افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

تابستان و نکات لازم دوران بارداری

مراقبت های دوران بارداری در فصل تابستان

به گزارش پزشکین به نقل از بانوی شهر؛ در دوران بارداری بدن باید خنک و ریلکس باشد، دمای بدن در دوران بارداری بالاتر از حد عادی است و اگر در فصل تابستان این دوره لذتبخش را سپری می کنید، با دمای بیشتری مواجه می شوید و باید بدن را خنک نگه دارید. دوران بارداری پر از هیجان و لذت است اما همه ما می دانیم که گاهی ممکن است این دوره سخت و کمی ناخوشایند باشد. برای اینکه این ناخوشی را به حداقل برسانید و این دوره را با آرامش سپری کنید، بانوی شهر نکات و تجربیاتی را درباره دوران بارداری در فصل تابستان برای شما بازگو می کند.

۱ ) مراقبت از مو

شما باید از موهایتان در این دوره مراقبت بیشتری بکنید، بهتر است با روغن مخصوص سر را ماساژ دهید. اگر موهای بلندی دارید، ترجیحا آن را کوتاه کنید. اگر از جمله افرادی هستید که دوست ندارید موهایتان را کوتاه کنید، سعی کنید همیشه مو را بالا ببندید و گردن و پشت را آزاد بگذارید تا عرق نکند. مطمئن شوید که هوای خنک به پشت گردن شما می خورد.

۲ ) مراقبت از پوست

مراقبت از پوست در دوران بارداری بسیار مهم است چرا که در این دوره پوست خشک می شود. فراموش نکنید هربار که از خانه خارج می شوید کرم ضد آفتاب و عینک آفتابی بزنید تا از پوست در برابر اشعه خورشید محافظت کنید. حتی برای مراقبت از لب هایتان نیز بهتر است از یک بالم لبِ با کیفیت استفاده کنید.

۳ ) ورزش

ورزش را در دوران بارداری فراموش نکنید، اما در فصل تابستان بهتر است زمانی ورزش کنید که دما در کمترین حالت قرار دارد. صبح زود می تواند زمان مناسبی برای انجام تمرینات خاص دوران بارداری باشد. در فضایی که آرام و بی سر و صدا است ورزش کنید تا از استرس دور بمانید. قبل از انجام حرکات ورزشی با پزشک متخصص مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:   مهمترین علائم بارداری را بشناسید

۴ ) فعالیت خارج از خانه

تا جایی که می توانید در فصل تابستان از خانه خارج نشوید یا خارج شدن از خانه را به صبح زود یا عصرها زمانیکه آفتاب شدید نیست موکول کنید. شما باید تا جایی که می توانید دمای بدن را در دوران بارداری پایین نگه دارید.

۵ ) آب زیاد بنوشید

فصل تابستان زمانیست که بدن با کم آبی بیشتری مواجه می شود. اگر دوران بارداری را در این فصل سپری می کنید بیش از پیش نیاز به نوشیدن آب خواهید داشت.

۶ ) آفتاب

قرار گرفتن در معرض نور مستقیم آفتاب در دوران بارداری اصلا خوب نیست. نور مستقیم خورشید باعث سرگیجه و حالت تهوع میشود که این موجب ناآرمی و استرس در مادر است. نور مستقیم خورشید بدن را خشک می کند. این برای مادر و کودک خوب نیست و امکان ایجاد ورم در پاها وجود دارد. بهتر است فعالیت ها طوری برنامه ریزی شود که مادر کمترین مدت را زیر نور مستقیم آفتاب باشد یا ترجیحا اصلا در زمانی که آفتاب به طور مستقیم می تابد از خانه خارج نشود.

۷ ) رژیم غذایی

شما باید در دوران بارداری توجه بیشتری به رژیم غذایی خود داشته باشد بخصوص در فصل تابستان. در این فصل بهتر است سبزیجات سبز و میوه های آب دار را در رژیم غذایی بیشتر جا دهید. آب میوه های طبیعی و سالم را برای پایین آوردن دمای بدن در رژیم غذایی روزانه قرار دهید.

۸ ) لباس های خنک و آزاد

اغلب افراد در فصل تابستان عاشق لباس های آزاد و خنک هستند، اگر شما جزو این دسته از افراد نیستید بهتر است در دوران بارداری مانند آنها فکر کنید. لباس های سبک و آزاد و ترجیحا با رنگ روشن انتخاب کنید. لباس های پلی استر و نایلونی را در فصل تابستان کنار بگذارید.

۹ ) خواب کافی داشته باشید

داشتن استراحت کافی، استرس شما را کم می کند. دمای اتاق خواب را طوری تنظیم کنید که هنگام خواب در فصل تابستان به دلیل گرما از خواب بیدار نشوید یا سرمای شدید احساس نکنید. شما باید خوابی کامل و بی دغدغه داشته باشید و به دلایل مختلف از خواب بیدار نشوید. در طول روز نیز زمانی برای چرت زدن و ریلکس کردن اختصاص دهید.

۱۰ ) شنا کنید

همانطور که گفته شد، ورزش کردن در دوران بارداری بسیار مهم است. شنا یکی از بهترین ورزشها در دوران بارداری بخصوص در فصل تابستان است. هنگام شنا هم تحرک دارید هم بدن دمای پایینی خواهد داشت. ایروبیک در آب یکی از بهترین گزینه ها برای سالم و سرحال ماندن در دوران بارداری است.

۱۱ ) ورم پا

ورم پا در دوران بارداری کاملا طبیعی است. گرمای فصل تابستان می تواند یکی از دلایل مهم ورم پا باشد بنابراین در این فصل از پاها مراقبت بیشتری کنید.

  • وقتی که می خوابید پاها را روی یک بالش قرار دهید.
  • زمان طولانی پاها را از صندلی یا مبل آویزان نگذارید.
  • کفش مناسب و راحت بپوشید ، بخصوص اگر ورزش می کنید پوشیدن کفش مناسب که پاها در آن احساس راحتی داشته باشد بسیار مهم است.

با رعایت نکات میتوانید بارداری راحت در فصل تابستان را تجربه کنید.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *