افزایش رشد مو انواع دسر ساده و خوشمزه چاقی صورت رژیم لاغری دکتر کرمانی

بی اختیاری ادرار را با این شیوه کنترل کنید

بی اختیاری ادرار را با این شیوه کنترل کنید

  • نوشیدن شش تا هشت لیوان مایعات در روز برای مبتلایان به این عارضه توصیه می شود. به یاد داشته باشید که محدود کردن مصرف مایعات بی اختیاری ادرار را بدتر می کند چون ظرفیت مثانه را کاهش می دهد.

 

در اینجا ۱۰ راهنمایی برای کنترل بی اختیاری ادرار معرفی شده است:
انجام روزانه ورزش های لگن: این ورزش ها در کاهش بی اختیاری ادرار موثر است ولی باید به درستی انجام شود. شما ممکن است ناچار باشید برای سه ماه این ورزش ها را انجام دهید. این ورزش ها شامل سفت و شکل کردن عضلات کف لگن است چون اعصاب کف لگن با مثانه در ارتباط هستند. ورزش های کف لگن در هر سنی برای زنان و مردان مفید است

ترک سیگار: اگر سیگار می کشید خود را در معرض ابتلا به بی اختیاری ادرار قرار داده اید پون یک سرفه ناشی از آن می تواند باعث فشار بر روی ماهیچه های کف لگن و بروز این عارضه شود.

انجام تمرینات مناسب: ورزش شدید شاید منجر به فشار بر عضلات کف لگن شده و بی اختیاری ادرار را افزایش دهد. ورزش هایی مانند دراز و نشست از این دست هستند. اگر می خواهید عضلات کف لگن خود را تقویت کنید، پیاده روی، ایروبیک و پیلاتز شاید گزینه های مناسبی باشد. ورزش های کششی و تقویت کننده عضلات در واقع درمانی بر بی اختیاری ادرار هستند.

اجتناب از بلند کردن اجسام سنگین: بلند کردن این گونه اجسام عضلات کف لگن را تحت فشار قرار می دهد بنابراین اگر مبتلا به بی اختیاری ادرار هستید از بلند کردن این اجسام پرهیز کنید.

کاهش وزن: هر چقدر سنگین وزن ‌تر باشید، به مثانه شما فشار بیشتری وارد می‌ شود. ورزش کنید و یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. با این روش می ‌توانید به جلوگیری از بی اختیاری ادرار کمک کنید.

درمان یبوست: یبوست خود منجر به تضعیف عضلات کف لگن و تشدید بی اختیاری ادرار می شود. با تغییر رژیم غذایی و اصلاح شیوه زندگی یبوست را درمان کنید. افزایش مصرف فیبر در کنار ورزش می تواند به رفع این عارضه کمک کند.

کاهش مصرف کافئین: کافئین منجر به تحریک مثانه و تشدید بی اختیاری ادرار می شود. قهوه بزرگترین اثر را در این زمینه دارد. نوشابه های گازدار، چای، شکلات داغ نیز حاوی کافئین هستند. بنابراین این نوشیدنی ها را با آب و چای گیاهی و یا حتی میوه جایگزین کنید.

پرهیز از مصرف الکل: الکل ادرار آور است و اگر بی اختیاری ادرار داشته باشید، این عارضه را تشدید می کند. قطع مصرف الکل منجر به بهبود علائم می شود.

نوشیدن مقدار زیادی آب: نوشیدن شش تا هشت لیوان مایعات در روز برای مبتلایان به این عارضه توصیه می شود. به یاد داشته باشید که محدود کردن مصرف مایعات بی اختیاری ادرار را بدتر می کند چون ظرفیت مثانه را کاهش می دهد.

خوردن مواد غذایی مناسب: اجتناب از غذاهای تند و اسیدی مانند ادویه کاری و مرکبات، می تواند مثانه را تحریک کند و منجر به بی اختیاری ادرار شود.

 

منبع : الو دکتر

یک پاسخ بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *