افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تاتو بهتر است یا کاشت ابرو

  • به‌طور کلی بهترین کاندیدای کاشت ابرو کسی است که یا اصلا ابرو نداشته باشد یا اینکه قسمتی از ابرویش را کاملا ازدست داده و می خواهد در همان محل ابروی قبلی‌اش، کاشت ابرو انجام شود.

برای کاشت ابرو ابتدا باید تمام علل احتمالی از دست رفتن ابروها مورد بررسی قرار گرفته و در صورت امکان تحت درمان قرار گیرند؛ زیرا در صورت عدم کنترل این دسته از علل ریزش ابرو حتی با کاشت ابرو هم احتمال ریزش مجدد موهای کاشته شده وجود دارد. درصورت وجود تریکوتیلومانیا (‌کندن ابروها) کاشت ابرو فایده‌ای نداشته و باید ابتدا فرد به روانپزشک معرفی شود و پس از درمان آن اقدام به کاشت ابرو کرد.

آیا افرادی که ابرو دارند هم می‌توانند کاندیدا باشند؟

گاهی فرد دارای ابروی طبیعی بوده ولی از طرح آن خوشش نمی‌آید و مثلا می‌خواهد آن را بالاتر بیاورد یا قوس ابروی خود را بیشتر کند. گاهی هم ابروی فرد به‌صورت طبیعی باریک و نازک است و می‌خواهد آن را ضخیم‌تر کند. در هر دوی این حالات باتوجه به محدودیت‌هایی که در حال حاضر در تکنیک و روش انجام کاشت ابرو وجود دارد.کاشت ابرو کارساز نبوده و بهتر است انجام نشود.

بهترین کاندیدا برای کاشت ابرو چه افرادی هستند؟

به‌طور کلی بهترین کاندیدای کاشت ابرو کسی است که یا اصلا ابرو نداشته باشد یا اینکه قسمتی از ابرویش را کاملا ازدست داده و می خواهد در همان محل ابروی قبلی‌اش، کاشت ابرو انجام شود.

آیا افرادی که تاتو کرده‌اند هم می‌توانند کاندیدای کاشت باشند؟

غالبا خانم‌هایی که تمام یا قسمتی از ابروی خود را ازدست داده‌اند ابتدا به تاتو (خالکوبی) روی می‌آورند. در مورد این افراد ممکن است در آینده ۲ وضعیت پیش بیاید:

الف) فرد از تاتوی انجام شده (از نظر رنگ، طرح و مشخصات دیگر) راضی است و قصد کاشت ابرو روی تاتو را دارد.

ب) شخص از تاتوی انجام شده راضی نبوده (به هر دلیل) و تمایل دارد ابتدا آن را پاک کند و سپس در همان محل یا محل دیگر کاشت ابرو انجام دهد.

  •  در مورد گزینه الف، توجه به این نکته مهم است که موهای کاشته شده در محل کاشته شده به هر حال مانند یک ابروی طبیعی تراکم ندارند و فاصله بین آنها بیشتر از موهای طبیعی ابرو است لذا ابروی کاشته شده تا حدی خالی به نظر می‌آید و برای پرکردن ظاهری این خالی بودن استفاده از تاتو منطقی به‌نظر می‌رسد. به عبارت دیگر، اگر فردی که می‌خواهد برای جبران نقص ابرویش کاشت ابرو انجام دهد، قبل از کاشت ابرو محل موردنظر را تاتو کند، نتایج حاصله نسبت به زمانی که کاشت ابرو بدون تاتو صورت پذیرد، بسیار بهتر خواهد بود، بنابراین در مورد گزینه الف مشکل خاصی وجود ندارد.
  •  در مورد گزینه ب، نظر به مسائل و مشکلات بی‌شماری که بر سر راه پاک کردن تاتو وجود دارد (اکثرا نمی‌توان تاتو را کاملا پاک کرد و ته‌رنگ آن در محل باقی می‌ماند)، بهتر است که اولا ابتدا درمورد انجام تاتو دقت کافی لحاظ شده تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود و ثانیا حال که تاتو انجام شده است، وسواس به خرج نداده و حتی‌الامکان با تاتوی فعلی کنار آمده و اگر مایل به کاشت ابرو هستند در همان محل تاتو، کاشت مو انجام دهند.

 ابروهای سوخته چطور؟

از دست رفتن ابرو به‌دلیل سوختگی بهترین حالت برای کاشت ابرو است.

محدودیت‌ها و مشکلاتی که در حال حاضر در تکنیک و روش انجام کاشت ابرو وجود دارد عبارتند از:

۱.  اگرچه معمولا از موهای ظریف بالای گوش برای کاشت ابرو استفاده می‌شود ولی باید به این نکته توجه داشت که در هیچ جای بدن مویی وجود ندارد که کاملا شبیه موی ابرو باشد و لذا چون موهای کاشته شده از لحاظ مشخصات ظاهری مانند رنگ، ضخامت، صاف یا مجعد بودن، میزان رشد و غیره با موهای قبلی ابرو فرق می‌کنند، بنابراین تاحدی عدم سنخیت بین موهای قبلی ابرو و آنها مشاهده می‌شود. البته گفته شده که در غالب موارد پس از چند ماه تا چند سال موهای کاشته شده تا حد زیادی شبیه موهای ابرو می‌شوند ولی این مطلب همیشه رخ نمی‌دهد و بیمار باید متوجه این نکته باشد، البته این مشکل در مواردی که بیمار اصلا ابرو ندارد، وجود نخواهد داشت. لازم به ذکر است که موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو رشد کرده و بنابراین باید به‌طور مرتب کوتاه شوند.

۲.  حتی با وجود استفاده از لوازم بسیار ظریف و میکروسکوپیک برای کاشت ابرو، فاصله موهای کاشته شده بیشتر از موهای طبیعی ابرو خواهند بود. البته می‌توان در جلسات دوم و سوم کاشت ابرو این فاصله‌ها را کمتر کرد ولی به هر حال از نظر تراکم هیچ‌وقت شبیه ابروی کاملا طبیعی نخواهد شد. باتوجه به این مسئله بعضی پزشکان انجام تاتو قبل از کاشت ابرو را توصیه می‌کنند زیرا تاتو می‌تواند تاحدی فاصله‌های فوق را مخفی کرده و نتایج کاشت ابرو را بهتر کند.

۳. موهای ابروی طبیعی نسبت به پوست حالت خوابیده داشته و زاویه این خواب بسته به موضع ابرو ۱۰ تا ۶۰ درجه است. کاشت ابرو در ناحیه تاج آن مشکل خاصی ندارد زیرا در این منطقه زاویه خروج موهای ابرو از پوست حداکثر است ولی هرقدر به سمت انتهای ابرو می‌رویم به‌دلیل کمتر شدن زوایه فوق و خوابیده‌تر شدن موها، کاشت مو از نظر تکنیکی مشکل‌تر می‌شود به‌طوری که در ۳/۱ انتهایی ابرو به سختی می‌توان موها را عینا با خواب طبیعی ابرو کاشت. راه پیشنهادی برای جلوگیری از بروز این مشکل پانسمان فشاری در محل ابروی کاشته شده (مثل استفاده از هدبند) برای دو هفته پس از کاشت ابرو است. پس از رویش موهای کاشته شده، چرب کردن آنها کمک به خوابیده‌تر شدن ابروی کاشته شده می‌کند. ولی در هر حال باز هم گفته می‌شود که هیچ‌وقت ابروی کاشته شده از نظر خواب موها کاملا شبیه ابروی طبیعی نخواهد شد.

۴. با توجه به اینکه موهای کاشته شده از مناطقی غیر از ابرو آورده شده‌اند و به‌دلیل جابه‌جایی، قدرت رشد آنها کاهش یافته، لذا فرد باید حداقل ۹‌‌۶ ماه صبر کند تا کاشت ابرو کاملا جواب بدهد و سپس درمورد لزوم انجام مجدد کاشت ابرو برای پرکردن فاصله‌های خالی بین موهای کاشته شده تصمیم‌گیری کرد.

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *