افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

کم تحرکی عواقب و خطرات بیشتری نسبت به سیگار دارد

4

  • یكی از پزشكان ناظر در این تحقیقات می گوید: تنبلی خود مستقیما باعث مرگ افراد نمی شود، بلكه تبعات تنبلی و كم تحركی سبب بیماری های مختلفی همچون چاقی مفرط و یا ایجاد چربی در بدن می شود.

 

نتایج مطالعاتی نشان می دهد، افراد تنبل بیشتر از افرادی كه دخانیات استعمال می كنند به مرگ زودرس مبتلا می شوند.
نتایج تحقیقاتی كه در موسسه بهداشتی و درمانی پایتخت شیلی انجام شده، نشان می دهد نسبت افرادی كه بخاطر تنبلی به مرگ زودرس مبتلا شده اند بیشتر از افرادی است كه بخاطر مضرات استعمال دخانیات فوت كرده اند.

این مطالعه علمی براساس تحقیقات میدانی در بازه زمانی پنج ساله و بر روی بیش از ۵۰ هزار نفر از ۲۰ شهر در آمریكای جنوبی صورت گرفته است.

در این تحقیقات مشخص شده است ۶۸۰۰ نفر از افراد بالای ۳۵ تا ۶۰ ساله ای كه در سال ۲۰۰۵ فوت كرده اند، هیچ گونه فعالیت ورزشی نداشته‌اند، در مقابل این گروه تنها ۵۷۰۰ نفر بخاطر استعمال دخانیات و یا سرطان ریه فوت كرده اند.

یكی از پزشكان ناظر در این تحقیقات می گوید: تنبلی خود مستقیما باعث مرگ افراد نمی شود، بلكه تبعات تنبلی و كم تحركی سبب بیماری های مختلفی همچون چاقی مفرط و یا ایجاد چربی در بدن می شود. او می افزاید تنبلی در جوانان شیوع بیشتری هم دارد.

وی می افزاید: ۳۷ درصد مرگ و میر مردان در سال ۲۰۰۵ مربوط به كم تحركی آنان بوده است كه این نسبت در زنان به نسبت ۳۰ درصد بوده است.

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *