افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تاثیری که موسیقی و آهنگ روی افسردگی دارد

  • بسیاری از مردم فکر می کنند با ثبت نام در یک باشگاه ورزشی می توانند به راحتی چربی های دور شکم خود را آب کنند، اما محققان نظر دیگری در این مورد دارند با اینکه فواید ورزش کردن برای سلامت غیرقابل انکار است،

امروزه افسردگی یکی از شایع ترین مشکلات در تمامی کشورهای دنیا است. راهکار های بسیاری برای درمان این موضوع وجود دارد ، یکی از این راهکار ها ، گوش دادن به موسیقی است. اما این که چه موسیقی با چه موضوعی را گوش دهیم ، نکته ای است که در این مطلب به شرح آن می پردازیم.

افسرده اید؟ آهنگ غمناک گوش بدهید!

 

شاید عجیب به نظر برسد، اما محققان ژاپنی متوجه شدند گوش دادن به موسیقی ملایم و غمناک می تواند به کاهش علائم افسردگی کمک کند. به نظر می رسد گوش دادن به این آهنگ ها باعث یادآوری فیلم های رومانتیک و حوادثی می شود که درنهایت احساس شادی را در انسان افزایش می دهد. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از مردم از گوش دادن به موسیقی ملایم لذت می برند.

 

موسیقی غمگین احساسات متناقضی را در مغز تحریک می کند. با اینکه احساس غم و ناراحتی در زندگی روزانه چندان برای روحیه ما خوب نیست، اما تجربه غم از طریق هنر و موسیقی امید به زندگی را افزایش می دهد، زیرا در این حالت هیچ استرس و نگرانی زندگی ما را تهدید نمی کند، به همین دلیل ما می توانیم بدون تجربه کردن احساس افسردگی از غم و اندوه نهفته در موسیقی لذت ببریم و در نهایت رضایت بیشتری از زندگی خود پیدا کنیم.گوش دادن به موسیقی آرام و غمگین حتی می تواند باعث افزایش قدرت سیستم ایمنی، بهبود سلامت و افزایش رضایت در زندگی مشترک شود.

 

 

 

برای لاغر شدن، چقدر باید ورزش کنیم؟

 

بسیاری از مردم فکر می کنند با ثبت نام در یک باشگاه ورزشی می توانند به راحتی چربی های دور شکم خود را آب کنند، اما محققان نظر دیگری در این مورد دارند با اینکه فواید ورزش کردن برای سلامت غیرقابل انکار است، اما این کار به تنهایی نمی تواند باعث کاهش وزن شما شود. برای آنکه بهتر متوجه موضوع شوید، کافی است بدانید سوزاندن کالری های موجود در یک پیتزای متوسط نیاز به یک ساعت دوچرخه سواری با شدت بسیار بالا دارد. همچنین اگر فردی در دوی ماراتن به مسافت ۴۱ کیلومتر شرکت کند، فقط ۲۶۰۰ کالری انرژی می سوزاند و با این کار فقط ۳۰۰ گرم از چربی های بدنش آب می شود.اما از آنجایی که بسیاری از مردم فکر می کنند ورزش کردن برای کاهش وزن کافی است، بعد از پایان فعالیت بدنی هرقدر که می خواهند غذاهای شیرین و پرچرب می خورند.تحقیقات روی افرادی که بیش از ۱۳ کیلوگرم از وزن خود را کاهش داده و بیشتر از یک سال این وزن را حفظ کرده اند نشان می دهد بیش از ۹۰ درصد از آنها هر روز به مدت یک ساعت تمرین می کردند. مطالعات بیشتر نشان می دهد اگر فردی می خواهد با ورزش کردن وزن خود را کاهش دهد، باید در هفته حداقل ۳۰۰ دقیقه فعالیت بدنی داشته باشد. این در حالی است که بسیاری از ما در بهترین حالت سه نوبت در هفته ورزش می کنیم که زمان آن به زحمت به ۶۰ دقیقه می رسد.

 

زیاد جوش می زنید؟ مقصر موبایل تان است

 

اگر از درمان جوش های خود نتیجه نمی گیرد، بهتر است استفاده از تلفن همراه را کاهش دهید. تحقیقات نشان می دهد روی سطح موبایل ها موجودات زنده بسیار کوچکی زندگی می کنند که هنگام تماس با پوست صورت، احتمال ابتلا به آکنه را افزایش می دهند. برای بررسی این موضوع دانشمندان از روی سطح موبایل چند خانم نمونه برداری کردند و آنها را در محیط آزمایشگاهی قرار دادند. دمای محیط آزمایشگاه روی ۳۵ درجه تنظیم شد که تقریبا معادل با دمای بدن انسان است. بعد از ۳ روز میکروب هایی در نمونه ها رشد کردند که در صورت ورود به داخل بدن می توانستند به راحتی آن را دچار عفونت کنند. به اعتقاد دانشمندان این موضوع می تواند دلیل بیشتر بودن تعداد جوش های صورت در نواحی اطراف گونه و دهان را توضیح دهد، زیرا این قسمت ها بیشتر در تماس با تلفن های همراه قرار دارند.

 

البته برطرف کردن این مشکل راه حل بسیار ساده ای دارد. کافی است با استفاده از یک پنبه آغشته به الکل سطح تلفن همراه خود را تمیز کنید. همچنین استفاده از هدفون ها می تواند به دور ماندن تلفن های همراه از پوست و پاکیزه ماندن آن کمک کند. آزمایش ها نشان می دهد تعداد باکتری های روی سطح تلفن همراه ۱۰ برابر بیشتر از تعداد باکتری های موجود در سطح دستشویی های عمومی است.

 

 

 

قرص های روغن ماهی سرطان می آورند

 

قبلا تصور می شد استفاده از قرص های روغن ماهی فواید زیادی برای سلامت دارد، اما به تازگی محققان متوجه شدند این قرص ها خطر ابتلا به سرطان پروستات از نوع پیشرفته و کشنده را تا ۷۰ درصد افزایش می دهند . بعضی مردم در هر روز چند بار از این قرص ها استفاده می کنند اما مصرف قرص های روغن ماهی فقط یک یا دو بار در طول هفته مجاز است.

 

در بسیاری از تبلیغات ادعا شده مصرف قرص های امگا ۳ خطر ابتلا به حمله قلبی و سکته را کاهش داده، از آرتروز پیشگیری می کند و باعث افزایش قدرت مغز می شود. اما به تازگی محققان متوجه شدند افرادی که دارای مقادیر زیاد امگا ۳ در خون خود هستند با احتمال ۷۱ درصد بیشتر به تومور سرطان پروستات غیرقابل درمان دچار می شوند. هنوز هیچ مدرکی که نشان دهد استفاده از مکمل های غذایی برای سلامت بدن مفیدند پیدا نشده است، اما از سوی دیگر هر روز شواهد بیشتری پیدا می شود که نشان می دهد مصرف این مکمل ها می تواند برای بدن مضر باشد.

 

به اعتقاد متخصصان تغذیه مصرف ۳ یا ۴ وعده ماهی در طول هفته برای تامین امگا ۳ مورد نیاز بدن کافی است و دیگر هیچ نیازی به خرید قرص های مکمل وجود ندارد. به نظر می رسد افزایش بیش از حد امگا ۳ موجود در خون می تواند باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن انسان و آسیب رسیدن به DNA بدن شود.

 

قبل از امتحان یک لیوان آب بخورید!

 

اگر در یافتن پاسخ یک سؤال مشکل دارید، نوشیدن یک لیوان آب می تواند بهترین کار ممکن باشد. تحقیقات دانشمندان نشان می دهد نوشیدن یک لیوان آب ۱۴ درصد توانایی مغز را افزایش می دهد. زمانی که شما تشنه هستید، فعالیت قسمتی از مغز محدود به این می شود که مرتب به بدن شما دستور نوشیدن آب را بدهد. اما بعد از مصرف آب این قسمت از مغز آزاد شده و می تواند به کارهای دیگر برسد.در یک تحقیق دانشمندان از ۳۴ زن و مرد خواستند در یک امتحان فکری شرکت کنند. هنگام برگزاری امتحان از هر کدام از این افراد پرسیده شد که آیا تشنه هستند یا خیر.

 

 

 

با انجام این کار مشخص شد افرادی که احساس تشنگی نمی کنند با سرعت بیشتری می توانند به سؤالات جواب بدهند و میزان پاسخ های درست آنها هم بیشتر است. اما افراد تشنه علاوه بر آنکه زمان بیشتری برای پاسخ دادن به سؤالات احتیاج داشتند، پاسخ های اشتباه آنها هم بیشتر از حد معمول بود. قبلا هم مطالعات اثبات کرده بود کودکانی که قبل از امتحان یک لیوان آب می نوشند نمرات بهتری کسب می کنند. به اعتقاد دانشمندان نرسیدن آب به سلول های خاکستری موجود در مغز می تواند آنها را کوچک تر کرده و قدرت مغز را کاهش دهد. ۹۰ دقیقه فعالیت بدنی و تعریق شدید می تواند قدرت مغز را به اندازه یک سال پیر شدن کاهش دهد. اما با نوشیدن یک یا دو لیوان آب مغز به سرعت به حالت طبیعی باز می گردد.

 

شادترین دوران عمر چه زمانی است؟

 

اگر میانسال هستید و حس می کنید احساس ناامیدی زندگی تان را فرا گرفته نگران نباشید، ۱۰ یا ۲۰ سال دیگر همه چیز به روال عادی باز می گردد! تحقیقات نشان می دهد میزان رضایت از زندگی در سنین ۲۳ و ۶۹ سالگی به اوج خود می رسد. بسیاری از مردم در ابتدای دوران جوانی آینده را روشن می بینند و تصور می کنند موفقیت های بسیاری در زندگی خود به دست خواهند آورد، اما با فرا رسیدن سختی های زندگی به تدریج خوش بینی های آنها کاهش پیدا می کند و تا ۵۵ سالگی میزان شادی و رضایت آنها از زندگی به کمترین حد خود می رسد.

 

بعد از ۵۵ سالگی دوباره احساس رضایت از زندگی افزایش پیدا می کند و در ۶۹ سالگی به بیشترین حد خود می رسد. مطالعات قبلی هم نشان داده بود میزان رضایت از زندگی در سنین جوانی و سالمندی بیشترین حد ممکن را دارد و در عوض در دوران میانسالی به کمترین میزان خود می رسد. این یافته ها بعد از انجام تحقیقات در بیش از ۵۰ کشور جهان انجام شده که هر کدام دارای وضعیت اقتصادی و اجتماعی متفاوتی بودند. محققان این الگوها را در حیوانات هم مشاهده کردند و متوجه شدند حتی میمون ها هم افسردگی در دوران میانسالی را تجربه می کنند.

 

صبحانه نخورید، سکته می کنید

 

مردان و زنانی که روز خود را بدون خوردن صبحانه آغاز می کنند، با احتمال ۲۷ درصد بیشتر از دیگران ممکن است دچار حمله قلبی شده و جان خود را از دست بدهند. افرادی که صبحانه نمی خورند بیشتر از دیگران دچار فشار خون بالا، دیابت، چاقی و کلسترول بالا می شوند و به همین دلیل هم احتمال ظاهر شدن بیماری های قلبی در آنها بیشتر است.

 

 

 

تحقیقات نشان می دهد افرادی که صبحانه نمی خورند معمولا مجرد هستند و در سنین نوجوانی و جوانی به سر می برند، اما در عوض افراد متاهل توجه بیشتری به این وعده بسیار مهم غذایی دارند. خوردن صبحانه باعث می شود میزان تمایل به مصرف میان وعده ها کاهش پیدا کرده و به این ترتیب از افزایش وزن پیشگیری شود. چندی پیش کارشناسان علوم تغذیه ای اعلام کردند تخم مرغ بهترین غذا برای وعده صبحانه است. تخم مرغ بیش از هر غذای دیگری در وعده شما را سیر نگه داشته و انرژی لازم را برای شروع یک روز کاری فراهم می کند. مصرف غذای سنگین هنگام صبح سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد و سرعت سوختن چربی های ذخیره شده در بدن را بیشتر می کند. هرقدر وعده صبحانه سنگین تر و وعده های ناهار و شام سبک تر باشد به همان اندازه احتمال ابتلا به بیماری های قلبی هم کاهش پیدا می کند.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *