، پس می‌توانید آن را کنار پنجره قرار دهید. در تابستان هم می‌توانید آن را در ایوان یا هرجایی که نور آفتاب به آن بخورد، نگه دارید.


۳. لیلیوم

این گیاه به‌صورت یک تهویه هوای طبیعی عمل می‌کند، به این صورت که آلاینده‌های هوا مانند فرمالدئید، مواد شیمیایی و دیگر آلاینده‌ها را جذب نموده و اکسیژن دفع می‌کند. هوای پاک سلامت شما را افزایش داده و باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید.

روش مراقبت: این گیاه به نور کمی نیاز دارد، بنابراین می‌توان آن را در اتاق‌هایی که پنجره بزرگی ندارند نگه‌داری کرد. هفته‌ای یک‌بار به این گل آب بدهید، اما اگر آن را در کنار پنجره گذاشتید و یا در زمستان دمای اتاق بالا بود هفته‌ای دو بار به آن آب بدهید.


۴. یاسمن

عطر و بوی خوشایند این گل قابل‌انکار نیست و حس آرامش را القا می‌کند.

روش مراقبت: روش مراقبت از این گیاه کمی دشوار است. این گیاه به نور مستقیم خورشید نیاز دارد. اما اگر نور خورشید مستقیم را بیش‌ازحد جذب کند برگ‌هایش خواهد سوخت.


۵.یاس صورتی

این گل زیبا نه‌تنها به اتاق‌خوابتان زیبایی می‌بخشد بلکه عطر آن آرامش‌بخش است. نگرانی کم‌تر به معنای خواب راحت‌تر است.

روش مراقبت: این گل زیبا باید در کنار یک پنجره که رو به آفتاب است نگه‌داری شود. اما نباید به آن زیاد آب بدهید. این گل معمولاً در باغچه‌ها هم نگه‌داری می‌شود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *