افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بی فایده بودن غنی سازی پالم با ویتامین D

غنی سازی روغن نباتی با ویتامین D هیچ مزیتی ندارد

به گزارش پزشکین به نقل از ایرنا؛ دکتر موسی صالحی پژوهشگرعلوم تغذیه، روز شنبه به خبرنگارایرنا اظهار داشت: حتی اگر این ادعا درست باشد مقدار ویتامین D موجود در یک قاشق روغن بسیار ناچیز است و نمی تواند برای بدن فایده ای به همراه داشته باشد.
وی بیان کرد: اگر این روغن برای سرخ کردن به کار رود ساختار ویتامینD در دمای بالای ۲۰۰ درجه به طور کامل می شکند و نابود می شود و چنین تغییراتی بشدت به سلامت بدن آسیب می زند.
صالحی ادامه داد:اغلب کارخانه های روغن نباتی در محصولات خود از روغن پالم استفاده می کنند که هر بطری روغن این کارخانه ها تا ۹۰ در صد روغن پالم دارد و غنی سازی پالم با ویتامین D از مضرات پالم نمی کاهد.
متخصص تغذیه و رژیم درمانی اضافه کرد:مساله اصلی این است که روغن نباتی وقتی برای سرخ کردن به کار برده می شود به شدت خطرناک می شود یعنی در فرایند سرخ کردن با هر روغنی که باشد، تولید آکریل آمیدها اتفاق می افتد که سرطان زا است.
وی اضافه کرد: تبدیل روغن به چربی اشباع، تولید کلسترول را بالا می برد و همچنین به رسوب در مجاری قلبی و مویرگ های مغزی می انجامد که این به معنای بالارفتن احتمال سکته قلبی و مغزی است که این عوارض در فرایند سرخ کردن و استفاده از روغن نباتی آشکار است.
صالحی افزود: تولید چربی ترانس در پروسه سرخ شدن بالا می رود که این به معنی قتل سلولی و نابود شدن همه ویتامین های ماده غذایی از جمله ویتامین D است.
این متخصص مواد غذایی گفت: بنابراین ویتامین D هم اگر در روغن باشد، با فرایند سرخ کردن از بین می رود.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *